Leikitkö mielelläsi lasten kanssa?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Leikitkö lasten kanssa? Onko se sinusta kivaa?

Meidän lapset kumpikin tarvitsee paljon aikuisen huomiota, joten pakosti lasten kanssa tulee leikittyä. Itse tykkään pelata lautapelejä, lukea ja touhuta ulkona lasten kanssa. Olen se äiti, jota ei tarvitse kauaa houkutella keinumaan, kiipeilemään tai pulkkamäkeen. Mutta roolileikit (leluilla tai ilman) ei ole suosikkejani. Onneksi lapset leikkii niitä myös keskenään.
 
Leikin ihan mielelläni mitä vaan. esim roolileikkejä lasten lempisarjoista, tappeluleikkejä ja legoleikkejä. 😂 Tykkään kovasti poikien leikeistä vaikka kyllä nuketkin on ihan jees. Yleensä minä olen joku hahmo joka ottaa yhteen toisen hahmon kanssa ja sit leikkitapellaan.

Olen hyvin perillä lasten sarjoista ja lempijutuista ja silläkin on helppo leikkiä,

Aina minäkään en jaksa ja kuormitun vilinästä ja sit tietenkin kieltäydyn leikkimästä.
 
Jos en ole totaalisesti levon ja oman ajan tarpeessa niin tykkään viettää aikaa lapseni kanssa. On ihana nähdä miten oma lapsi kasvaa ja kehittyy. Siinä leikin lomassahan opetellaan tärkeitä asioita ja luodaan suhdetta lapseen. 😊
 
Pidän kyllä lasteni leikkien seuraamisesta, mutta en hirveästi tykkää osallistua. Esikoinen (09/20) on hyvin voimakastahtoinen ja hermostuu kun toiset leikkivät ”väärin”. Kakkonen (02/23) puolestaan leikkii vielä mielellään yksin.
 
Esikoinen on ehtinyt täysi-ikäiseksi, mutta sen muistan, että paljon luin hänelle ja käveltiin ulkona usein hänen ollessa alle kouluikäinen. Olin yh ja opiskelin/olin pätkätöissö tuolloin, niin osa ajasta on sumun peitossa.
Loppuvuodesta kolme täyttävän nuoren miehen kanssa leikitään pikkuautoilla päivittäin ja rakennellaan duploilla (legot ovat odottamassa, kun hän on vähän vanhempi. Me molemmat vanhemmat myös tykätään näistä todella paljon. :Smiling Face With Smiling Eyes::smiling face with heart-eyes:), luetaan varmaan vieläkin enemmän kuin esikoisen kanssa, ja metsässä käydään kaikkia luonnon ihmeitä tutkimassa sekä muuten vain iltakävelyillä lähiympäristössä. Hän on pienestä pitäen ollut mietiskelevä tutkija. Äidistä löytyy mietiskelijän piirteitä myös, joten tällaiset tulevat luonnostaan. Kovin hyvin en osaa heittäytyä roolileikkeihin, niin katsotaan, miten ja missä vaiheessa sellaiset tulevat täällä ajankohtaiseksi.
 
En oikeastaan lainkaan tykkää leikkimisestä lasten kanssa, mikäli ajatellaan leluilla leikkimistä. Olen luonteeltani hyvin leikkimielinen, hassuttelen ja heittäydyn välillä lapselliseksi, mutta tavallinen leikkiminen ei ole minusta mukavaa. Eli joo, saatan mennä päristelemään hetkeksi leikkiautoilla, rakentamaan junarataa tai millä he nyt sattuvat leikkimään, mutta en pidä siitä. En ihan hirveästi leikkinyt itsekään lapsena, millään varsinaisilla leluilla ainakaan. Legoja tykkään rakennella jonkin verran.

Mitä sitten taas lasten kanssa tykkään tehdä, on hassuttelu! Rakastan laittaa erilaisia kappaleita soimaan ja sitten tanssitaan lasten kanssa täysillä sekä lauleskellaan. Menen mielelläni mukaan hyppimään kuralätäköihin. Saatan myös viilettää kotona batmanviitassa. Keinuminenkin on ihan hurjan hauskaa! Lapsilla oli tosi hauskaa viime kesänä, kun äiti vähän keinui ja päätti hypätä keinusta päätyen nassulleen hiekkaan... Menen myös mielelläni mukaan vesipyssyleikkeihin, kiipeän lasten kanssa omenapuuhun heittelemään omenoita, lasken pulkalla jne.

Sinänsä hauska fakta, että "lasten" pehmoeläimistä 80% on minun ja hankittu aikana ennen lapsia. Saatampa välillä vieläkin joskus ostaa pehmon, hups. Ne on lapsilla lainassa ;) En niilläkään kyllä leiki, mutta tykkään niistä.
 
Sinänsä hauska fakta, että "lasten" pehmoeläimistä 80% on minun ja hankittu aikana ennen lapsia. Saatampa välillä vieläkin joskus ostaa pehmon, hups. Ne on lapsilla lainassa ;) En niilläkään kyllä leiki, mutta tykkään niistä.

Täällä on myös äidillä pehmoleluja. 😊 Lapsetkin tietää, mitkä pehmolelut on äidin ja ne ei mene lasten lelulaatikoihin tai hyllyille taikka unikavereiksi. Viimeisimmän sain mieheltä viime tai tänä vuonna lahjaksi. (Quishmallows, toivoin sellaista, kun tuntuvat niin kivalta.)
 
Takaisin
Top