Lempiohjelmat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Moon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Moon

Sukkela juttelija
Mitkä lastenohjelmat ovat sellaisia mitä haluaisit lastesi katsovan?  Onko ne sellaisia joita itse olet lapsena katsellut vai kenties jotain nykyohjelmia?

Entä löytyykö jotain mitä et missään nimessä haluaisi lastesi seuraavan?

Itse haluaisin siirtää lapsilleni perintönä niitä omia lapsuuden ohjelmia kuten Kössi Kenguru, Nalle Luppakorva, Pelle Hermanni (etenkin ihana kepakko!), lohikäärme Justus, karvakuonot, Myyrä.  Tykkäsin myös älyttömästi erilaisista usein vissiin tsekkoslovakialaisista lasten nukkeanimaatioista, näitä herkkuja näki ainakin jouluisin tulleessa Joulupaketti -ohjelmassa.  Joulusta tuli heti mieleen myös klassikko Lumiukko sekä Histamiini.  Ja Disneyn klassikot on ihania!

Uudemmista ohjelmista tykkään mm. Urposta ja Turposta, Pingusta ja Timppa Lampaasta.  Jälkimmäisestä kahdesta tykkää myös poika.

Pojan ehdoton lempiohjelma on Unelmatarha, itekin siitä nykyään tykkään kunhan totuin :D  Teletappeja ei katota samalla innolla ja hyvä niin kun en ite tykkää X)

Ti ti-nallelta haluan lapseni pimittää, se on hirveä!  Ja "tilpehööriohjelmia" yritän välttää myös, esim. just nää Pokemonit ja Digimonit sunmuut joilla pyritään myymään lapsille krääsää.

meillä ei iha vielä lastenohjelmia kattella ku poika vasta 4 kk mut onhan se telkkari aina päällä mutta mun lemppariohjelmilla tietty mutta varmaan kohtapuolin aletaa katteleen erilaisii lastanohjelmia ja sillo ois hyvä tietää mitä tänäpäivänä on tarjolla ja muitten kokemuksia mitkä ois hyvät lapsille. teletappeja en todellakaa anna mun pojan kattoo, jotenki kauhistuttaa koko ohjelma...

Muumit on ehdoton tottakai. Meillä poika osaa niitä jo pyytää ja pyytää monta kertaa päivässä laulamalla "mammammaapappappaa" ja osoittamalla telkkaria. Ei kyllä joka päivä saa katsoa, ettei jo nyt opi telkkarin liikakuluttajaksi. Eniten kyllä haluais katsoa vaan sitä alkulaulua.

Muutenkin lastenohjelmat, joissa on musiikkia tuntuu kiinnostavan. Olen antanut katsoa sellaisia yskinkertaisia ohjelmia, kuten Touhukkaat (tai jotain sinnepäin) ja Mimi ja Kuku. On kyllä rasittavia, mutta jollainlailla "kehittäviä". Ja hyvät värit on tärkeitä.

Mulla on yllättävän vähän omia lastenohjelmasuosikkeja lapsuudesta. Löytyy enemmän inhokkeja kuten nuo Moonin mainitsemat Ti ti-nallet ja Pokemonit. Muutenkaan ei mitään action lastenohjelmia vielä pitkiin aikoihin!

malin:  Mä silmäilin esikoisen odotusaikana telkkarin lastenohjelmatarjontaa ja aika äkkiä mulle tuli selväksi että ylen (tai ainakin pikkukakkosen) lastenohjelmat on noita pienille sopivia ja se huuto, krääsämeininki ja mellastus keskittyy sitten neloselle ja maikkarille.  Eli pienen kanssa alottaisin turvallisesti ja perinteisesti pikkukakkosella :)

Meillä katotaan jonkin verran myös Junioria, lähinnä niitä "vauvaohjelmia" kuten Unelmatarha (ehdoton ykkönen), hopla ja uki.

Mieleeni tulee heti pari lapsuuteni mukavaa ohjelmaa: nalle luppakorva ja barbababa. Ja jouluna joulukalenteri oli kivaa katottavaa, ku siinä oli histamiini heppa.

Nykysistä ainakin muumi tulee oleen meillä käytössä... =)

heh katottii tänää ekaa kertaa mimi ja kukua ja poikahan tykkäs vaikkei siit kovinkaan paljoo tajuu mut omast mielest ni huhhummikä ohjelma iha karvat nous pystyy...

Meillä tulee tyttö kyl sit kattelemaan varmasti Pikku Kakkosta koska sepä meillä yleensä on nykyäänki päällä. Ja siis ennen ku lasta olikaan, ollaan miehen kaa katottu sitä ja muitaki lastenohjelmia, miks ne muka ois vaan lapsille x) Ja joku meille sanoki tossa vähän aika sitte et nyt me saadaan ihan luvan kanssa niitä kattoa ku on lapsi talossa....
Oishan se ihana että tyttö tulis näkemään niitä lastenohjelmia joitten parissa ite on kasvanu mut eipä kaikkien kohdalla oo mahdollista. Toivossa on hyvä elää ja ties vaikka niitä joitain DVD:lle putkahtais :)

Onneks noita "vanhoja hyviä sarjoja" löytyy dvd:llä melko hyvin.  Yksi aivan ihana lapsuuden suosikki kyllä puuttuu nimittäin Jaki ja Nuka.  Se oli kyllä ihan paras!  En kyllä ihan hirveen hyvin enää edes muista mitä siinä tapahtui mutta olis ihanaa jos sais omien lasten kanssa kattoa sen uusiksi!

Meillä uppoaa BINGU jota katotaan youtubesta. Telkakrin antia on PikkuKakkonen. Vaan pikkukakkosenkin sisään mahtuu lemppareita ja törkyjä! Esim se "tiedemies"-juttu on minusta ja lapsstaki ihan pöhkö! Ja sitten se "ota banaani!".... hyvää päivää vaan! Sunnuntai aamun MUUMIT otetaan tallennukseen..

Ja tää lapsi on kiikissä aikuisten ohjelmista "tartumikkiin" ja "biisikärpänen" ja "kuorosotaa" ja "tanssii tähtien kanssa!" Ne meillä on menny tallennukseen ja sitten pikana kelataan ja katotaan ne kohokohdat!

Omassa lapsuudessa meille tuli telkkari niin myöhään, että varsinaisia lastenohjelmia en ees muista. Naapurissa käytiin kattomassa Pieni TaloPreerialla, Pikku Kakkonen, KäytösKukkaset...

Eipä meilläkään vielä paljoo telkkaria katsella, paitsi muumeja välillä ja jalkapallosta on tyttö kiinnostunut :) Nuo muumit, Peukaloisen retket ja ne Olipa kerran -jutut on sellaisa, joita aion tytölle näyttää sitten joskus. Mitään Pokemoneja ja Digimoneja ei tämäkään äippä oikein suvaitse eikä muitakaan, joissa on samanlaista kielenkäyttöä; "Tapan sinut" jne.

Takaisin