Lemppariherkkunne

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitkä ovat teidät lemppareita herkuista? :Face Savouring Delicious Food:

Mun intohimona on JÄÄTELÖ. Suolainen kinuski, toffee, suklaa, maapähkinävoi, mansikka, lakritsi/salmiakki tai minttu. Sitten vaalea tai valkoinen suklaa/nougat, perinteisenä tai levitteenä suoraan purkista.

Nyt on tullut tutustuttua sokerittomiin herkkuihin ja raakasuklaaseen/jäätelöön, niin nekin ovat kyllä vallan maistuvia!:Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Tosi monelle epäterveelliselle herkulle löytyy sokeriton tai ainakin vähän terveellisempi vaihtoehto.

Tykkään kyllä paljon enemmän makeista kuin suolaisista herkuista. Suolaisista pizza tai sitten sipsit ja dippi on lemppareita.

Kolmen suolaisen kärki:
Itse savustettu kala (muikut, made, ahvenet, siika ja norjanlohi)
uudet perunat ja voi,
uuniperuna katkaraputilli-täytteellä.

Kolmen makean kärki:
hyvä maitokahvi / kaakao,
murotaikina mustikkapiirakka kunnon vaniljakastikkeella,
vanhanajan vaniljawiener.

Kolme nopeaa:
suffeli jääkaappi kylmänä,
tuoreet 🍓+ rasvaton maito,
ruisleipä +siivu rasvaista juustoa + oreganoa mikrotettuna.

💜💙💚💛💜💙💚💛
Hyvä ruoka, parempi mieli! ❤️💛💚💙💜❤️💛💚💙💜

Muokattu viimeksi:
Nougatit ja toffeet on kärjessä. Pääsiäisenä rakastuin Oreo moussemuniin ja Oreo-suklaalevy on tällä hetkellä myös suosikkeja. Suolaisista pizza tai popcornit.

Makeista herkuista: Kookos- tai minttusuklaa, jaffakeksit (original), hasselpähkinäjäätelö :Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Chocolate Bar::Ice Cream:

Suolaisista: Pizza, Estrellan maustamattomat sipsit ja Fafa'sin ranskalaiset. :Slice Of Pizza::French Fries:

Olen yleensä enemmän makean kun suolaisen perään :smiling-eyes:

Mä oon sellanen herkuttelija, että melkein kaikki menee. 🙈😂 Lempparit makeista herkuista lähes kaikki karkit ja jäätelö ja suolaisista ihan perussipsit valkosipulidipillä tai popcornit.

Minäkin tykkään jäätelöstä, kun nykyään laktoosittomiakin on paljon - toista oli silloin kun itse olin lapsi.

Ja mies tekee tosi hyvää kinuskia :)

Suolaisista tykkään lähinnä sipseistä, joissa on vain suolaa, ei mitään muita mausteita.

Karkkeja en juuri syö, paitsi lakritsia ja salmiakkia.

Suolaisista kattilassa tehty popcorn. Makeasta räiskäleet kermavaahdolla sekä sitkeät hedelmäkarkit (tyyliin haribon)

Ehdottomasti sipsit on suosikkeja. Dipillä tai ilman. Makeita herkkuja en juurikaan syö, en ole sokerihiiri. Pala tummaa suklaata silloin tällöin tai muutama salmiakki/lakritsi kelpaa kyllä. Se Ainon mokkajäätelö on myös aika namia.

Takaisin