Lemmikki kotona, vaaranpaikkoja vauvalle?

Aaltokukka

Piirimestaruustason postaaja
Helmikuiset 2023
ūüźē, kissa tai vaikka kaniini...mit√§ ja mihin kannattaisi jo etuk√§teen ennen vauvan kanssa kotiin tuloa varautua.
Jokainen tuntee oman eläimensä, mutta uudet tilanteet voivat yllättää.
Vaunuihin olen nähnyt viritettynä verkon hiiri/ kissasuojaksi...mutta miten ehkäistä ennalta vahinkoja sisällä?
Entäpä jos menee vierailulle perheeseen, jossa joku lemmikki on?

Pikkupikkupikkunen

Huhtikuiset 2021
Meil on vaa kissoja. Pelk√§sin et ne hypp√§√§ vauvan p√§√§lle pinnas√§nkyyn. Pakotin puolison tekem√§√§n siihen semmosen kehikon ja verkon mik√§ est√§isi sen ūüôą No verkko ei ollu ikin√§ s√§ngyn p√§√§ll√§ paitsi kun kokeiltiin et on sopiva. ūü§£

Kissat kyl tykkää nukkuu pinnasängyssä mut ymmärsi milloin vauva on siellä. Ylipäätään meidän kissat ainaki on ollu tosi hienosti beben kanssa. Ei oo ollu vaaranpaikkoja.

Vaunuissa meil oli vaa hyttyssuoja ūü§Ē

Aaltokukka

Helmikuiset 2023
Meil on vaa kissoja. Pelk√§sin et ne hypp√§√§ vauvan p√§√§lle pinnas√§nkyyn. Pakotin puolison tekem√§√§n siihen semmosen kehikon ja verkon mik√§ est√§isi sen ūüôą No verkko ei ollu ikin√§ s√§ngyn p√§√§ll√§ paitsi kun kokeiltiin et on sopiva. ūü§£

Kissat kyl tykkää nukkuu pinnasängyssä mut ymmärsi milloin vauva on siellä. Ylipäätään meidän kissat ainaki on ollu tosi hienosti beben kanssa. Ei oo ollu vaaranpaikkoja.

Vaunuissa meil oli vaa hyttyssuoja ūü§Ē
Eläimet on fiksuja!
Se n√§kem√§ni hiirikissasuoja oli viime talvena k√§yt√∂ss√§ vaunuissa, jossa vauva nukkui p√§ikk√§reit√§ avoulkoterassilla. √Ąiti pelk√§si jonkin kulkukissan hakeutuvan vauvan kasvojen p√§√§lle l√§mp√∂iseen nukkumaan... En tied√§ voiko niin k√§yd√§?

Helpsuli

Näppärä viestien naputtelija
Helmikuiset 2023
Meillä on kissa kotosalla ja oikein seurallinen kisu onkin. Aluksi kun vauva on pieni eikä juuri unissaankaan (tietääkseni?) liiku, niin kissalla ei ole asiaa vauvan pinnasänkyyn nukkumaan. Vaunuissa mun puolesta saa olla kun vauva ei siellä ole muuten sama sääntö eli ei kun vauva on vielä pieni. Mutta kun alkaa liikkumaan unissaankin niin varmasti kissakin hoksaa poistua jos tulee ahdasta. Todennäköisesti kisu nukkuu minun kanssani, mutta tääkin on vaan arvaus.

Muuten uskon, että kissa kyllä ymmärtää vauvan olevan ihmispentu eikä siksi tee lapselle mitään ja osaa olla hellempi. Jopa nyt on nähtävissä, ettei tule samalla tavalla mun päälle nukkumaan kun aiemmin.

litranmitta

Puuhakas puhuja
Kesäkuiset 2022
Meillä on koiria. Niiden kanssa näen tärkeäksi ymmärtää elekielen, ennakoida tilanteita, ylläpitää johdonmukaisia sääntöjä ja vauva ei koskaan jää yksin koirien keskelle. Meillä sääntöjä on mm. vauvaa ei saa nuolla ja sisällä ei riehuleikitä. Vauva kun lähtee aikanaan liikkeelle, on hänelle asetettavia sääntöjä mm. ei saa jahdata koiria, ei saa repiä turkista eikä mennä koirien omiin pesäpaikkoihin.

Aaltokukka

Helmikuiset 2023
Meillä on koiria. Niiden kanssa näen tärkeäksi ymmärtää elekielen, ennakoida tilanteita, ylläpitää johdonmukaisia sääntöjä ja vauva ei koskaan jää yksin koirien keskelle. Meillä sääntöjä on mm. vauvaa ei saa nuolla ja sisällä ei riehuleikitä. Vauva kun lähtee aikanaan liikkeelle, on hänelle asetettavia sääntöjä mm. ei saa jahdata koiria, ei saa repiä turkista eikä mennä koirien omiin pesäpaikkoihin.
Noin tulee meilläkin olemaan, uusia selkeitä rajoja/tapoja ja ehkä pitää hankkia sisälle myös pari koiraporttia.
Ep√§ilen, ett√§ toi h√∂ntt√§ ūüźēvarmaan yritt√§is poistaa kakkavaipan vauvaa h√§iritsem√§st√§ ja nuolla sen pylly√§ puhtaaksi esim. jo minun vessak√§ynnin aikana.

litranmitta

Puuhakas puhuja
Kesäkuiset 2022
Noin tulee meilläkin olemaan, uusia selkeitä rajoja/tapoja ja ehkä pitää hankkia sisälle myös pari koiraporttia.
Ep√§ilen, ett√§ toi h√∂ntt√§ ūüźēvarmaan yritt√§is poistaa kakkavaipan vauvaa h√§iritsem√§st√§ ja nuolla sen pylly√§ puhtaaksi esim. jo minun vessak√§ynnin aikana.
M√§ yll√§tyin kun kertaakaan ei oo viel√§ k√§yneet vaipparoskista tonkimassa, vaikka ois vessan ovi j√§√§nyt auki ūü§£ vanhempi koira tulee v√§lill√§ lattialle makoilemaan meid√§n viereen ja asettautuu selk√§ vauvan potkittavaksi. Kai se siit√§ tuntuu sitten taputtelua vastaavalta tai hieronnalta ūüėĄ