Lapsiperhearjen kestävät vaatteet vanhemmalle

litranmitta

Päivystävä dosentti
Kesäkuiset 2022
Kesäkuiset 2024
Tulipa pitkä otsikko, mutten keksinyt tiiviimpääkään 😅 Mitkä omat vaatteet toimii perhearjessa lasten kanssa touhutessa pihalla sisällä tai kaupungilla? Vinkkaa hyviä tuotteita, kerro omasta tyylistä, kysele ja keskustele!

Oma lehmä ojassa, tarvitsisin nimittäin suosituksia legginsin tyylisistä housuista! Oon havainnut outdoor-legginsit, vai -trikoot, millä nimellä kutsutaankaan, ihan loistohousuiksi. Sallii liikkua lasten perässä, joustaa, kunnon korkea vyötärö, kestävät, vetoketjulliset reisitaskut, sopii sisällä oloon ja ulkoiluun, eikä tarvitse plussakeleillä erikseen ulkohousuja itselle kuin sateella kuorihousut. Nykyiset hyvät oon ostanut cubukselta kolmisen vuotta sitten, Wrangler x All Terrain Gear mallistosta. Uusia ei enää saa, ja vintedissäkään en oo bongannut oikeaa kokoa. Mihin merkkiin siis vaihtaisi? Fjällrävenit houkuttais, mutta hinta hirvittää 😬 niitä toisaalta vois käydä kivijalassa sovittamassa oikean koon, ja sit koettaa metsästää käytettyjä 🤔

Oma lehmä ojassa, tarvitsisin nimittäin suosituksia legginsin tyylisistä housuista! Oon havainnut outdoor-legginsit, vai -trikoot, millä nimellä kutsutaankaan, ihan loistohousuiksi. Sallii liikkua lasten perässä, joustaa, kunnon korkea vyötärö, kestävät, vetoketjulliset reisitaskut, sopii sisällä oloon ja ulkoiluun, eikä tarvitse plussakeleillä erikseen ulkohousuja itselle kuin sateella kuorihousut. Nykyiset hyvät oon ostanut cubukselta kolmisen vuotta sitten, Wrangler x All Terrain Gear mallistosta. Uusia ei enää saa, ja vintedissäkään en oo bongannut oikeaa kokoa. Mihin merkkiin siis vaihtaisi? Fjällrävenit houkuttais, mutta hinta hirvittää 😬 niitä toisaalta vois käydä kivijalassa sovittamassa oikean koon, ja sit koettaa metsästää käytettyjä 🤔

Löytyiskö revolution racelta? On toki sielläkin osa aika hintavia.

Mä löysin sellaiset joskus Tokmannilta! Eikä hinta ollut yhtä paha, silti minusta hyvät 👍 niissä on reisitaskukin puhelimelle. Pidän usein sellaisia housuja jalassa kotona ja lenkillä.

Jos hyviä ja kevyitä ulkohousuja hakee, 157 on kivat "retkeilyhousut" joita käytän paljon lasten kanssa touhutessa ja muuten ulkoillessa. Huokeammat kuin Revolution Race ja itseasiassa kivamman tuntuiset omaan jalkaan. Aika lailla ihan samaa housumallia taitaa saada Julasta.

Olen ostanut muutamat Leson legginsit, winter-legginsit, joissa sisällä "karva" ja sitten toiset normaali legginsejä paksummat ja yhdet ihan peruslegginsit. Ne on supermukavia. Kestävyydestä en oikein voi sanoa mitään erikoista, kyllä ne on kestäneet vaikka käytetty paljon, mutta ei noi tekokuitutrikoot lähtökohtaisesti ole erityisen kestäviä.
Sitten yhdet lempihiusut on tällä hetkellä Haglöfsin hamppuhousut, näitä käytän töissä ja vapaalla. Hamppu lähtökohtaisesti on kestävä materiaali, mutta nämä ei ole olleet minulla vielä ihan pitkään. Nappi meinasi lähteä irti, kun olivat ihan uudet, mikä on toki moitittavaa hintavalta merkiltä, mutta ompelin vaan itse paremmin kiinni.

Mä kanssa kehun noita retkeilyhousuja... Mulla on jotkut intersportista ostetut ja lisäksi toiset oisko kärkkäisen. Ei turhan kalliita jos kuluu mutta kestäneet jo pitkään hyvänä. Parasta kun saa puhelimen, pankkikortit, kotiavaimet jne taskuun turvaan leikkiessä hiekkalaatikolla jne ja helppo huoltaa puhtaiksi ja kestävät ja lämmittävät.
Toinen mitä kehun niin on leggingsit. Mulla on legginssejä urheiluöiikkeestä jossa on tasku puhelimelle... Aivan parhaat 😇 on myös työ, kavereiden tapaaminen jne käyttöön farkkukuviota olevat lehginssit jotka on siistit pitkän paidan, tunikan, topin tms kanssa ja käytännölliset myös kotona lapsen kanssa🙂
Dridrikssonin pitkät parkatakit on olleet lapsen kanssa kivat kun on lämpimät, suojaa selkää ja jalkoja ja niissä on isot taskut jotka kätevät.
Rakastan merinovilla vaatteita viileillä keleillä 🙂
Kånkenin reppu on meillä aina mukana, mennään sitten muksun kaa jonnekin tai mä töihin ja kivat kangaskassit kulkee siellä kauppareissuja varten...

Leggingsi-asiassa en osaa neuvoa, mutta osallistun silti keskusteluun. 😊

Sisällä käytän pääasiassa collegehousuja. Ulkona lasten kanssa lämpimällä säällä collegehousut, märällä kuorihousut. Kylmemmällä laitan alle leggingsit (en tykkää käyttää niitä pelkiltään vaan juurikin kylmällä ilmalla toisten housujen alla). Toppahousuja käytän sitten jos tulee kunnon talvi. Collegehousut on mielestäni sopivan joustavat ja mukavat niin lattialla istumiseen, lapsen perässä ulkona rymyämiseen kuin perheparkouriinkin. Ja taskuun saa avaimet ja puhelimen ulkoleikkeihin lähtiessä. Kaupungilla käytän pääasiassa farkkuja.

Leggingsi-asiassa en osaa neuvoa, mutta osallistun silti keskusteluun. 😊

Sisällä käytän pääasiassa collegehousuja. Ulkona lasten kanssa lämpimällä säällä collegehousut, märällä kuorihousut. Kylmemmällä laitan alle leggingsit (en tykkää käyttää niitä pelkiltään vaan juurikin kylmällä ilmalla toisten housujen alla). Toppahousuja käytän sitten jos tulee kunnon talvi. Collegehousut on mielestäni sopivan joustavat ja mukavat niin lattialla istumiseen, lapsen perässä ulkona rymyämiseen kuin perheparkouriinkin. Ja taskuun saa avaimet ja puhelimen ulkoleikkeihin lähtiessä. Kaupungilla käytän pääasiassa farkkuja.
Kollarit on kyllä kans mahtavat! Ne vois myös tällä säällä olla vähän lämpöisemmät kun legginsit. Palelin tänään legginseissäni syväjäässä, kun tallusteltiin pikkumatka kadunvarsiparkista kerhoon, ja tuuli hyytävästi. Kuorihousut tms on ulkoiluun hyvät, mutta mä en jaksa pukea niitä itelleni näille siirtymäulkoiluille (eli kauppareissut tai kerhoilut, minne mennään kuitenkin autolla mut sit on vähän matkaa käveltävänä kuitenkin). Pitäis vain jaksaa niin ei olis niin jäässä :D

Takaisin