Lenkkeilykö ohi?!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
Ja nyt puhun siis kävelylenkeistä.. Mä en voi käsittää, mutta mua sattuu ihan tosissaan alavatsaan, normisti molemmille puolille, kun olen kävelemässä. Ruuan syömisen välillä ei vaikutusta: testattu on. Kipu on pistävää ja loppuu, kun pysähdyn ja huilaan. Luulen, että supistus liittyy asiaan: vatsa menee kovaksi pinnasta tuolta alhaalta. Mitä ihmettä mä teen?! Koirat pitää lenkittää ja itsellekin se tekis hyvää tällä suklaansyönnillä....[:(]
 
Mulla oli kans samaa vikaa. Mulla autto vähän tuki vyö asiaa.
Nyt en oo piitkään aikaan käyttäny tukivyötä.Kävelen vaan koirien kanssa niin hitaasti ettei ala kipuilla. Onneksi on tommosia pikkukoiria ja meillä ihanat reitit missä saavat juosta vapaana kun mamma tulee etanan perässä. Jopa tuo vanha harjis joka aina tulee perässä painaa mun ohitte ja kattoo päälle että laitappas äippä vauhtia[:D]
 
Niinpä tuo sama iski ullekkin tän viikon ma lenkillä. Viikko oli lenkeillä väliä ku ei vaan kerinny ja edellisellä viikolla pääsi vielä oikein kunnon kävelyvauhtia. Sattunu se ei mut veti nivuset ihan tönköiksi ja alamasu tosiaan tuntui kireältä mut ei sattunut. Ei vaan yksinkertasesti saanut 5 vaihdetta silmään.

Eilen kävin kokeilemassa kävelyä. Ja heti jos kävelee kovanpaa alkaa suppaamaan. Ei taaskaan kipeästi mut siklleen et se tuntuu inhottavalta ja on pakko hidastaa. Kokeilin sit vauhteja ja jos olis vaihteet 1-5 niin 3 pääsee menemään ilman suppauksia. Vähänkin kovenpaa turha yrittää. [:(]

Ei kiva. Tää tietää läskiä.[:(]. Olen aina pitänyt itteäni ennemminkin kunnossa liikkumalla kuin syömättömyydellä tai tarkalla ruokavaliolla. Jos olen syänyt enemmän olen lenkkeillyt enemmän ja sillä kompensinut asian. Mitäs nyt. Onko se pakko pitää tiuka linja syömisten kanssa? Plääh[:'(]. Mut kun se syöminen on niin ihanaa ja kivaa[;)].
 
Ihana kuulla etten ole ainoa!!!!! Tai siis en tietenkään toivo tätä kenellekkään, mutta kun kaikki tuttavat ihmettelevät että "minä kyllä tuossa vaiheessa vielä sitä ja tätä touhusin" ja "ei mulla vaan mitään tommosia ongelmia ikinä, etkös vähän liioittele..." niin ihana kuulla että taitaa tosiaan olla normaalia! [:D]

Mulla on jo pari viikkoa nivuset, lonkat ja supistukset alamahassa estäneet kovin kovaa kävelemisen.. En ikinä ole mitään kiirettä pitänyt kävellessä, mutta nyt olen hidastunut ihan etanaksi! Koira onneksi tottui suht nopeasti että ton kanssa ei enää reippailla, ja sekin on rauhottanut mun kanssa menoaan [:)] 

Olen huomannut, että mun kohdalla vaikuttaa tuohon kävelykykyyn pitkälti se kuinka paljon olen ko. päivänä jo touhunnut asioita. Mitä enemmän olen tehnyt, sitä varmemmin tyssää vauhti ihan nolliin, ja ei kyllä millään pääse liikkelle. Nyt olenkin päättänyt että se on vaan oma kroppa joka sanoo että pitää vähän hidastaa, siis muutenkin kuin kävelyvauhtia, ei vaan enää pysty/jaksa/voi touhuta niin paljoa kuin ennen.. Ja kun nuo työtkin jo lopetin (saikulla äippäloman loppuun työn luonteen takia) niin olen varmaan koittanut kompensoida "ylisuorittamisella" kotona, ettei olisi niin turha olo.. Ja nyt kun on malttanut levätä enemmän, niin kulkee tuo kävelykin paremmin!
 
