Lasten vaatteiden osto

Hemppa

Kommentoinnin ninja
Helmimammat 2017
Mistä te muut ostatte lasten vaatteita?
Nyt kun vauvat kasvaa hurjaa kyytiä niin mullekin iski ihan paniikki kun ei ole isompia vaatteita nyt varastossa. :) Ennen pojan syntymää ostin 62-68cm vaatteisiin asti.
Itse olen huutanut huuto.netistä vaatepaketteja jotka on suht edullisia vaikka käytettyjäkin onn. Sillon ennen pojan syntymää ostin jonkun verran vaatteita uutena koska halusin että omalle pojalle on jotain uuttakin :)
Kirppareita oon kiertäny mutta vähemmän on tullu sieltä osteltua. Huomenna lähdetään äitin kanssa Kajaaniin kirpputoreille niin josko sitä sieltä löytyisi parempikuntoisia vaatteita ja halvalla tietty. :) Uusiakin houkuttas muutamia ostaa mut katotaan nyt :)
Kavereilta ja sukulaisilta tietty on saatu myös osa..
 
Ihan Prismasta ja Maxista ostan. Poika sai onneksi paljon vaatetta joululahjaksi :) Minäkin ostin oikeastaan eniten niitä 68 kokoisia ennen pojan syntymää, mutta nehän eivät ole menneet päälle kohta kahteen kuukauteen :D Odotusaikana kuvittelin jotenkin että tää muksu kasvaisi vähän hitaammin :D Nyt siis 6kk ja 71cm ja käyttää 74-kokoisia vaatteita. Vertailun vuoksi: miehen kummityttö käytti tämän kokoisia 1-veenä :D Minkäkokoisia te muut mammat lapsillenne puette?

Prismasta ainakin saa Ciraffen vaatteita, ne on suht edullisia. Kannattaa tosin huomioida että niissä mitoitus on pienempi kuin esim. Tutan vaatteissa ja nepparit irtoaa herkemmin. Sama juttu Babyboomin kamppeissa joita löysin maxista.

Kirppareita en ole enää kierrellyt, en yksinkertaisesti ehdi enää! Ja vauvan kanssa on vaikea kulkea niissä.. Ruokaostoksilla käydessä kierrän vaatehyllyt ja ostan samalla reissulla vaatteita muksulle.
 

Meillä on Elsaa 13kk vanhempi kummityttö ja ollaan oltu onnekkaita kun ollaan saatu sieltä kaikki vaatteet ja kestikset. Menee vaatteet vielä kaiken lisäksi oikein 'kausienkin' mukaan.

Mutta kyllä mä silti ostelen välillä, vaikkei mitään tarvitsisi... Mä tykkään värikkäistä printeistä, esim Dunssin vaatteista, ja ostan paljon Täältä.

Huuto.net on kyllä hyvä, sieltä ja kirppikseltä on suurimmaksi osaksi meidän itse ostamat vaatteet.

 
Meidän poju käyttää 68 vaatteita ja on 6kk vanha. Housuja on 74 myös käytössä varsinkin h&m:n tuntuu olevan aika pieniä.

Ostan h&m:ltä ja raskaana 68 kokoon asti ostelin kirppareilta, joululahjaksi onneks saatiin ihan mukavasti isompia kokoja mutta housuja tarttis ostaa niitä ei ole ku muutamat. Kohta siirrytään 74 kokoon. 

Huomena voiski kirpparin kiertää tuntuu ettei vaan millään ehdi:/ Huutonetistä olen ihan muutaman yksittäisen ostanu.
 
