Leipomisketju

Oi miten hyvältä kuulostaa @Bella Swan 😋

Itse tykkään tosi paljon leipoa, ei ole oikeastaan mitään bravuuria mutta tykkään tehdä juustokakkuja 😊
Mun tekemää Brita-kakkua tosin miehen suku aina muistelee 🙃 ja sitä teen melko usein. Ja sitten sellainen mustikkajuustokakku-brownie, ai että 😋

Lapsen 1-vuotispäiviä pitäisikin alkaa suunnittelemaan, mitäköhän sinne leipoisi

Viimeksi leivoin cinnamon rollseja korvapuustipäivänä, ja omenapiirakan murupäällisellä baby showereihin vietäväksi

Kaikki leipominen on kivaa, ja uusien reseptien kokeileminen. Mun kummityttö on todella hyvä leipuri, ja tekee huisin hienoja koristeluja ynnä muuta, ja hänen kanssaan tulee aina hörhöiltyä leipomisesta ( ja ruoanlaitostakin ) 😄

Leipominen on kivaa! Mun bravuureja on kaikenlaiset kakut. Huono olen hiivaleivonnassa, en jostain syystä ikinä onnistu pullissa ja sämpylöissä. Tänään ajattelin tehdä kaakaocappuccinorahkakakkua.

Onpa kiva ketju! 😍

Mä en ole mikään mestarileipuri, mutta haluaisin oppia leipomaan paremmin! Tuntuu ettei muka koskaan ole aikaa 🙈

Peltileipä on sellainen, että onnistuu tällaiselta rähmäkäpälältä, mitä leipomuksiin tulee. :tears:
Muuten helpon marjapiirakan ohjeella tykkään tyhjentää pakastimen varastoja talven mittaan, ellen sitten vain napostele marjoja sellaisenaan.

Täällä yksi innokas kotileipuri! Erillaiset täytekakut on mun lemppariherkku ja odotan aina että pääsen juhlia isännöimään. 🤭

Hammaslääkärikin antoi minulle kehut, kun leivon paljon sen sijaan että ostan karkkia. Karkki ilmeisesti tarttuu hampaisiin ja on hänen mielestään parempi leipoa kuin syödä karkkia. 😂 Eli jos tekee mieli leipoa ja herkutella niin sain häneltä synnin päästön.

Meillä leivotaan valehtelematta jopa 2 kertaa viikossa suolaista tai makeaa… joten ostin itselleni joululahjaksi yleiskoneen vihdoin ja viimein! Minulla ei ole siis koskaan moista ollut.

Leipominen on paljolti kemiaa joten jos haluaa leipoa jotain erityisesti hyytymistä, kohoamista tai tiettyä rakennetta vaativaa leivosta, niin suosittelen tutustumaan siihen miksi taikinassa on tiettyjä aines-osia tietyssä suhteessa ja miksi tarvitaan esim tietynlainen vatkausaika sun muuta. Gluteeniton leivonta on esim ihan oma sarjansa, sillä kakut kuivuvat helposti ja voi joutua kokeilla monta kertaa ja mokata ennenkuin ainesosien suhde on oikea. 😄

Täällä yksi innokas kotileipuri! Erillaiset täytekakut on mun lemppariherkku ja odotan aina että pääsen juhlia isännöimään. 🤭

Hammaslääkärikin antoi minulle kehut, kun leivon paljon sen sijaan että ostan karkkia. Karkki ilmeisesti tarttuu hampaisiin ja on hänen mielestään parempi leipoa kuin syödä karkkia. 😂 Eli jos tekee mieli leipoa ja herkutella niin sain häneltä synnin päästön.

Meillä leivotaan valehtelematta jopa 2 kertaa viikossa suolaista tai makeaa… joten ostin itselleni joululahjaksi yleiskoneen vihdoin ja viimein! Minulla ei ole siis koskaan moista ollut.

Leipominen on paljolti kemiaa joten jos haluaa leipoa jotain erityisesti hyytymistä, kohoamista tai tiettyä rakennetta vaativaa leivosta, niin suosittelen tutustumaan siihen miksi taikinassa on tiettyjä aines-osia tietyssä suhteessa ja miksi tarvitaan esim tietynlainen vatkausaika sun muuta. Gluteeniton leivonta on esim ihan oma sarjansa, sillä kakut kuivuvat helposti ja voi joutua kokeilla monta kertaa ja mokata ennenkuin ainesosien suhde on oikea. 😄

Enpä tiennytkään tuota hammasjuttua! Hyvä kun kerroit!

Oi vau, yleiskone! Mäkin haluan sitten joskus! Olis myös hieno osata tehdä kaikkia hyviä kakkuja 😋

Leipominen on minusta kyllä hieno taito!

