Lentäminen lapsen kanssa

Pepsukka

Vasta-alkaja
Onko kenelläkään kokemuksia noin 1 vuotiaan lapsen kanssa lentämisestä pitkiä matkoja? Ollaan taaperon kanssa lähdössä kahdestaan amerikkaan Utahiin ja matkan kesto on noin 18tuntia välilaskuineen. Hieman hermostuttaa matka joten vinkkejä otetaan mielellään vastaan! Minkälaista ruokaa lapselle saa ottaa mukaan lentokoneeseen ja minkälaista tekemistä kannattaa ottaa mukaan?
 
Ei kyllä noin pitkästä matkasta ole kokemusta, mutta ainakin kotimaan lennoille sai ottaa lapselle ruokaa ja juomaa mukaan ihan normaalisti. Tai siis mulla oli pullossa korviketta 3dl ja sen sai ottaa mukaan ja myös pilttiruokapurkit sai ottaa mukaan koneeseen. Kannattaa katsoa lentoyhtiön sivuilta, siellä on yleensä aika hyvin kerrottu lapsen kanssa matkustamisestakin ja kaikesta mitä lapselle saa ottaa mukaan.
 
Lapselle sai ottaa ainakin EU:n sisäisellä lennolla käytännössä mitä vain, mutta sitä saattaa joutua maistamaan. Vauvasosepurkit on näppärimpiä kun ne ei pilaannu (ellei sitten ne vaadi avaamaan kaikkia ja maistamaan), olen tehnyt myös itse ruokaa jonka olen laittanut sosepurkkiin. 2dl maitopurkkeja olen ottanut myös, kuin myös mehupurkkeja. Niiden avaamisen kanssa tuleekin toki ongelma. Otin korvikkeen koneeseen jauheena, niin oli hätävararuokaa jos kaikki nestepurkit olisi pitänyt avata (milläs pillimehun suljet...) turvatarkastuksessa. Koneessa saa kuitenkin pullovettä yleensä, niin voi tehdä korvikkeen siellä valmiiksi. Pääasialliset nesteet on tietty helpoin laittaa valmiiksi pulloon. Ne täytyy vain laittaa erikseen menemään läpivalaisuun.


Viihdykkeeksi otin lasten tablettitietokoneen, johon oli ladattu moooooonta lastenohjelmaa ja lastenlaulua. Muut matkustajat eivät valittaneet, kaipa hekin tajusivat että muumit on kivempaa kuunneltavaa kuin lapsen huuto. Lempileluja mukaan pari, meillä oli tuossa iässä mukana myös sellainen käsinukke joka oli myös kirja, sillä sai aikaa kulumaan myös. Jokin lempinaposteltava, kuten naksut, keksit tai rusinat pelaa myös aikaa jonkin verran.


Niin, ja älkää päästäkö lasta käytävälle, sitä ei nimittäin saa sieltä enää ilman huutoa pois, ja toisaalta loppumatka meneekin siinä kun yrittää estää huutavaa lasta menemästä takaisin käytävälle...
 
Saa oman, plus yhden erikoistavaran eli joko turvaistuimen tai rattaat. Näin siis ainakin EU:n sisäisillä. Varmista lentoyhtiöstä.
 
Takaisin
Top