Lastenvaunuista

Jonsu84

Silmät suurina ihmettelijä
Olen alkanut katselemaan yhdistelmävaunuja netistä ja kun ei tuota rahaa ole kovin paljoa ylimääräistä niin ostaisin ne mieluusti osamaksulla. Ajattelinkin kysyä onko kukaan ostanut netin kautta vaunuja osamaksulla? Kokemuksia?

Olen tosi kiitollinen äidilleni joka lupasi ostaa meille vaunut ihan pyytämättä. Olen vaativa niiden suhteen eli saattaa mummi tulla vielä katumapäälle... [;)]

Mutta vilkasepa lastenturva.fi, siellä yhdet tosi edulliset yhdistelmävaunut ja näyttivät vielä suht keveiltä ja ei niin panssarivaunuilta kuten monet vaunut.. itsekiin aion kydä katsomassa kyseisiä vaunuja. Muistaakseni merkki oli Hauck ja malli Roadster SL, hinta 149€. Sivuilta löytynee tietoa myös osamaksumahdollisuudesta tai sitten heille voi laittaa mailia ja tiedustella asiaa!

Katselin noita tuolta sivuilta.
Hauck Roadster SL 09 sininen/punainen tarjouksessa 149€
Mutta nuohan ovat kuomurattaat.

Sivuilta lötyy myös
Hauck Chicago air yhdistelmä 279€ ja hinta onkin jo sitten suurempi.
Mutta toimivan näköiset.

http://www.lastenturva.fi/kauppa/index.php?cPath=94_105

Innostuin itsekkin katseleemaan että mistä netistä löytyisi halpoja yhdistelmiä,
laitan niitä tähän mukaan.

Hobbyhall.fi
Carena Free -yhdistelmävaunut 159,00 €

Mä kyselin sähköpostitse yhdestä liikkeestä noista vaunuista,roadster nimisistä ja ne eivät kuulemma edes sovellu jokapäiväiseen käyttöön. Ovat heppoiset. Kyllä ne sikäli toimii yhdistelminä kun voi itse hankkia pehmeän kantokopan ja istuimen saa istuvaankin asentoon.

Omat suosikkini ovat pienet ja kuulemma ketterät I'coo Plasmat, haluan ehdottomasti pikkuiset yhdistelmät mitkä menee vauvalle ja vähän isommallekin! Kulkevat lumessakin kuulemma. Jos jollain omakohtaista kokemusta niin mielelläni kuulen. Kehuja vain tähän asti kuullut... Ehkä isovanhempien luokse on hankittava jotkut käytetyt panssarivaunut seuraavan talven lumikelejä varten..tai sitten ei!

Minkälaisia vaunuja muut ovat ajatelleet?
Mä oon upottanut paljon aikaa vaunujen tutkiskeluun ja mieluisiakin on löytynyt... Teutonia Spirit S309, Gesslein Vision Fi ja Britax Vigour 3+. Haluan ehdottomasti kolmipyöräiset tai sitten nuo I'coot...... tuskin maltan odottaa että pääsen vaunushoppailemaan [:D]

Kannattaa tosiaan ottaa huomioon Suomen talviolosuhteet. Itselläni ei ole kokemusta, koska ensimmäistä odotellaan, mutta kokeneemmat tutut ovat puhuneet isompirenkaisten puolesta ja kauhistelleet kaikista kevyimpiä malleja, joissa on pikkuiset renkaat. Eivät kuulemma sovellu kuin kaupunkikäyttöön etelä-Suomessa... Voihan sitä yrittää kuvitella loskakeliä ja himpuloita rattaita, ainakin työntäjälle tulee hiki ![:D]

Itseäkin nuo vaunut ruvennut mietityttämään.... Halvat yhdistelmävaunut pitäis saada. Olen myös tosi vaativa niiden suhteen. Haluan jotku kivan väriset. Pinkkiä tai turkoosia tai jotain muuta kivaa,kirkasta väriä, riippuen sukupuolesta tietty [;)] 
Jos netistä tilaa niin kuinka ne toimitetaan? Koska olette ajatelleet ruveta vaunuja ostelemaan? (missä vaiheessa raskautta) Ja pitäis tosiaan olla jämäkät ja tukevat suomen talvea ajatellen... Äsh.. Ärsyttää, kun ei tiedä oikein mitään vaunuista... Niin paljon kysymyksiä, mutta en saa niitä nyt muotoiltua tähän [:D]

Kannattaa myös käydä tsekkamassa huuto.netistä! Siellä on laidasta laitaan sekä uudempia että vanhempia vaunuja. Ite löysin lähes käyttämättömät vm 2007 Brion Kombit ja maksoin niistä 235€, uutena noin 700€ ja löysin just sellaisen herkkuvärin minkä halusinkin! Oon lähes kaikki vauvakamat ostanut sieltä, halpaa ja ekologista! [:)]

