liitoskipujako?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nendrah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nendrah

Silmät suurina ihmettelijä
Olen rv 28 ja minulla on viimeaikoina ollut ajoittain yllättävän kovaakin alavatsakipua. Kerran niinkin, että lähdin ensiapuun epäillen virtsatietulehdusta. Sitä se ei kuitenkaan ollut. Kipu on kuitenkin niin alhaalla, että tiedän ettei se ole kohdussa. Voiko kyseessä olla liitoskivut? Mietin myös että syynä saattaisi ehkä olla huono verenkierto alavatsan alueella. Onko kellään tietämystä tai kenties ollut vastaavia kiputiloja?
Kiitos jo etukäteen! :)

Minulla liitoskivut tuntuvat nivusissa. Tuntuu siltä kuin joku vetäisi jalkaa irti.
Voisiko nuo kuvailemasi kivut johtua siitä, että kohtu kasvaa ja painaa virtsarakkoa ym. elimiä siellä alhaalla? Ota kivut puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä.

Mulla myös liitoskivut tuntuu nivusissa ja todellakin tuntuu siltä että jalkoja revittäis erisuuntiin.. Kannattaa kysästä seuraavalla kerralla neuvolassa, jos vaan maltat olla sinne asti odotella..

Nähtävästikään kyseessä eivät ole liitoskivut. (: Voi hyvin olla että kohtu sitten tosiaan painaa muita elimiä sen verran tjsp. Täytyypi tosiaan kysyä siellä neuvolassa, mitäpä sitä itse spekuloimaan..
Kiitos paljon pikaisista vastauksistanne!

Minä kun kerroin neuvolassa samantyyppisistä ja erittäin kovista kivuista, tuomitsivat ne supistuksiksi vaikka itse en tähän usko...mulla välillä "kiristää" ihan helvetisti, tuntuu ku jotain terävää pukattas mahan läpi ja välillä meinaa silmissä pimetä lenkillä ollessa kun se tosiaan sattuu. Mutta maha ei ole kova joten en vaan usko että kyse on supistuksista... voisko olla joidenki vatsalihasten venymisestä johtuvaa kipua? Neuvolassa ei kuitenkaan oltu huolissaan, joten en minäkään sitten ole [:-]

En ole itsekään jaksanut edes miettiä että olisivat supisteluja, sen verran hyvä on oman kehon tuntemus. Kun eivät tosiaan ole minkäänlaisia kouristeluja vaan ennemminkin sellaista viiltelyä. Ja liian alhaalla ollakseen kohdunsuulla. Varmaan juuri on jotakin tuollaista lihasten venymiskipua tai sitten verenkiertohäiriöitä.. Minullon vielä ollut jo valmiiksi ennen raskautta notkoselkä, ihme että olen näinkin vähillä epämiellyttävyyksillä selvinnyt. :D

Takaisin