Lapset pienellä ikäerolla ja äidin fyysinen kunto

Aloitanpa itse :)

Mä en ollut ennen esikoistakaan mikään huippu-urheilija, mutta jaksoin reippaasti lenkkeillä koirien kanssa jne. arjen liikuntaa, ehkä joskus jotain reippaampaa :)

Sitten raskausaikana liikuin kyllä koirien kanssa ihan loppuun asti, mutta väkisin siinä tahti hidastui. Ja etenkin sitten synnytyksen jälkeinen aika. Muutenkin annoinitselleni pari kk annoin aikaa "toipua", etenkin kun mulla oli tuo epparihaava, joka aiheutti useamman viikon paineen tunnetta pidempään jalkeilla ollessa.

Ehdin just aloittaa "kuntokuurin", ladata salikortin, siellä jopa käymään ja lenkkeilemään ahkerammin, jopa juoksua. Sitten alkoi tämä uusi raskaus (esikoisen ollessa vajaa 1/2 vuotta). Ja nyt on tuo juoksu ja sali jäänyt...

Nyt sitten OIKEESTI huolestuttaa mikä mun kunto tulee oikeen olemaan.... Etenkin näillä kuumilla ilmoilla tuntuu että perus metsälenkki koirien kanssa on rankkaa.... ja kun tuota tyttöä pyörittelee, leikkii ja heittelee, niin eipä näillä käsivarsilla paljoa jaksa...

Niin että missähän kunnossa sitä sitten on toisen synnyttyä... :oops::sad001

Onneksi tässä mennään koko ajan viileimpiä ilmoja kohti ja ehkäpä sitä jaksaa tässä raskaudessa liikkua vielä enemmän loppuun kohden, kun on syksy/talvi-ilmat. Ja pitäisi sitä kai ihan tavaksi ja treeniksi ottaa tuo päivittäinen "jumppa" tytön kanssa. Tuo reilu 10 kg kun on melko sopiva käsipaino :grin

Ja tätä vielä korostaa se että mehän haaveillaan vielä kolmannesta.... Pakko kai tän tokan jälkeen oikeasti ottaa niskasta itseään kiinni ja todenteolla nostaa sitä kuntoa.
 
:pMä en myöskään ollut missään kummoisessa kunnossa Ellin raskaudessa, mutta en koe kamalasti huonommassa kunnossa olevani nytkään. Toki tälläkin kertaa tuo reilu hengästyminen melko pienestäkin on kaverina, mutta sitä en nyt varsinaisesti laske huonon kunnon mittariksi, kun se on ihan normaali "raskauden aikainen oire".

En ole mitenkään erityisesti tässä välissäkään treenannut, mutta päivättäiset hommat hevosten kanssa kai auttaa pitämään jonkinlaisen peruskunnon yllä? Ja olen kyllä ajatellut, että kunhan kesäloma ja kotonaolo kokopäiväisesti taas elokuun alkupuolella alkaa, lisääväni tuota liikkumista vähän, sille tasolle mitä se nyt oli ennen plussan tekoa - silloinhan mulla oli tämä hoikistumistavoite, ja kevyt viikko-ohjelma kotiliikunnalle. Sen siis meinaan ottaa uudestaan käyttöön, josko ei se kamala puolen välin jälkeinen väsymys taas iske, joka vei Ellin raskaudessa ihan melkein koko päiväisesti petipotilaaksi?

Ja toden totta, nämä kamalat lämpimät ilmat vie kyllä oman osansa. Hiki on pinnassa jatkuvasti, kun on niin kuuman kostea ilmanala. Enpä tiedä Sandy tuosta että oltaisiin viileämpiä ilmoja kohti menossa, saattaahan helle jatkua elokuun loppuun/syyskuun alkuun.. No, josko jo joulukuussa olisi sitten siedettävät ilmat?

(teilatkaa vaan, mutta mä en todellakaan kestä näitä kuumia kesäpäiviä, +20 olis ihan sopiva....)
 
Täällä laidutin ennen raskautumista jonkun 7kg, sain personal trainerin jonka kanssa sain ongelma alueet korjattua. (esikoisen ollessa 1v) Esim synnytyksen jäljiltä vatsalihakset oli kadonneet täysin. Noh se oli nopea parin kuukauden rutistus, nyt ei ole ollut kuin hyötyliikunta tässä raskaudessa.. näin jälkiviisaana oli kyllä hyvä tehä tuo rutistus ja sen takia haluan tehdä saman uudestaan tämän juniorin synnyttyä.

Se oli upea juttu kun se personal traineri teki monta eri kotijumppa ohjelmaa missä apuna on mm. kuminauhoja, jumppapallo ja kahvakuula.. pystyn ottaan samat uudestaan käyttöön. Suunnitelma onkin syödä super terveellisesti alusta(synnytyksestä) alkaen, tiputtaa painoa alussa hitaasti ruokavalion ja hyötyliikunnan avulla. Ja muutaman kuukauden kuluttua alottaa kotijumppa ja tehostaa touhua niin että n. 7-8kkn jälkeen synnytyksestä olisin 20 kg kevyempi ja pääsisin tissileikkaukseen kun on miehen kesälomat! :) siihen nimittäin vaaditaan tietty bmi että ottavat leikkaus pöydälle, plus etten saa nostaa operaation jälkeen 3kg enempää ja siinä on pitkä ja kivulias sairasloma ja iso komplikaatioiden riski jälkeen päin (haavojen paranemisessa..)
Mutta piru se on sen arvosta! Mä haluun EROON näistä!!!
...on ainakin motivaatiota riittävästi. ?. :)
 
Mä kans pudotin jonkin verran painoa alkuvuoden aikana, eli pudotusta taisi tulla sen 6kiloa plussaan mennessä.

Hyvältä kuulostaa Mimael, lienee motivaattorit tosiaan kohdillaan! =)
 
Mäkin ehdin laihduttaa noin 8 kg ennen uutta plussaa. Painankin tällä hetkellä (rv 17+5) vähemmän kuin kertaakaan esikoista odottaessa :) Mutta silti harmittaa tuo huono kunto.

Toivottavasti sitä riittää itselläkin sitten motivaatio synnytyksen jälkeen.... vaikka tuskin on aikaakaan samalla tavalla lepäillä ja syöpötellä vauvan kanssa, siitä pitää varmasti tuo esikoinen huolta :rolleyes::grin
 
Musta on nyt siinä mielessä helpompi tuo kilojen pudotus ku tietää miten oma kroppa on aiemmassa raskaudessa ja sen jälkeen toiminu. Esikoisen jälkeen oli vaikee tietää et kuinka nopeesti ne kilot on mahdollista saaha pois. Ja jääkö se maharöllykkä siihen nyt sitte loppuiäksi... Nyt vain vähä vertialla :). Toisaalta arvelluttaa kyllä tuoki, et pääseekö sitä enää vaunulenkeille, vai seisoskellaanko sitä päivät puiston laidalla:wink.
Mulla meni muistaakseni n. puoli vuotta et olin suht entiselläni ja nyt oon haaveillu et ens kesänä ois taas jossain kuosissa. Mut eihän sitä tosiaan tiiä miten sitä tällä kertaa palautuu...
Nyt oon käyny kuntosalilla, mitä edellisellä kerralla en tehny ja toivon et se auttas jaksamaan ainaki loppuraskauden paeemmin...

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top