Lantion löystyminen

Päivi28

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei!

Mulla on muutaman viikon ollut alaselkäkipua, iskias tyyppistä särkyä pakaroissa ja reisissä ja nivuskipuja. Eilen kaupasta tullessa tuli yhtäkkiä mieleen lukemani artikkeli lantion löystymisestä raskausaikana. Raskausviikkoja nyt 24+4. Neuvolalääkäri on vasta ensi viikolla. Löytyisikö kohtalotovereita?

Mulla on menossa vasta viikko 9+ ja jo nyt on parin päivän ollut alaselkä tuolta ristiluun alueelta todella kipeä! Melkein kaikki mitä tekee sattuu: kävely, istuminen ja erityisesti kaikki kumartumiset. Välillä vihlasee niin että tuntuu et jalka lähtee alta. Todella mahtavaa että tää alkoi jo näin aikasessa, vaikka on kyse esikoisesta! Teen vielä seisomatyötä, jossa joutuu kurottelemaan ja kumartelemaan paljon. Täytynee heti maanantaina ottaa selvää saanko hetipian tukivyön lainattua fysioterapiasta. Eihän tästä muuten tuu yhtään mitään kun ei kokonaan kävelemättäkään vois yli puolta vuotta oikeen olla... Onko muilla ollut apua noista tukivöistä?

Mulla ei ole fysioterapiasta lainattua vyötä, mutta olen pitänyt nyt ja esikoisen aikaan anitan mamabell tukivyötä töissä, mutta siitä ei mielestäni ole ollut apua. Mulla alkoi esikoisesta selkävaivat rv 16+ ja nyt rv 20+ Molemmissa raskauksissa selkää rasittavat työt ja muutenkin mulla on aika heikko selkä.

Heip!

Mulla kans ongelmana juurikin tuo lantionlöystymisestä johtuva iskiasvaiva. Alkoi rv20 tienoilla ja oli tuolloin todella kipeä, sitten rauhottu hetkeksi ja sitten rv28 tienoilla suunnilleen ne alkoivat jälleen. Kävin fyssarilla ja meidän kaupunki onneksi antaa lainaan noita SI-nivelen tukivöitä. Siitä on ollut todella suuri apu, niinkin pieni vyö mutta äärimmäinen apu. Selkäkivut ovat pysyneet poissa pääasiassa. Nyt (rv32+4) tosin alkaa vatsa olla jo sen verran painava, että tuntuu taas selässä vähän inhottavalta, varsinkin pitkän istumisen jälkeen..

Mulla ollut SI-vyö nyt kaksi päivää käytössä eikä se kyllä kipuja vie pois läheskään kokonaan. Ehkä hieman helpottaa kävellessä, mutta istuessa taas painaa ikävästi. Ja mulla ei tosiaan oo tuota vatsaa vielä nimeksikään kun vasta rv10+ meneillään. Pelottaa jo valmiiksi miten pahaksi tämä äityy kun painoa alkaa tulla lisää! Ja kipua aiheuttavia liikkeitä ei todellakaan voi kokonaan välttää ellen sitten makaa sängyssä syyskuuhun asti emoticon . Ei oo reilua tämmönen!

Takaisin