Mina varasin juuri lennot Lontooseen ja kayn ostamassa vaunut sielta. Haluamamme merkki on kallis Suomessa ja jaadaan pari sataa plussalle lentojenkin jalkeen kun haen ne Lontoosta [:)] Ja paasenhan visiitille moikkaamaan kavereitani samalla eli hyvat kaupat. Olemme paatyneet Bugaboo Cameleon rattaisiin... tietais vaan uskaltaisko sita innostua ja ottaa pinkin kuomun tai pojalle vastaavasti "poikamaisen" varin ultran mukaan... jos ei sitten pidakaan paikkaansa [8|] vaunuja kun ei sitten uusita sen mukaan. Olen ehka kuitenkin perinteisen mustan kannalla.

Onko kellaan kokemusta kyseisista vaunuista?

Kannattaa käydä vaikka jossain vaunuliikkeessä testaamassa vaunuja, vaikkei sieltä ostaisikaan. Voi tulla pettymys, jos vaan summanmutikassa tilaa, eikä ole kyseisistä vaunuista mitään kokemusta.

Itselläni on huono kokemus carena- merkistä, kun työnsi niitä oli koko ajan jängättävä niitä, että menevät suoraan, tosi raivostuttavaa. Sitten jo työntöaisa pamahti poikki. Varmasti ovat tässä yhdeksässä vuodessa hurjasti parantuneet. Jos paljon taapertaa tuolla ulkona, niin kannattaa suosia isoja renkaita, ainakin täällä etelässä on sitä sohjoa talvisin, niin pienillä renkailla mene kuin hermo, tosin kunto kasvaa!! [:)]

Mitä Crescentin mallia olet katsellut, Merffine..? Itsekin nimittäin yksiin tuon merkin yhdistelmiin olen ihastunut, mutta netistä vasta bongannut joten ostamista en suunnittele ennen kuin olen nähnyt ko. vaunut liikkeessä. [:)]

Crescentin Diva yhdistelmävaunuja.
Käytiin kaupassa kattoo, ja vaikutti hyviltä. Niissä on isot renkaat ns. takana ja pienemmät edessä, helpottaa työntämistä ja kääntyilyä. Mahtuu pieneen kokoon, ja tärkeintä, ei paina iha kamalan paljon.
Huonona puolena vois sanoa, et en ole bongannu monesta kaupasta kyseisiä vaunui.

Riikka. Sehän onkin mun suuri unelma, hikoilla hermot ulos työntäessä vaunuja :D

Me ostettii cresentin rattaat 199€ ja siihe kovapohjaisen kantokopan käytettynä 5€. Meillä oli ongelmana se ettei ne saaneet olla 32cm korkeemmat kokoontaitettuna. Mitkää yhdistelmävaunut ei menneet niin pieneen kasaan ja 3-pyöräisiä en halunnut ku on noita koiria kolme. Ei varmaa oltais viel ostettu mut olivat poistossa. Tuulisuoja pitää viel hommata, ku on kasvot menosuuntaa. Isot ja leveät renkaat ja kävin tyypittämäs ne tuol hiekkakuopal ja hyvin kulki. [:D]

Minä ajattelin ostaa kaverini vauvan ylimääräiset lastenvaunut. Kuulemma käytetty vain kymmenisen kertaa, koska hommasivat pienempään tilaan menevät. Kivan näköiset, vaaleansinistä - sopii minulle! Kuulemma puolen tonnin vaunut, mutta reilua satkua pyytävät niistä. Siihen hintaan en oikein viitsi hobby hallista mitään halpoja ostaa, kun nuo "käytetytkin" on käytännössä yhtä "uudet". Täytyy vaan varsmistukseksi testata, että mahtuvat meidän pienehkö auton takaosastoon...

Me ollaan kaupoissa kierrelty ja Teutoniasta tykkättäisiin, mutta mietitään tuttavapiirin sanomaa ja itse myös tutkimiamme nettisivuja ulkomailta.
Onneksi vielä on aikaa ja kun noita alehintoja tulee joulun jälkeen niin sitäkin seuraillessa [;)]

Onko tietoa Teutoniasta taikka ulkomaan hankinnoista ? [:)]

Hei!

Ottaisin merkki/malliehdotuksia vastaan. Eli kriteerimme vaunuille olisi:
-yhdistelmävaunut
-helppo laittaa kasaan ja ottaa taas käyttöön
(-)hyvät ulkoillessa(paksummat renkaat, mahdollisesti hölkkää yms, lumessa yms.)

Vinkkejä kiitos! :)

Takaisin