Liikkeet

Pikkuenkeli

Oman äänensä löytänyt
Hei!
millon te ootte tunteneet lapsen liikkeet? mie tunnen jo ja olen rv 17+5.olen tuntenut ne jo pari viikkoo,eli joskus 15 raskausviikon lopussa -16rv alussa...  ihana tunne,voimakkaasti tuntuu varsinki sillon ku menee maaten ja jos on tehnyt päivällä paljon töitä niin jumputus alkaa... :) olen ensiodottaja. mies ei vielä tunne,mutta kuulee kyllä. [:D]
Ostettiin tässä viikko sit omakotitalo ja jännitin koko päivän niin vauva ei ollut hetkeäkää yhes kohin, mutta sit meni päivä etten tuntenut mitään,eli nukku tietenki ku ei saanu edellisenä päivänä nukkua rauhassa.. :)
 
Mulla tais kans noin viidennellätoista viikolla jo tuntua liikkeitä.. Vielä ei isäntä ole kyllä kokeillut tunteeko taikka kuuleeko niitä.
 
itse aloin tuntea vasta selviä muljahduksia rv 17+3 ja mies 18+3 tunsi ensimmäiset potkuilut
Ensimmäistä tääläkin odotellaan.
Mie jo miettinyt että millainen ADHD vauva siellä muljuaa kun viime yönäkin heräsin kun potki ja mekasti ja joka päivä ihan selvästi tuntenut kun pitää jöötä[:D]
 
Moikka,
ite oon tuntenu vasta vk18loppu-19 selkeesti ja aika nopeesti mieski sitten ne tuns<3
On se kyllä ihana tunne.., eilen rakenneultrassa mulle sanottiin että mulla on kohtu edessä niin sen takia en ole niitä tuntenut ja tunnen ne nytkin vaan jos vauva potkii sivuun :)
 
Tajusin tuntavani liikkeet viikolla 17+0, mutta siis jo siinä 16.viikolla olen tuntenut, en vaan osannut heti yhdistää "ilmakuplia" Jr:ksi! <3 ja tuossa reilu viikko sitten tunsin SELVÄSTI kun Jr potki! Viikkoja silloin 19+3. Nyt hän potkii ja pyörii säännöllisesti joka päivä! Isä ei ole vielä ehtinyt tuntemaan mitään. Aina kun saa käden mahalleni, niin Jr potkii jo toisessa kohtaa tai muuta. Kerkeeväinen lapsi <3
 
  minä olen muutaman vkon tuntenut kun "kohdussa jyllätään" siis tuntuu että koko kohtu pyörii.. Joinain iltoina sen olen selvästi tuntenut kun menee pitkälleen, on hassu tuntemus kyllä [:D] Ja 2 kertaa olen tosi kevyitä tömsyjä tuntenut vatsalle ja eilen sitten illalla niin tuonne sisäänpäin! Se se vasta hassua olikin! Mutta aivan selviä potkuja oli nekin. Onko muita kenellä olisi tullut potkuja sillälailla, miten sen selittäisi, täysin vastakohtaan kuin vatsa..?! Neuvolatädille siitä tänään ihmettelin ja yhtä hyvin ne potkut voi tietysti tulla sinnekkin puolelle kuin vatsanpuolelle, asukki kun hyörii ja pyörii tuolla yksiössään miten huvittaa, vielä kun siellä on tilaa [:)] 
 
Mä oon tuntenu liikkeitä viikon verran. Ne on semmosia hassuja "plumpsahduksia". Useimmin tuntuu, kun oon vähän kyyryssä asennossa koneella tai mahaan mahallani. Mies ei oo vielä tuntenu liikkeitä, enkä mäkään oo tuntenu niitä vatsan pinnalle.
 
tänään näin ensimmäisen potkun.. [:)] mies ei sattunut vaan olemaan vieressä,mutta ihan selvästi näky ku pikkunen potkas<3 mieki oon miettinyt et mikä ADHD sieltä tulee.. [:D] tai sit se on äitiisä tullut ja siitä tulee pikajuoksia ku nyt jo niin lujaa jumputtaa.. [:D] onko muuten kellään kylkiluut kipeenä ja sit tosta sivusta selkä/maha?? oon miettinyt että mikä se oikeen on ku niin kippeenä,ihan kuin ois saanut iskun suoraan kylkiluihin,mutta kai se vaan nousee ku oon niin pieni kokonen niin alkaa varmaan heti painamaan niihin(?).
 
Mä en ole vielä nähnyt kertaakaan, mutta reilun viikon verran ne on jo ihan selkeesti tuntuneet mahan päälle. Tämä ei ole mun mielestä mikään erityisen ad/hd. Liikkuu aamulla hetken kun herään, päivällä aika vähän, mutta sitten n. klo.19 eteenpäin illalla liikuskelee aika vilkkaastikin. 
 
Täällä ekat möyrimiset 17+6, potkut 18+2 ja mies tunsi liikkeet 20+6.
Nyt ollaankin jo joku tovi yhdessä päivittäin kuunneltu ja tunnusteltu potkuja, niiden vahvuutta ja vauvan aktiivisuutta. Ihmeellistähän se on, kun ensimmäistä kertaa tämän kaiken kokee :)
 
Takaisin
Top