Lempiruoat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mikä on lempiruokasi? Mitä juomaksi? Entä jälkiruoka? Ovatko samat kuin muilla perheenjäsenillä?

Vaikea valita yhtä, mutta ehkä kiinalainen tofuannos riisillä tai nuudelilla, suklaista tai maapähkinävoijuustokakkua ja rypälelimua:hungry:
Miehelle lehtipihvi lisukkeilla colan kanssa riittää. 4v haluaa hampurilaisravintolasta lastenaterian mehulla jos saa valita.

Rakastan pizzaa ja juomaksi otan kuivan siiderin. Jälkiruoaksi överimakeaa jäätelöä.
Ukko taas arvostaa eniten kotiruokaa, keitetyt perunat ja murusoosi on hitti! Juomana menee kevytmaito. Jälkiruoista ei välitä.
Poika nyt syö melkein mitä tahansa, mutta spagetti taitaa olla parasta. Vettä juo, mehuista ei tykkää. Jälkkäriksi haluaa minivaahtiksia.

Yksi koko perheen lemppari on tortillat. Mies tykkää myös esim. lasagnesta, itse taas intialaisesta ja thaimaalaisesta ruuasta. Lapsille uppoo tortillojen lisäksi mm. itsetehdyt pinaattiletut, jauhelihakastike ja spagetti.
Juomana ruuan kanssa meillä eniten menee maitoa ja vettä, viikonloppuisin joskus kiva juoda kylmää kokista.
Jälkkäreistä koko perheelle uppoaa aina jäätelö ja suklaakakut (mutakakku ihan hitti!). Miehen kanssa tykätään myös juustokakuista, toisaalta itse olen sen vertta perso makealle että melkein mikä vain jälkkäri kelpaa.

Mun lempiruoka on ehdottomasti lohikeitto! Ihan parasta itse tehtynä ja kaikki aineet tuoreena. :hungry: kalakeiton kylkeen maito.

Esikoisen lempiruuat on hyvin terveellisesti itse tehdyt pitsa, spagetti ja jauhelihakastike tai pekonipasta. :hilarious:
Kuopuksen kuulemma pitsa, perunamuusi ja makaroni, lisukkeilla ei ilmeisesti väliä.

Ihana lampaanfileepihvi, paahdettuja valkosipuleita, punaviinikastiketta ja lohkoperunoita. Juomaksi tummaa olutta. Myös uunilohi aurajuustokuorrutteella ja punajuurigratiini on todella hyvää. Mutta jos ihan perus arkiruoista valitaan, niin suosikkini on varmaan keitetyt perunat ja jauhelihakastike suolakurkuilla. Arkiruoan kanssa juomana maitoa. Jälkkäriksi kahvijäätelöä! Tai vaikka joku herkullinen juustokakku.

Miehen suosikki on kalapihvit tartarkastikkeella ja perunoilla. Tai jos mennään jonnekin oikein syömään, haluaa jonkun kolmen pihvin hifihampparin. :grin Juo mieluiten maitoa tai olutta ruoan kanssa. Jälkkärinä tykkää lakujäätelöstä. Esikosen lemppari taitaa tätä nykyä olla lasagne tai nakkikeitto. Juomaksi pyytää usein vettä. Jos herkutellaan, haluaa mieluiten pizzaa, syö melkein millä vain täytteillä ja sitten juomaksi kokista. Jälkkäriksi melkein mitä vaan namia, niin on tyytyväinen. Nuoremman ruokamieltymykset eivät ole vielä ihan niin selvillä, että osaisin vielä vastata tähän. :grin

Takaisin