Limatulppa?

Mansikkainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Huomasin tänään wc-käynnin yhteydessä, että alushousuissani oli "sitkeää" limaa, jossa verisiä viiruja. Limaa ei ollut paljon, mutta aikaisemmin en ole huomannut mitään vastaavaa. Voiko tämä olla limatulppaa? Onko teillä muilla kokemuksia tai osaako aikaisemmin synnyttäneet kertoa limatulpasta? Kiitos avusta jo etukäteen!

Mansikkainen

Limatulpalta tuo vaikuttaisi kyllä, eli kohdunsuusi on pikkuhiljaa alkanut avautua. Itselläni tuli viime viikonloppuna tulppa pois lähes kokonaan, eilen lääkäri nimittäin totesi kohdunsuun olevan jo ihan reilusti auki.. Tosin itse olen uudelleensynnyttäjä, tulpan mennessä viikot olivat 35+5.  Lima on tooooodella sitkeää, sen kyllä erottaa ;)

Irvistän jokaiselle joka uskaltaa synnyttää mua ennen! :) 7 päivää laskettuun aikaan eikä MITÄÄN elkeitä että olisi tulossa. Ei ole edes laskeutunut... turvotus on megalomaanin ja sormista alkaa mennä tunto kun hermot on niin jumissa...
olo alkaa olla aika kamala ja kaikenlisäksi sain flunssan...

äiti on synnyttänyt kaikki meidät kolme sisarusta jotain 10 pv LA jälkeen eli enköhän saa tässä itsekin kärvistellä muutaman viikon...

Älä vielä manaa mitään, NtiKesäheinä..
Mä luulin, että esikoinen ois mennyt yli, kun ite oon aikoinaan mennyt 10 päivää yli, ja synnytys kesti 22h..Nuoremmat sisarukset jouduttiin käynnistämään..
Noo, itse synnytin esikoisen 40+2 ja 7 tunnissa, eli ei se aina suvussa kulje ;)
Mulla ei ainakaan esikoisesta ollut minkäänlaisia merkkejä ulostulosta, kunnes pam, synnytys lähti käyntiin, ja se oli menoa se!
Eli kovasti tsemppiä nyt vaan!!

Mulla jäi toissapäivänä paperiin vähän veriviiruista vuotoa. Aiemmin on tullut hiukka sellasta kellertävää vuotoa. En muista esikoisen kanssa tällasia vuotoja. Onkohan tää limatulppaa?? Nyt ois rv 38+6, sais tulla jo....:D

Mulla alkoi tulla pienten supistusten kera limaista vuotoa, vähän rusehtavaa mutta ei varsinaisesti veristä. Kävinkin sitten seuraavana päivänä synnärillä näyttäytymässä ja sisätutkimusten seurauksena (kohtu vasta yhdelle sormelle auki) limainen vuoto lisääntyi ihan hillittömäksi ! Tuli siis oikein reilusti, eikä voinut olla huomaamatta.. seassa oli myös veriviirua. Siitä kymmenen tunnin päästä olikin sitten pieni kääryle jo sylissä :)

Varmasti yksilöllistä, mutta tosiaan mulla toi limatulpan irtoominen käynnisti synnytyksen. Nyt vaan tutkimuksiin tai ehkä mieheltä vähän apua niin kyllä ne teidänkin pikkaraiset tulee <3

Mullakin varmaan pari päivää jo tullut tuota limatulppaa. Vähän geelimäistä, sitkeää limaa, mutta ei mitään veriviiruja eikä ihmeemmän väristä... Kuin tosi tosi klönttimäistä valkovuotoa. Esikoista odottaessani en huomannut koko limatulpan irtoamista ja nytkin vähän mietityttää, että onkohan tämä nyt sitä.

Mutta sellainen tuli mieleeni, että kun uudelleen synnyttäjillä paikat muutenkin ovat "kypsemmät", niin voisiko limatulpan irtoaminen olla jotenkin lähempänä synnytystä. Tarkoitan sitä, että kun sanotaan, että limatulpan irtoamisesta voi kulua parikin viikkoa ennen kuin vauva sitten lähtee toden teolla tulemaan, niin olisiko uudelleen synnyttäjillä tämä aika lyhyempi? (Täällä jo malttamattomana odotellaan synnytyksen alkamista, kun vauva painaa niin kovasti lantion seudulle ja viikkojakin on jo tarpeeksi... :))

Muhoska, luulen, et se on just toisin päin. Uudelleensynnyttäjällähän saattaa paikat aueta jo paljon ennen h-hetkeä. Mulla tuli limatulppa jo melkein 2 viikkoa sitten suurimmaksi osaksi (viikoilla 35+jotain), ja loput sitten viime viikolla.. Sehän lähtee tulemaan, kun kohdunsuu alkaa aukeamaan..Viimeksi olin viikko sitten maanantaina 2cm auki.. eikä synnytyksestä vielä merkkiäkään.

Takaisin