Lastenmusiikki

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuunteletteko tai kuunteleeko lapsesi lastenmusiikkia? Mitkä on lemppareita?

Meillä on Smurffimusiikki kova sana ikivanhojen kasettien surinasta huolimatta.
 
Kuunnellaan ja lauletaan. Soiva laulukirja on kovassa käytössä. Sitten on useampi cd perinteisiä lastenlauluja. Kuuntelemme myös Orffeja ja Umon lastenlevyjä, Fröbeleitä, Soivaa siiliä ja kyllä lapsi tykkää myös Hevisauruksesta, vaikka äiti ei. YouTubesta on löytynyt myös uusia laadukkaita kotimaisia lastenlauluja, Soili Perkiön ja Hannele Huovin yhteistöitä.

Aikuisten renkutuksia ehtii kuunnella sitten loppuelämänsä. Nauttikoon nyt lapsille tehdystä musiikista.
 
Aivan liian vähän tulee kuunneltua :sad001 Poika kyllä tykkää musiikista, eilenkin matki musiikin tahdissa Pikku Kakkosen lopputekstien lintua, joka nosteli jalkojaan, poika teki samaa :) Minun laulamisestani poika ei kauheasti välitä :bag: Koulussa olin musiikissa aina kympin oppilas, mutta vuosikymmenet ovat vissiin pilanneet minun lauluääneni :shifty:
 
Hevisaurus on... rock.
Meillä on vanha kasettisoitin ja mun vanhoja lastenlaulukasettela (nasse -sedän lastentunti, TaoTao, sitte niitä satukirjakasetteja). Mut nää ei oo saanu samanlaista suosiota, kuin Hevisaurus.
Lisäksi kaikki musiikkiohjelmat, kuten Vain Elämää, laittaa pojan tanssimaan.
 
Kuunnellaan, fröbelit ja ti-ti nalle ykkösiä, mutta tykkäävät myös siinan taikaradiosta, pikku papusta, satu sopasen tuttiorkisterista, hevisauruksesta ja mitä näitä nyt on, kuhan laulut on hyviä niin kaikki esiintyjät melkeen kelpaa :grin
 
Takaisin
Top