Minä pönö en raskaana tiennyt mitään vauvoista enkä siitä minä kokoisia ne on, ennen kun käytännössä näin. Ostin silloin näköjään eniten kokoa 62, mistä milloinkin, mikä nyt käy siis jo pieneksi. Harmi kun ei olla edes keretty käyttää kaikkia niitä. 68 vaatteita meillä on ihan muutama ja nyt niitä lisää tilailin ellokselta... Pienimmät vaatemerkit taitaa olla lindex ja h&m. Kirppareilta olen muutamat löytänyt. Jostain syystä en oo mikään "kirppari-ihminen" niin en oo moneen otteeseen edes käynyt. Joululahjaksi myös jotain tuli, mut nekin toisaan jo pieniä...
 
Me ollaan saatu tosi paljon vaatteita lahjaks. Ennen muksun syntymää osteltiin pääasiassa 62-68-kokoisia, ja jonkun verran isompiakin. Nyt käytössä vielä 68, mutta tosi paljon myös 74..ja jopa 80 :). Ellokselta on tullu tilattua aika paljon..
 Nyt varmaan lähinnnä 74-80 senttisiä ostaisin, jos vaan kerkeis shoppailemaan joskus.
 

Meillä on nyt käytössä 68 ja pikkuhiljaa siirrytään 74 käyttöön, Elsa oli kuukausi sitte 66cm, eli varmaan nyt lähempänä 68cm.

kuitenkin kun käytetään kestovaippoja, niin bodyista loppuu pituus vaikka leveydessä olisi kasvun varaa. Mä olen nyt käyttänyt 68-kook bodyissa jatkopalaa.

Elsalle on myös vaikea löytää housuja kun on pitkä ja hoikka, mennään sukkiksilla ja legginsseillä kun muut housut on aina vyötäröstä liian isoja.

 
Neiti 6,5 kk, pituutta 70 cm ja 68 käytössä, jotain tuttan 62 bodyja ja pöksyjäkin vielä. Meilläkin vähän ongelmaa noissa housuissa kun on hoikka ja pitkä ja neiti ei pysy hetkeäkään paikoillaan->vaatteet ei pysy päällä :D.

Suurin osa vaatteista on Tuttan, 68 ja 74 kokoisia ostin nyt alkuvuodesta alennusmyynneistä aika reilusti. Mun mielestä laatu on hyvä, eikä kotimaisuudestakaan ole haittaa. Kuositkin on kivoja:)

Jonkin verran on myös Espritin vaatteita, yks mamman lempparimerkeistä... ;)
 
Me saadaan aika iso osa vaatteista veljen tytöiltä. Ihan muutaman kappaeen olen ite ostanu. Ne lähes kaikki H&M:ltä. Tosiaan H&M:llä on koot vähä pienempiä ja tutalla ihan todella reiluja. Meillä on edelleen käytössä yksi tutan 56cm body! Ja 68cm bodysta pitää kääntää hihoja. Mut sii spääasiassa on käytössä 68cm. Mutta aika monta vaatetta on vielä 62cm kokosia. 74cm on vielä lähes kaikki isoja.

Toisaalta olis niin hana ite ostella niitä vaatteita. Mut ku ei kuitenkaan ole niin rikas et ei sitten viitti ku saa ilmatteeksi sieltä veljeltä. Niissäkin on kyllä tietysti tosi ihania vaatteita ja osa itse ostamianikin.

Ikinä en oikein ole kirppareita kiertänyt.

Ja joo toi Prisman Ciraf mallisto aika hyvä. Ne on halpoja ja tosi nättejä löytyy välillä. Sieltä välillä tarttuu jotain mukaan ku ruoka kaupas käy.
 
Meillä on taas niinpäin, että monet housut kiristävät mahan kohdalta. Joululahjaksi pirpana sai mm. IvanaHelsingin pöksyjä, mutta jäävät pitämättä kun ovat niin tiukat :( Painokäyrä on nyt onneksi laskenut +20---> +13, joten jospa pojalle saisi joskus puettua muitakin kuin "pappamallisia" housuja. Siis niitä joissa on leveä resori ja saa vedettyä kainaloihin asti :DD
 
Tweety, noi linkin vaatteet on aivan ihania! Mä kans tykkään et lapsella on värikästä päällä, etenki  bodyt. Housut vaikka sit oliski yksvärisiä.
 
