Lempivuodenaikasi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä on teidän lempivuodenaika? Entä onko inhokkia?

Itse pidän ns. ääripäistä eli kesästä ja talvesta. Rakastan lunta ja pakkanen on hyvä syy laittaa mukava kaulaliina kaulaan tai juoda kuumaa kaakaota/teetä. Pimeissä illoissa on vain jotain ihanan tunnelmallista kynttilöineen ja tähtitaivaineen. <3 Toisaalta kesällä on kiva kun on niin helppo lähteä ulos, näkee illalla pitkään ja on mukava mennä uimaan. Luontokin on kaunis. :)

Syksy ja kevät sitten taas on aina minulle olleet vähän ankeita. Masentaa, väsyttää, aina on märkää. Joko sataa vettä tai sitten on loskaa. Keväällä saadaan riesaksi allergiatkin ja pimeys ei ole yhtään niin tunnelmallista ilman lunta - pikemminkin vain synkkää.

Itse taas rakastan syksyä. Tai no, se rakkaus kestää ehkä lokakuun puoliväliin asti, kunnes lehdet putoavat puista ja alkaa harmaa ja synkkä kausi. Marraskuu on aina ollut mulle raskasta aikaa kun on niin pimeää, mutta tänä vuonna voi olla vähän erilaista, kun meidän poika täyttää silloin vuoden. On jotain kivaa, mitä odottaa. :Heartblue

Kesä on paras, talvi inhokki. Tykkään lämpimästä, ja inhoan kylmää.

Mä tykkään jotenki eniten noista ns. "väliajoista" eli keväästä ja etenkin syksystä :Heartred Kesän tukalaa kuumuutta inhoan, mutta keväällä se lisääntyvä valo ja lämpö tiettyyn rajaan asti on niin ihanaa, samoin luonnon puhkeaminen kukkaan ylipäätäänkin. Syksyllä taas rakastan sitte niitä pimeneviä iltoja ja sitä tunnelmaa ja alkavaa joulun odotusta :Heartred

Tykkään kyllä kaikista vuodenajoista ja rakastan vuodenaikojen vaihtelua.

Mutta jos on kylmä sateinen kesä, sateinen ja harmaa syksy tai lumeton loskainen talvi niin tympiihän se.. Ja talvi vois olla pikkusen lyhyempi vaikka siitä tykkäänkin :)

Kevät on lemppari, kun valoistuu ja alkaa vihertää ja lämmetä. Inhokki on talvi. Pitää pukea ja riisua koko ajan, raapia autoa monesti päivässä, tehdä joka päivä lumitöitä jne. Mihinkään ei voi vaan lähteä, pitää tehdä kauheesti töitä sen eteen.

Kirjoita tähän...
Takaisin