Lasten rattaiden pyörien alle vesisäiliö (vesikouru, laatikko tms.)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jimi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jimi

Oman äänensä löytänyt
Viime talvena meille tuli hirveät määrät rattaiden pyörien mukana lunta eteiseen. Josta syystä eteiseen lopulta jää vettä ja kiviä (ja kakkaa, mikrobeja jne.). Pyörien putsailua yritin, mutta eipä siitä oikein mitään tullut. Aivan liian hidasta, ja silti jäi lunta aina liikaa pyöriin. Joten täytyy ratkaista toisella tavalla.

Eteisemme on katutasolla, ovi suoraan ulos eli sinänsä ongelmatavaran tyhjentäminen ulos ei ole vaikeaa. Mutta ensin pitäisi saada tavara talteen.

Onko joku ratkaissut mikä olisi paras ratkaisu tähän? Olen miettinyt joko yhtä tai kahta muoviastiaa eteiseen rattaiden alle. Eli joko kaksi riittävän leveää kourua (vähän kuin kiskot) tai sitten yksi tai kaksi suorakaiteen tai neliön muotoista muoviastiaa (vähän kuin astianpesukoneen alle tuleva muovinen kaukalo, mutta pitäisi olla joka sivu koholla).

Jolloin likalumi sulaisi näihin kaukaloihin ja kaukalot sitten pitäisi säännöllisesti tyhjentää.

Mikä on paras tapa nopeasti putsata pahimmat lumet pyöristä pois?

Mä olen pölyharjalla pyöräyttänyt renkaista lumet/kurat pois ja työntänyt hetkeksi kylppäriin kuivumaan. On mulla myös perus kuramatto rattaiden säilytyspaikan kohdalla, niin ei pieni kosteus haittaa.

Meilläkin oli kuramatto rattaiden alla. Ei kastunut lattia ja imurilla vetäisin vain hiekat ja muut pois tarvittaessa.

Sopisiko kenkäkouru vai mikä sen sellaisen alustan nimi nyt onkaan, missä voi vaikka kumisaappaita pitää? Esim kaksi sellaista pyörien alle?

Älyttömän hyvä linkki tuo "Tavaratilan matto", kiitos! 65 x 90 cm olisi minikoko meidän vaunuille, joten tämä https://www.pisla.fi/tuote/tavaratilan-matto-75-x-100cm/ kelpaa mainiosti!

Meillä oli myös yksi matto (ei kyllä kuramatoksi tarkoitettu), se alkoi haista ihan järkyttävältä kastuessaan, joten tämä muovinen on parempi.

Kenkäkouruehdotuksesta en ole varma mikä se on, jos löytyy hyviä linkkejä, niin tähän vaan, kiitos!

Takaisin