Liian alhainen hCG ja mahdollinen kohdunulkoinen raskaus?

Sharona

Vasta-alkaja
Hei vaan,

Voisitteko te, jotka kokeneet ku:n kertoa oireistanne ihan alussa? Vai huomasitteko mitään hälyttävää?

Meille tehtiin siis inseminaatio 13.5 ja pp15 testasin plussan (lue: useita).
Kun digitestikin sanoi "raskaana" selvällä suomenkielellä, itkin onnesta ja soitin heti klinikalle. Neuvoivat tulemaan verikokeeseen heti maanantai aamuna, ja sinne menin sitten siis pp18. Tein viikonlopun aikana oikein urakalla testejä, mutta viiva ei vahvistunut haamua kummemmaksi missään vaiheessa..

Hoitaja soitti tulokset iltapäivällä ja kertoi, että hCG on 107 ja aivan liian alhainen. Sanoi sitten, että tule viikon päästä maanantaina uudestaan verikokeisiin. Jouduin lypsämään lisätietoja, kuten sen, että mikä sitten on normaali (200-300) ja kun kyselin mitä tämä voi tarkoittaa, väisti hän kysymykseni sanomalla, että eivät tiedä enempää ennen seuraavia tuloksia.

Kun laitoin sitten lääkärille sähköpostia ja kysyin mitä tuo tarkoittaa, vastasi hän, että toivoa normaalista raskaudesta ei ole, ja nyt on odotettava, että hCG lähtee laskuun.

Eilen tein taas testin nähdäkseni onko se haamu jo haihtumaan päin, ja sainkin vahvaakin vahvemman viivan testiin.

Oireethan viittaavat ainakin netistä ongitun tiedon perusteella kohdunulkoiseen raskauteen, mutta halusin kokeilla jospa täältä löytyisi ku:n kokeneita ja teidän kokemuksenne oireista?
 
Mulla ei välttämättä (en siis tiedä varmaksi) ole ollut KU, mutta
mulla on myös seurattu tota HcG:ta, ja mulla oli siis joko varhainen KM (menkkojen mukana) tai sitten kohdunulkonen, mutta jokatapauksessa mulla kesti ihan komean kauan että laski HcG nolliin.
Myös vuosin tiputteluna liki 2kk jälkeenpäin.
Ja r-testithän ottaa 25 yksiköstä, osa herkemmistä jopa 10 jo positiivisen tuloksen.
Mulla seurattiin sitä ja oli nollissa vasta n. 8vk kuluttua.
Mutta jos sulla ei ala hirveitä kipuja, hartiakipua niin ei pitäis olla hätää.
Sehän vaan seurataan että laskee, että on pois lähössä.
Toivottavasti sait vastauksestani ees jotain irti, vähän sekavasti kirjoitin.
 
itelläni alko tiputteluvuodolla jo ennen ku menkkojen olis pitäny alkaa ja vuoti 2 kk putkeen. eivätkä ollu ees ultrassa varmoi onko kohdun ulkonen raskaus vai menny vaan kesken.
 
Onko sul mitään vuotoa (lähinnä veren omaista)

Sain ja pari haamua testeihin, eka + oli vahvempi ja seuraavana päivänä tehty haamu oli jo haaleampi.
Oltiin tuona väli-iltana elokuvateatterissa. n.3h leffa ja voin kertoa että täyttä tuskaa.

Noin puolen tunnin istumisen jälkeen alko mielettömät vatsakivut, aaltoina. Ja tunsin että nyt ei kaikki ole kunnossa. Kotiin kun päästii huomasin että runsas veren vuoto oli alkanut. Ei muutakun seuraavana aamuna soitto terveyskeskukseen ja pääsinkin kiitettävän nopeasti samana päivänä ultraan.
Todettiin selkeä KU ja viikkoja oli jo melkein neljä. hCG oli 2000 paikkeilla silloin. Sain piikin kankkuun joka siis keskeytti raskauden. 2 pvn välein verikokeet. 3ssa viikossa hCG nollaan. Menkkamaista vuotoa kesti 3kk ja olin piikin jälkeen kaksi päivää niin kipeä että makasin vaan sohvalla kun kivut oli niin kovat.

Mulle sano lääkäri että raskaushormoninkyllä nousee kokoajan vaikka kasvupaikka on väärä ja yleensä ton piikin jälkeen raskaushormoni saattaa nousta vielä paljonkin siksi ehkä sait vahvemman plussan kun uusit testin.

Varmaan lääkärit sua ohjeisti että jos tulee huononolo, oksettaa, pyörryttää tai pyörryt ja kovat kivut niin äkkiä päivystykseen?
Voi nimittäin olla hengenlähtö lähellä jos munarakkula puhkaisee esim. Munatorven.
Ei ne lääkärit yleensä turhaan sano että toivoa ei ole. niin ne sano mullekin. Mutta toivon sinulle toipumista ja paljon tsemppiä tulevaan.
 
Takaisin
Top