Lastentarvikkeita Tallinnasta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaKoo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

SannaKoo

Sanavalmis juttuseppä
Moikka mammat ja mammautumista odottavat!

Onko kellään kokemusta Tallinnan (suurinpiirtein keskusta-alue, tai joltain 10km säteeltä) lastentarvikeliikkeistä?
Ois vähän ostosteltavaa ja tuolla naapurimaassa kun tuppaa tavaraa saamaan edullisemmin...

Vinkkejä vaunujen ja vaatteiden ostoon ihan vauva-ikäisille otetaan siis vastaan :)

Kirpparit on oikein oiva paikka ostaa vauvanvaatteita ja joitakin tarvikkeita, ne ei kuitenkaan kovin paljoa kulu, kun ei yksi vaate montaa kertaa päällä ehdi olemaan. [:)] huutonetistä onet ostaa niitä vaatepaketteja ja ovat olleet tyytyväisiä. Nyt kun vielä on ale meneillään, niin Lindexillä ja Kappah:lissa on tosi nättejä vaatteita. H&M on suht edukas vaatekauppa.

Valitettavasti ei minusta ei ole apua tuossa Tallinnan kysymyksessä, mutta jos edes pikkasen muuten. [:)]

Jep, edullisten vaatteiden ja pikkutavaroiden etsiminen ei ole niin vaikeaa, mutta "ongelmaksi" ovat osoittautuneet nyt vaunut ja pinnasänky. Näitä mä siis lähinnä aattelin Tallinnasta käydä hakemassa :) Oon aktiivisesti ettinyt myös netin huutokaupoista, mutta kyllä noista alkaa huomaamaan, että tänä vuonna todella syntyy eniten vauvoja 13:n vuoteen!

Googlettamalla löysinkin joidenkin muiden vauvapalstojen keskusteluja samasta aiheesta, muutamia nettisivujakin. Niillä vaan ei ole hintoja kuin ihan muutamassa tuotteessa... No, onneksi Tallinan päiväristeilyt ovat edullisia ja mukavia muutenkin, että voin ihan hyvin lähteä tutkimusretkelle ja palata vaikka tyhjin käsinkin kotiin! Kovasti on noussut esille "Kristiine keskus" joka on jonkunlainen kauppakeskus jossain kohtuu lähellä Tallinnan keskustaa. Siellä olisi kuulemma paljon mammaliikkeitä ja lastentavaraliikkeitä, eli sinne ainkin itse aion mennä.

vastaanpa nyt vaikka kuulopuheita olenkin vain kuullut. Lähinnä siis tuolta kauppakeskus Kristiinen lastenkaupoista. Ystäväni mukaan ainakaan vaatteet eivät siellä olleet juurikaan halvempia ja vaikka laivalla halvalla pääseekin yli, niin koko reissun saldo tuon säästämisen osalta jäi aika laihaksi. Meilläkin tarkoituksena katsoa minkä hintaisia ovat vaipat yms. Tallinnassa ja mahdollisesti kun vanhempani siellä työn puolesta paljon autolla muutenkin kulkevat niin samalla niitä tuoda, jos siis siinä yhtään säästöä syntyy.

Btw. pinnasängyn ostimme 12 eurolla huutonetistä (oli tosin myynnissä kesämökin lähellä minkä takia hintakin varmaan noin matala, pk-seudulla kun hinnat näyttävät olevan kysynnän takia korkeampia)

kävin itse katselemassa pikimmälti rocca al maren kauppakeskuksessa ja siellä on yläkerrassa liikkeitä mm mothercare ja chicco. (roccaan on ilmaiskuljetus satamasta prismabussilla).
olen myös kattonut netistä liikkeitä, en käynyt.. googlen hakusanoilla "lastentarvikkeet tallinna" löytyy joitain liikkeitä. vaunut piti ostaa chiccon liikkeestä (pakettiin kuului kovakoppa, turvakaukalo + telakka, makuupussi, kassi ja muistaakseni jotain muuta) niin hinta oli  8000- 12000 kroonia eli max 800 euroa.
tosin sitten näimme tarjouksen turussa baby townissa paketista 479 euroa (tako) joten ostimme sen.
pinnasänkyjä saa suht halvalla Ikeasta (49-149 euroa).

Heips

Nyt elokuussa kävimme ystävän kanssa Mustamäen Prismassa. Se on iso uus marketti entisen Mustamäen torin "päällä" ja siellä oli paljon tyhjiä liiketiloja mutta toisesta kerroksesta bongasimme lastentarvikeliikkeen jossa erittäin laaja valikoima esim, rattaita. Olisin tutustunut tarjontaan paremmin mutten tiennyt että lapsemme saa seuraavana yönä alkunsa niin jätimme sinne sisään menemättä [:D]

Mutta sinne tarkoitus varmastikin jossain vaiheessa mennä kun päästään vähän raskaudessa eteenpäin.

Rakkaudella raskaana,
Rauha

Takaisin