Hyvä jos postilaatikolla jaksan käydä [:-] Mahaan alkaa koskea ja nivuseen pistää reippaammasta kävelystä. Olen kesällä varmaan ihan invalidi [&o] Mutta eipähän tarvitse etsiä parkkipaikkaa, ajan suoraan invapaikalle! [:D]

J.J, esimerkiksi oma äitini olettaa että jaksan kuten ennenkin. "Kyllä minäkin painoin töissä ihan loppuun asti mummuja kääntelemässä, samana päivänä kannoin vielä muuttotavaroita kun veljes syntyi jne jne". Njoo, annetaan hänelle Vuosituhannen odottaja-palkinto. Ukkini yritti värvätä minua kesäksi ajelemaan nurmikoita ja hoitamaan kasvimaata kuten aiempinakin kesinä, tuumin että katsotaan miten jaksan ison masun kanssa. Vastaus oli melko tyrmäävä: "Kyllä sitä ennenkin jaksettiin, naiset kävi saunassa synnyttämässä kesken heinätöiden ja menivät iltalypsylle."
Äääärsyyyyttääää nuo saamarin superihmiset.

Jumppapallo on ihan ykkönen! Sillä kun istuskelee toinen jalka ilmassa tms esimerkiksi telkkaria katsoessa ja yrittää pitää tasapainon, tulee ihan huomaamatta jumpattua niitä tärkeitä selkälihaksia. Lantiota voi keinutella ja jalatkin saavat vähän treeniä kun heijaa pyllyn ihan reunalle/alas ja työntää seinää vasten jaloilla takas. En ole vielä muita liikkeitä keksinyt, maha asettaa omat rajoituksensa [:D] Oma kokemukseni on, ettei jumppapallolla taiteilu tunnu yhtä rasittavalta kuin kävely. Kannattaa kokeilla [;)]
 
Kävin testaamassa vesijuoksun: se onnistui!! [:D] Eli EHKÄ musta ei ihan rantapallo, ainakaan vielä, tule. Lisäksi mä kävin ostamassa tukivyön: auttaa kuulemma joillekin. harmi, ettei uimahalliin voi viedä koiria: lenkittäisi ne samalla... [:D]
 
Eemi: Itellä sama juttu, mieluummin liikun enemmän kuin rupean kyttäämään syömisiä. Oon huomannut, että itellä aamulla ja aamupäivällä kävelykään ei meinaa onnistua, mutta iltapäivästä kun olen hieman vetreytynyt, pystyn kävelemään töistä kotia (n. 3,5km). Ei siis mikään hurja lenkki, mutta parempi kuin ei mitään.

Huomenna neuvola ja on kyllä paino noussut. Jäätelöä tulee syötyä melkein päivittäin ja tänään vedin jätskin lisäksi pienen sipsipussin...ärsyttää ja kaduttaa aina jälkikäteen mässäilyt! Suolaahan pitäis välttää! Ja sitten en kehtaa ihan kauheesti paastota, kun pelkään, ettei vauvalle riitä ruokaa. Jeee... toivottavasti ei ole verenpaineet noussut jne. Sormukset taisi lähteä kesätauolle [&:] Pitäis jaksaa tehdä töihin terveellistä välipalaa iltapäiväksi, mutta en millään jaksa nousta riittäävän aikaisin. Sitten puputan jotain välipalakeksejä [:@]

Eli karmeissa itsesyytöksissä kylven taas täällä.

Jännittää vähän neuvola, edelliskerroilla on saanut liikkumisesta vain yhden +, joten mietityttää, onko kaikki ihan kunnossa. Ja tuntuu, että välillä vauva liikkuu niin vähän!
 
Mullakin taitaa olla lenkkeilyt talta raskaudelta lenkkeilty. Meni niin lupaavasti, kunnes sitten pari viikkoa sitten sain niita uniongelmia - sen jelkeen on kroppa ollut ihan surkeena. Ei tarvii, kun vahan olla liikenteessa, niin heti alkaa supistamaan ja on pakko vaan niella tappio ja kayda lepaamaan..

Harmittaa, olisin niin halunnut reippailla loppuun saakka talla kertaa kun viimeksi en viittinyt..
 
Takaisin
Top