Liinat ja reput

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
Mä oon täällä ihan "in heven".. [:D] Mulla on Manducan reppu, mutten ole uskaltanut sinne vastasyntynyttä laittaa, vaikka ohje sen lupaakin mahdolliseksi. Onko kenelläkään siitä kokemusta / tietoa? Siis pitääkö joku jo vastasyntynyttä siinä?

Sain siskolta liinan lainaan, kokeiluun ja tää on makee!!! Hulda nukkuu tuossa rinnalla supertyytyväisenä; haluaa aina olla lähellä ja sylissä. Nyt MULLA ON KÄDET!! [:D] AInoa moka: puin sille ihan liikaa.. hikipäässä ollaan nyt molemmat... [:@] Mut opin taas jotakin. Ehkä. [;)]

Millasia sydeemejä muilla on?

Mun toinen sydeemi roikkuu vielä oven päällä kuivumas ja toinen pyykkikaapis[:D]. Sain ne kaverilta sunnuntaina. Ei vaan ehtiny näyttä sidontoja. Pitäs kattella ohjeet netistä. Se liinan nimiä en tiedä mut suositteli kahta sidontaa. On käyttäny vain niitä kahta ja sanoi et niillä pärjää. Toinen oli muistaakseni frakkisidonta ja toista en muista[:D]. Harva pää. Kehotti muuten ottamaan neitstä printtinä kuvallisen ohjeen jonka laittaa peilin viereen kiinni. Nii silleen saa helpoiten sidottua ekoilla kerroilla. Mut mulla iis odottaa koko juttu vielä.

No sillä frakkisidonta nimellä ei mitään löytyny.

Minkäs nimisiä sidontoja olette kokeillu? Ja miten ovat toimineet teillä?

Mä kokeilin masureppua, siinä mielestäni vain paino tuli paljon pelkästään olkapäille. Ja toinen mitä kokeilin oli kietaisuristi. Vähän säätöä ne kaipaavat ja sit ku pääsen koittamaan tuolla joustavammalla liinalla. Kietaisu risti oli parenpi mut siihenkin kaipaisin enemmän tukea alaselkään. No pitää katsoa tuon toisen liinana kanssa et jos se riittäisi vähän pidemmälle ja saisi vaikka kiepautettua toisen kerran vatsan ja selän ympäri lopuksi. jos tulis silleen lissä tukea.

Ohjeet näihin otin sieltä kantoliinakanavan sivuilta.

http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=272

Mulla hug a bub-liina ja tänään just kokeilin. Ilmeiseti sidontana tuo kietasuristi-II. Ei tullu kuuma ja muutenki tuntu tukevalta. Ja Mirde, nyt mullakin on kädet!!! Tosin oon nyt vasta saanu ruveta vauvelia kantamaan muutenkaan, joten en oo kerenny tuohon "kädettömyyteen" viel kyllästyy[:)]

Mä taisin kokeilla sitä kietaisuristiä pelkästään. Pitääpä seuraavaksi testata sitä kietaisuristi II:sta. Mikähän ero niillä on? Selviää tosin varmaan tuolta sivuilta kun lukee vain.[:D]

Mulla ei ole hajuakaan siitä minkä nimisiä noi liinat on. Toinen on vähän pidenpi ja sellaista joustavampaa kangasta toinen vähän lyhyenpi eikä anna läheskään niin paljoa joustoa. Sillä joustamattomalla olen siis kokeillut ja tolla joustavammalla olis vissiin parenpi nyt alkuun ku vauva on pieni?

Joo kuuma mullekkin tuli. Ja sit hokasin et olis hyvä olla sellanen paita missä ei ole suurta kaulanaukkoa et ei tartte vauvan pään olla paljasta ihoa vasten. Siitä kohsata ainakin hikos. <<<

Mä vielä kysyn siitä Manducasta: onko kukaan pitänyt tai kuullut jonkun pitävän, siinä näin pientä vauvaa?

Ihan mielenkiinnosta, ketkä hurahti liinailuun?

Mä voin nostaa kaikki kädet pystyyn, tänään tuli postissa ihana mei tai- mallinen neliöliina - kiitos ebay, anteeksi visa..

Tähän asti ollaan käytetty trikoista liinaa, hub-a-bubia, nyt tekee mieli kokeilla muutakin. Neliöliina on tosi nopea sitoa, ja näin ollen näppärä kauppareissuilla jne. Tähän asti mulla on ollut kauppareissuilla kietaisuristi sidottuna takin alle ja kuumahan siinä tulee kun eka riisuu lapsen ja sitten sujauttaa sen liinaan.

Hiukan vaan pitäisi malttaa - muistaakseni n.6kk on neliössä suositusikä, mukana tuli tosin sidontoja jotka sopii jo 3kk-> Kokeilttiin ja Elsa tykkäsi paljan, siitä jotenkin näkee paremmin ympärilleen pieni emoticon

Meillä on sekä manduca että liina (semmonen pitkä trikoinen...) melkeen joka päivä käytössä. Manduca on aivan loistava kun käytän koiria (2kpl) ulkona ja liinassa tyttö viihtyy noin muutenkin. Ei ne varsinaisesti vapauta mua tekemään mitään "omiani", kun tyttö alkaa kitistä heti jos istahdan alas, eli liikkeessä pitää olla koko ajan, enkä pysty kunnolla kyykistymään polvivamman (leikattu 2v sitten, muttei koskaan kuntoutunut niin hyvin että pystyisin kyykkimään) takia niin ei oikeen pysty siivoilemaan tms. Mutta ainakin saan liinalla vähän käsille hengähdystaukoa kantamisesta! Helpottaa kummasti, kun muuten tyttöä saisi olla kantelemassa tuntikausia. :)
Vielä kuukausi sitten liina oli ihan ehdoton nukuttamisessa illalla, ainoa mihin tyttö rauhoittui jos oli vatsakipuja (ja niitähän oli). Noiden kipujen helpotettua ja tytön kasvettua niin isoksi ettei oikeen enää pystykehtosidonta tunnu hyvältä, ei olla tarvittu liinaa nukutuksessa. Mutta ihan ehdottomasti parhaita hankintoja olleet! Liinan ostin käytettynä kaverilta ja manducan ihan uutukaisena.

Liinaa käytetty hyvin vähäisesti. Mutta silloin tällöin. Viime viikolla kuorin perunoita ja porkkanoita keittoon tyttö liinassa. Ja kyl sil oli hauskaaemoticon . Tosin mun työ oli vähä vaikeeta ku se potki niin hurjasti ja mun oli oltava sen verran kaukana tai vinottain tiskialtaaseen päin et sen jalat ei takonu kaapin oveen.

Takaisin