Gluteeniton leivonta on esim ihan oma sarjansa, sillä kakut kuivuvat helposti ja voi joutua kokeilla monta kertaa ja mokata ennenkuin ainesosien suhde on oikea. 😄

Allekirjoitan. 😅 Hyvällä reseptillä onnistuu, kunhan sitä seuraa kunnolla eikä jotain sinne päin. Soveltamaan jos lähtee, voi varautua heittämään leipomukset roskiin (joissain tapauksissa ne voi soveltua myös heittoaseiksi). Tosi helposti tulee pahvimaista ja/tai kivikovia. Jostain syystä mies (perheen keliaakikko) ei tykkää nykyisin pullasta...

Allekirjoitan. 😅 Hyvällä reseptillä onnistuu, kunhan sitä seuraa kunnolla eikä jotain sinne päin. Soveltamaan jos lähtee, voi varautua heittämään leipomukset roskiin (joissain tapauksissa ne voi soveltua myös heittoaseiksi). Tosi helposti tulee pahvimaista ja/tai kivikovia. Jostain syystä mies (perheen keliaakikko) ei tykkää nykyisin pullasta...
Siis niin totta! Mä aina ennen saatoin testata, että jos vähän lisäis tota tai jättäis tota vähemmälle ja typeräähän se oli! 😂😂😂 gluteenittomien ohjeita on seurattava pilkun tarkasti.

Olisiko kellään hyvää gluteenitonta sokerikakkupohjaa? Pitäisi lapsen synttäreille leipoa gluteeniton kakku. 😬
Mä oon gluteenittoman oikaissut hakemalla valmiin gluteenittoman pohjan ruokakaupasta.. Se sokerikakkupohja on ollut ihan hyvää, pari kertaa oon mansikkakakun siitä väsännyt 😊 Hinta jää samaksi tai jopa pienemmäksi, kuin ostaessa glut.jauhot, jos niitä ei siis muuten omassa keittiössä tarvitse 😁

Toinen helppo vaihtoehto olis tehdä pavlova, marenkiin kun ei viljoja tarvitse 😊 Pohja säilyy kuivassa, vaikka sen valmistaisi jo ennen juhlapäivää. Sen sitten täyttäisi kermalla ja jollain hillolla+pakkasmarjoilla, sesongin hedelmillä tai saahan nykyään tuontimarjojakin, juuri ennen tarjoamista.

Mä oon gluteenittoman oikaissut hakemalla valmiin gluteenittoman pohjan ruokakaupasta.. Se sokerikakkupohja on ollut ihan hyvää, pari kertaa oon mansikkakakun siitä väsännyt 😊 Hinta jää samaksi tai jopa pienemmäksi, kuin ostaessa glut.jauhot, jos niitä ei siis muuten omassa keittiössä tarvitse 😁

Toinen helppo vaihtoehto olis tehdä pavlova, marenkiin kun ei viljoja tarvitse 😊 Pohja säilyy kuivassa, vaikka sen valmistaisi jo ennen juhlapäivää. Sen sitten täyttäisi kermalla ja jollain hillolla+pakkasmarjoilla, sesongin hedelmillä tai saahan nykyään tuontimarjojakin, juuri ennen tarjoamista.

Joudun jotain muitakin leipomuksia tekemään gluteenittomina, että yhdelle vieraalle löytyy muutakin syötävää niin jauhot ostan joka tapauksessa. Hyvää reseptiä vain kaipaisin. 😊

Semper fin mix (vaalea jauhoseos) on osoittautunut omassa leivonnassa kaikkein parhaaksi. Tässä on itsellä toimiva ohje. 😃
Itekkin lisään perunajauhoja osan, kun tuovat kuohkeutta

Joudun jotain muitakin leipomuksia tekemään gluteenittomina, että yhdelle vieraalle löytyy muutakin syötävää niin jauhot ostan joka tapauksessa. Hyvää reseptiä vain kaipaisin. 😊

Semper fin mix (vaalea jauhoseos) on osoittautunut omassa leivonnassa kaikkein parhaaksi. Tässä on itsellä toimiva ohje. 😃
Itekkin lisään perunajauhoja osan, kun tuovat kuohkeutta

Kiitos! Kinuskikissaan on kyllä yleensä voinut luottaa. 😄

Minä oon paljon tehnyt gluteenittomia leipiä ja ruokaa, kun jouduin joskus vatsavaivojen takia välttelemään gluteenipitoisia viljoja, mutta tuo leivonnaisten ja kakkujen tekeminen on kyllä jäänyt ihan nolliin. 😅

Takaisin