Limatulppa???

MaHeJaJaMi

Silmät suurina ihmettelijä
Tässä semmoista mietiskelen että irtoskohan limatulppa tänään? Mulla rv 38+5 ja paripäivää tullu limaista vuotoa ja tänään sit aivan valahti runsaasti limaa. Ei ollut veristä. Olen lukenut, että liimatulppiakin on erinlaisia, siis joissain verta ja joissain ei. Nyt sit ahistaa kun ei tiedä ja en kyllä turhaan halua synnärille juosta kun kumminkin matkaa melkein toista tuntia autolla. Ei siinä, kyllähän se vaavi sieltä tulee ja varmasti merkkejäkin enemmän antaa :) Mutta olisi kiva kuulla muiden kokemuksia limatulpista ja kauan siitä meni että synnytys alkoi.
 
Hyvinkin saattoi olla limatulppa. Itsellä irtosi myös 38+5 viikolla ja poika syntyi 4,5h irtoamisesta :) Mutta on siis kyllä tosi yksilöllistä millon synnytys käynnistyy limatulpan irtoamisesta, joillain menee se  tunti ja joillan 2 viikkoa.

Kai tuo koostumuskin on ihan yhtä yksilöllinen. Omani oli lähes vettä (ja lapsivedenmenoksi sitä ensin luulinkin) ja joillain se on hyytelöpaakku.

Limatulpan irtoamisen vuoksi ei tartte lähtee synnärille, soittaa voi toki, mutta tokkopa ne sanoo mitään muuta kun käskee odottaa synnytyksen käynnistymistä.

Tsemppiä loppuun!!
 
heips!!

mulla tuli jouluna sellaista pientä räkää muistuttavaa hyytelöä, sen jälkeen rusehtavaa vuotoa.
eilen supisteli kovasti ja tänään tuli iso knölli, joka muistutti kananmunanvalkuaista koostumukseltaan mutta ei lähtenyt alapesun yhteydessä, vaan joutui sormin repimään ihosta ja oli kuin kuminauha. ei voinut erehtyä. tosin ei mulla mitään verta siinä ollut, valkoisia nauhamaisia näkyi kirkkaan liman seassa. tajuhan siinä meinasi lähteä että WTF tulee musta ulos.
 
Mutta limatulpankaan irtoaminen ei aina kerro siitä että synnytys olisi edes lähellä. Itselläni esikoisen kansa irtosi marraskuun lopulla ja pelästyin kun laskettu aika oli vasta joulukuun lopulla. No poikahan päätti sitten syntyä heti rv 42+0 eli yli kuukausi limatulpan irtoamisen jälkeen..
 
Takaisin
Top