Mä en oo vieläkään kauheasti ostellut, kun saatiin niin paljon (eteenkin 68-koon) vaatteita tutun pojalta, joka on siis 13 kuukautta Niklasta vanhempi. Menee hyvin vuoden ajan mukaan nuo vaatteet :)
Jos oon ostanut niin Lindexiltä ja H&Mltä muutamia ainakin. Meillä on myös kätevä kierrätyshylly talonyhtiössä ja mies käy sieltä aina välillä hakemassa tosi hyvännäköisiä lasten vaatteita.
Nyt menee siis 68 senttiset. Menis varmaan 62 koostakin vielä osa, mutta kyllästyin niihin ja siirryin värikkäämpiin 68:hin. Kaappi on pullollaan myös 74 ja 80 senttisiä niin pulaa vaatteista ei ole hetkeen. Paitsi yksi ongelma on. Oon pyytänyt ihmisiä ostamaan aina 80 senttisiä tai sitä isompia vaatteita ja kukaan ei oo tajunnut, että Niklakselle menee ne 80 senttiset varmaan kesällä päälle ja kauheasti on villapaitaa ym.
 
Meillä käytössä nyt pääasiassa 68cm, joitakin 62cm ja 74cm vaatteita myös käytössä.. Pikkuhiljaa siirrytään 74-kokosiin.
Käytiin tosiaan eilen kirppareilla, löyty kyllä tosi siistejä vaatteita (uudenveroisia valitsin) tosi halvalla. Ja sit ostin kyllä maxistakin Tutan vaatteita aikamoisen kasan myös. ;) En muistanut mainita, jonkun verran oon myös H&M:ltä ostanu ja Lindexiltä ennen pojan syntymää.. Yhden paketin huusin juuri huuto.netistä, nyt alkaa olemaan ihan tarpeeks jo noita 74-80cm vaatteita. :) Huh.
 
Me ollaan ostettu vauvalle vaatteet uusina. Niitä tulee ostettua lähinnä Lindexiltä ja Sokokselta Tuttan vaatteita.

Meidän tyttö taitaa olla jotenkin hassun mallinen, kun Lindexin 68- ja Tuttan 74-senttiset bodyt ovat kummatkin sopivan kokoisia :-D Housuista Lindexin 74-senttiset ovat sopivia, Tutan vastaavat ovat lahkeista pitkät.

pituutta on nyt 68,5 cm, joten pikku hiljaa ollaan siirtymässä yhä enemmän käyttämään 74-senttisiä vaatteita.
 
En ole kauheasti Hugolle vaatteita ostanu kaupasta, ihan pieniä 50cm vaatteita muutaman alussa ja sit jotain täydennystä varastoon, parit kivat housut ja jonkun paidan joskus KappHallista, Lindexiltä tai Hennesistä. Ostin paljon kirpparilta ja ostan välillä edelleen, mutta suurin osa vaatteista on siskolta, jonka poika on 5kk Hugoa vanhempi. 

Nyt käytetään 68-74cm vaatteita, vähän merkistä riippuen. Käytiin Kanadassa pari viikkoa (Hugo oli muuten superkiltti matkaseuralainen :D) ja ostettiin sieltä aika paljon 74-86 kokoisia vaatteita, kun halvalla sai :) Jos vaan olis laukkuihin mahtunu niin olisin ostanut rutkasti enemmän! Isompia kokoja kun ei meinaa enää niin löytyä hyväkuntoisina kirpparilta ja nyt kuuluukin noi vaatteet enemmän kun vauvat alkaa konttamaan ja syövät kiinteitä. En ole saanut kaikkia ruokatahroja edes tahranpoistoaineella, jos on ehtinyt kuivahtamaan :( 
 
Takaisin
Top