Liikunta ja kuulumiset

Mulla on harjoitussupistuksia ollut n. kuukauden ajan ja itse kuvailisin niitä lähinnä samanlaiseksi kivuksi kuin kuukautiskivut ja ne tuntuu kohdussa ja alaselässä. Itsellä esikoista odottaessa kipeitä harjoitussupistuksia ei tullut oikeastaan ollenkaan ja niitä olikin vaikea tunnistaa, mutta nyt toisella kerralla ne on olleet paljon kovempia. Oikeastaan vasta synnytyksen jälkeen osasi sanoa, mikä on ollut supistus ja mikä ei :D

Terve!

Teki mieli tulla tänne kertomaan, että tänään kävin noin 50 min kävelyllä ja ekaa kertaa tuntui aika tukalalta koko lenkin ajan - vatsa oli tosi kireä ja loppua kohti alkoi suorastaan särkeä ja tuntua siltä, että oli koko ajan pakko hidastaa tahtia, kun pelkäsi, mitä tapahtuu olon muuttuessa epämukavammaksi joka askeleella. Lopuksi matelin tosi hitaasti kotia kohti, näytti varmaan tosi tehokkaalta ulkoilulta... ;)

Mahtaako tämä olla normaalia kuudennen kuukauden olotilaa - en toivoisi, että kävelylenkkejä tarvitsisi alkaa lopettaa tai olennaisesti lyhentää vielä loppuraskauden ajaksi. Toivottavasti oli vain jokin tämän päivän "oire".

Onko teillä muilla tuntunut kävellessä pidempää lenkkiä vatsan selvää tiukentumista ja kipuja vatsassa? Vatsa oli ihan kova pallo, kun pääsin kotiin, ja tuli muutama harjoitussupistus kotona (niitä on tullut jo useamman viikon ajan).

Itsellä on ainakin tuntunut jo pari viikkoa aika tukalalta kävelylenkeillä. Olen tykännyt tehdä koirien kanssa muutaman kerran viikossa sellaisia 5-6 km lenkkejä mutta ne alkoivat loppumatkasta sattua liikaa alamahaan. Nyt pystyn tekemään vaan sellaisia parin kilsan lenkkejä ja heti jos kävelen vähän reippaammin niin alkaa sattua, eli todellakin pitää madella lenkillä. Tuntuu et se on askeleen aiheuttama tärähdys joka aiheuttaa kipua. Mulla on ke lääkäri neuvolakerran yhteydessä ja ajattelin siellä kysyä mitä mieltä ollaan, pitäisikö vaan sitkeästi yrittää liikkua. Kotona on stepperi onneksi jossa liike ei tunnu yhtä pahana.

Takaisin