Lapsen kauneusleikkaus

starletti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tuossa kun ollut puhetta äidin vartalon korjauksesta synnytyksen jälkeen, niin mitä mieltä olette lapsen kauneusleikkauksista?

Meidän tytöllä on fibroosi korvan seudulla ja se kasvaa tytön myötä. Jo sairaalassa kiinnittivät siihen huomiota ja siitä asti se on mieltäni painanut, vaikka pikkuinen onkin. Leikkausta suositellaan vasta, kun vauva (lapsi) osaa pitää päänsä paikoillaan eli ei vielä aikoihin.

Jos kyseessä olis joku sellainen juttu joka näkyy ja vaikuttaa ihmisten suhtautumiseen, niin vastaisin kyllä. En mitään parantelua hyväksyisi (nenä, hörökorvat), mut vaikka joku iso patti kasvoissa tms. olisi minusta hyvä syy. Toisaalta se ei ehkä sitten oliskaan laskettavissa kauneusleikkaukseksi...

Kyllä mäkin puoltaisin sellaisessa tilanteessa, että se olisi oikeasti selkeästi häiritsevä ja todennäköisesti viimeistään teini-iässä lapsi siitä kärsisi. Tosin ihan kovin pientä en leikkuuveitsen alle laittaisikaan...

Kyllä mä taas hyväksyisin esim. korvien leikkauksen, mutta vasta sitten, kun lapsi itse voi siihen asiaan kommentoida. Meillä esim. mun miehen korvat on leikattu silloin kun se oli jotain 11-12-vuotias, ja elämänlaatu kuulemma parani paljon, kun kiusaaminen korvien takia loppui...

Mä hyväksyn sillon, jos sillä on merkitystä lapsen elämään, kasvuun ja kehitykseen. Jos kyse on siitä, että äiti haluaa että lapsella on vaikkapa semmoinen tai tuommoinen nenä, niin se menee yli mun ymmärryksen. Esim. noi hörökorvat voi olla suurikin kiusanaihe koululaiselle, ja voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon. 

Meillä kävi kylässä kerran tytön luokkakaveri 8vuotias tyttö. Ekoja juttuja mitä hänen kuulin puhuvan oli että kun tuolla sun pikkuveljellä on hörökorvat oletteko ajatelleet leikata ne? Minun korvat leikattiin ennen kuin koulu alkoi ettei minua kiusata :O Siis moro.. ei oo tyttö meillä sen jälkeen käynyt.. Hänen äidin oon kerran nähnyt, päällepäin ei uskois ajatusmailmaa tälläiseksi.

Takaisin