Lapsen ensimmäinen kännykkä

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Minkä ikäiselle lapselle hankkisit ensimmäisen kännykän? Löytyykö teiltä jo omia puhelimia lapsilta? Millaisia rajoituksia puhelimen käyttöön liittyy? Oletko asentanut lapsen puhelimeen jonkinlaisia estoja?

Meillä aihe on nyt ajankohtainen, kun tuleva ekaluokkalainen on saamassa ensimmäisen puhelimensa. Ostin hänelle Nokia 4.2 -puhelimen ja tänään hain siihen liittymän. Nyt yritän opiskella liittymään asennettavia rajoituksia. Otin DNA:n Turvapaketin, johon saa ilmeisesti jos jonkinlaisia rajoituksia, mutta pitää tutkia asiaa vielä lisää. En todellakaan halua, että lapsella on vapaa pääsy ties mille sivustoille ja sovelluksiin.

Puhelimen hommasin nyt tässä vaiheessa, sillä koen, että koulun alku on hyvä sauma siihen, ja haluan myös, että lapsi on tavoitettavissa nyt, kun ensimmäistä kertaa elämässään alkaa liikkua itsekseen. Itse liittymään liittyvien rajoituksien ohella puhelimeen käyttöön tulee myös tarkat säännöt. Sitä ei esimerkiksi räplätä jatkuvasti - paitsi ehkä alussa, kun lapsi ymmärrettävästi haluaa tutustua uuteen välineeseen.
 
Meillä lapset saa/on saaneet puhelimen 7v synttärilahjaksi. Olisikohan noilla isoilla nyt Honor 7s ja 7a, ehkä, edullisimmasta päästä kuitenkin. ja lompakkokuoret ehdottomasti. Liittyminä on halvimmat joissa rajoittamaton netti. Family Link rajoittaa puhelimen käytön kahteen tuntiin ja pitää puhelimet kiinni 20.00-08.00.
 
Meillä ei vielä ole ajankohtaista, mutta mielenkiinnolla seuraan kyllä aina näitä keskusteluja. Mielelläni luen kokemuksia ja vinkkejä, joita voin itse sitten käyttää silloin, kun ensimmäisen oikean puhelimen hankinta on ajankohtaista, siihen tosin on vielä vuosia. Tuntuu vaan aika toivottomalta laittaa rajoituksia, kun isommat lapset osaavat, jotkut helpostikin, kiertää kaikenmoiset rajoitukset :sad001 Toivon, että aikanaan sitten itse osaan laitella semmoiset rajoitukset, jotka oikeasti pitävät ja toimivat.
 
Takaisin
Top