Liikunta raskauden aikana

_pingu

Jostain jotain jo tietävä
Heippa hei muut toukomahat! sellasta tässä mietiskelin, että miten on tuon jumppaamisen ja liikunnan laita raskauden aikana? [:)] Eli voiko tehdä selkä- ja vatsalihasliikkeitä "normaalisti"? Vai meneekö niinkuin kaikessa muussaki että omien tuntemuksien mukaan? Olen nyt siis viikolla 22+5. [:)] Olen huomannu että pitkissä venytyksissä vatsalihaksiin saattaa käydä vähän kipeetä ja olen silloin heti lopettanut harjoitukset. Olen myös tykännyt käydä aika raskaillakin lenkeillä niin onko sen suhteen jotain huolestuttavaa? [8|]
 
Oman fiiliksen mukaan saa tehdä, sanoi lääkäri. Pitkäkestoiset vatsalihasjännitykset tuntuvat minustakin pahoilta, joten vältän niitä. Selkälihasliikkeitä on hyvä tehdä, koska kropan painopiste menee koko ajan eteenpäin. Jos kulkee jo aikaisessa vaiheessa selkä notkolla, niin siiitä tulee selkäkipujakin nopeammin. Monihan tekee tämän huomaamattaan, kun on malttamaton sen suhteen, että vatsa jo näkyisi.
 
Vatsavyötä käytän itse ratsastessani. Otan aina kevyemmin, jos alkaa pistää tai vatsalihakset alkaa pingottua.
 
Mä en edes uskalla tehdä mitään :D Pelkään,että jotain sattuu. Venytän vaan selkää välillä,kun yläaselkä on aikapirun kipeä,kun etukenossa mennään pikkuhiljaa...jotenka minä taidan ottaa ihan rauhallisesti. :)
 
Takaisin
Top