Lapsiveden menosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Affinia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Affinia

Satasella mukana keskusteluissa
Tervehdys,

osaisitteko auttaa kysymykseeni siitä, voiko lapsivettä mennä pieninä määrinä pitkän ajanjakson aikana?

Minulla on sellainen tunne, että viikon sisällä kolmena eri päivänä olisi pissaamisen yhteydessä tullut pissan päätteeksi sellainen "lisälorahdus" jotain muuta kuin pissaa ja pohdituttaa, voiko se olla lapsivettä eli voisiko sitä tulla pieniä määriä, vaikkei synnytys ole vielä käynnistymässä?

Se on vaikea itse todentaa, kun se tapahtuu vessassa käynnin yhteydessä enkä ole ihan varma, ettei se ole pissaa, mutta merkit viittaavat siihen, että olisi muuta kuin pissaa. Hmmm... Pitäisikö pirauttaa neuvolaan / NKL:ään ja kysyä? Onko muilla ollut vastaavia "lisälorahduksia" vessassakäynnin yhteydessä?

Neuvolassa keskiviikkona juuri todettiin, että minulla on hyvä määrä / runsaasti lapsivettä, mikä on merkki istukan hyvästä toimivuudesta.

Mulla esikoisen kanssa meni ensin ns. "ylävedet". Eli johonkin sikiöpussin yläreunaan on tullut pieni reikä, josta vettä pääsi tihkumaan. Tunne mulla oli vähän samanlainen kuin täydestä vesiämpäristä loiskuisi vettä :D

Miulle sanottiin neuvolasta, että heiltä voi hakea lakmus-paperia, jolla voi testa, onko lirahteleva neste lapsivettä vai jotain muuta (muutti väriä joksikin tietyksi kun hieroi esim. pikkuhousuja vasten, jos on lapsivettä). Voi tieten olla hankala saalistaa tutkittavaa kohdetta, jos lirahtaa pissaamisen yhteydessä...

Saitko Affinia asiaan jo selvyyden? Sikiöpussiin voi tosiaan tulla ensiksi vain pienikin reikä josta sitten lapsivettä tiputtelee mutta luulisi sitä tiputtelua ilmenevän myös muulloin kuin vessakäynnin yhteydessä. Jos ensi kerralla pystyt, niin koita pidätellä tätä lorahtelua. Jos se onnistuu, niin ei ole lapsivettä. Lapsiveden tuloa ei käsittääkseni voi pidätellä millään.

Moi Jade82,

en saanut vielä selvyyttä, kysyn keskiviikkona neuvolassa, jos olen vielä "yhtenä kappaleena" silloin. Nyt ei ole muutamaan päivään tullut sellaista "jälkilorahdusta", mutta tuo vinkkisi on hyvä, kiitos! :)

Takaisin