Lapsi sairastaa

Pitäiskö huolestua kun vauvan ääni käheänä nyt neljättä päivää? Sillon muutama yö sitten oli kovasti itkuinen yö, jonka jälkeen alkoi. Voiko siis johtua enää siitä kun näin pitkään kestää? :eek: Mitään muuta oiretta ei ole, edellisen flunssan viimeisetkin oireet loppuneet ainakin jo viikko sitten. Kuulostaa tosi sydäntäsärkevältä :sad001
 
En osaa sanoa, milloin ja mistä pitäisi huolestua, jos on jotain tuollaisia oireita :/

Mikähän paniikki mulle mahtaa iskeä sitten kun poika sairastuu ekan kerran :O Toistaiseksi ollaan kaikki saatu olla terveinä, mutta ihan varmasti jossain vaiheessa joku pöpö iskee.
 
Mä muistelen, että meidän pallerolla oli 3 kk ikäsenä ääni käheänä. Siitä on nyt jo kolme vuotta aikaa, niin en muista miten se meni ohi. Lääkäri diagnosoi sen kurkunpääntulehdukseksi. Mä en nyt muista oliko pallerolla mitään yskää vai pelkkä ääni käheänä. Lääkäri määräsi jotain lääkettä (prednisolon??), mutta pillerit maistui niin hirveille, ettei toivoakaan saada niitä syötettyä.
Voishan sitä varuilta pirauttaa vaikka terveyskeskukseen ja kysästä neuvoa.

Oli muuten tosi jännä kun vauva itki eikä ääntä tullut. Naamasta näki että huutaa ihan hulluna, mutta se ei herättänyt mitään tunteita kun se riipaseva ääni puuttui. Ei muuten se tunnin iltahuuto hermostuttanut yhtään.
 
Ai kauhee hoosianna kun toinen huutaa ilman ääntä :sad001 meillä sentään on ääntä mutta tosiaan säälittävän käheää. Esikoisella ei ole koskaan ollut edes kipeänä ääni käheänä joten ihan uusi tilanne. Täytynee kysäistä tosiaan terkkalasta että pitääkö huolestua.
 
Voi varmasti kovin raasun kuuloista jos pienellä ei ääntä tuu. Mua alkoi ihan kauheasti surettaa.. :sad001Jotenkin muutenkin aina sydänestä ottaa kun kuulee että jonkun vauva sairastaa.

Paranemisia! :Heartred
 
Nyt molemmilla lapsilla flunssa :sad001 ja mies palas töihin 2vk loman jälkeen. :sad001 mikä näin pienillä on lämmön/kuumeen raja kainalosta?
 
Nyt molemmilla lapsilla flunssa :sad001 ja mies palas töihin 2vk loman jälkeen. :sad001 mikä näin pienillä on lämmön/kuumeen raja kainalosta?

Muistankohan väärin mut oisko se 38?
Kuitenkin kun joskus otin asiasta selvää niin info oli että pienenkin lapsen ruumiinlämpö voi nousta reilustikin, ilman kuumetta ja etenkin iltaa kohden. Ite oon kyllä pitänyt jotain 37,8 jo kuumeena.
 
Niin ja tsemppiä Aneska! Ei varmasti oo helppoa kahden pienen kanssa ja yksinään pyörittää flunssa taloutta. :sad001
 
Ja meillä on taas flunssa :arghh: just tarkistin vanhoista kirjoituksista niin 23.2. edellisen kerran :shifty: sillon sairastettiin kaikki, nyt vasta minä ja esikoinen. Neljäs räkätauti vauvan syntymän jälkeen. On kyllä ollut synkkä talvi tältä osin. Nyt ihan oikeesti vois alkaa talvi olla ohi :cool:
 
Kyllä mä niin vaan ihmettelen. Just kun on saatu viimeiset niiskutukset niiskutettua niin eikun uudestaan. Ihan uskomatonta :sorry:
 
Kyllä mä niin vaan ihmettelen. Just kun on saatu viimeiset niiskutukset niiskutettua niin eikun uudestaan. Ihan uskomatonta :sorry:
 
Siis mitä ihmettä! Pirrellä on nuha. Räkä rällää oikein kunnolla. Heräs äsken syömään ja jäi ateria käytännössä syömättä kun nenä oli tukossa. Täytyy varmaan mittailla kuumetta ihan mittarilla kun ei näillä helteillä mitenkään ihon lämmöstä kädellä erota. Nyt jos syöminen vielä vähenee entisestään, niin mehän ollaan kohta sairaalassa hakemassa nesteytystä.
 
Nyt taitaa olla liikkeellä sitkeää kesäflunssaa, just tuossa työkaveri tuli töihin kesälomalta, niin olivat lapsensa kanssa olleet 2-3 viikkoa kipeinä :sad001 Saa nähdä, mitä pöpöjä meille kulkeutuu, kun poika aloitti päivähoidon tänään :eek:
 
Nyt taitaa olla liikkeellä sitkeää kesäflunssaa, just tuossa työkaveri tuli töihin kesälomalta, niin olivat lapsensa kanssa olleet 2-3 viikkoa kipeinä :sad001 Saa nähdä, mitä pöpöjä meille kulkeutuu, kun poika aloitti päivähoidon tänään :eek:

Juu näin minäkin oon kuullut. Ja meilläkin sairasteltiin alkukesästä useampi viikko. Ehdittiin hetken toipua niin jo iski uusi flunssa aalto.
Toivottavasti Kaari teillä ei kovin sairasteltaisi!
Vaikka taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus että se ensimmäinen pk vuosi menee sairastellessa.
 
Meidän naapurin lapsi aloitti tarhassa viime viikolla. Ehti olla kolme päivää hoidossa, niin tuli kipeäksi.
Tuntuu nyt itelläkin hieman kurkkukipua. Ei nyt näillä keleillä viitsis sairastaa, on niin tuskasta terveenäkin.
 
Takaisin
Top