Laihdutus..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua ainaki kiinnostaa paljonko muilla on jääny kiloja sairaalaan. Ärsyttää jos ittellä ei jää sinne ku se 4kg.

Sairaalassa pari päivää synnytyksestä oli lähtenyt -4kg. Viikko synnytyksestä oli pudonnut -6kg. Vielä olis -5kg pudotettavaa lähtötilanteeseen ennen raskautta.. Ajattelin yrittää pehmeästi pudotella joulupöytään mennessä!? :) sitten tammikuusta tiputtaa lisää tätä elopainoa..
Taitaa mennä tämä kuu yksin tänne kirjoiteltaessa, mutta ehkä sitten jossain kohtaa saan tänne kanssa sisaria projektiin mukaan ? :)

Mullakin oli laskettuaika vasta 15.12!! Olisin hyvin voinut olla puolenvälin synnyttäjä tai jopa jouluna, mutta niinkuin esikoisenkin kanssa (36+4) tämäkin tuli ajoissa (37+0) joten marraskuun puolella tuli tämä joulukuun vauva ja olenkin meitä ensimmäisenä vauvan saaneita.. Hassua, miten nämä jutut voikaan mennä!
Noh, ei muuta kuin salaattia, vihanneksia ja hedelmiä huiviin ja peukut pystyyn että nämä ylimääräiset kilot lähtevät "helposti"!

Mulla on laskettu aika 18.12. ja ensimmäinen tulossa. Jotenki pumpattu siihen uskoon että varmasti menee yli vähintään sen viikon joten en elättele toivoa että syntyiski nyt jo.. :D

Mäkin tulen mukaan painoa pudottamaan, jahka ensin tosiaan Elmiina suvaitsee poistua.

Mulla jäi esikoisesta 8kiloa laitokselle, huolimatta siitä että olin ihan tosi turvoksissa tipassa olon johdosta. No, jäi sitä tiputettavaa sitten vielä 13kiloa vissiin? Ja sitten nämä nyt tulleet kilot siihen päälle, niin tietääpähän mikä projekti odottaa...

Täällä ollaan kanssa mukana sitten, kun meidän neitokainen päättää tulla ulos ensin :p

Ehdottomasti alkaa laihdutus täälläkin, jahka on synnytyksestä toivuttu. Toivottavasti jäisi synnärille isoin osa....minun tuurilla kuskaan kyllä mukanani suurimman osan painosta vielä pitkän aikaa :grin nim. näen pizzan->lihon kaksi kiloa :mad:

iituliina, mä kuulun samaan kastiin. Ei tarvitse kuin ajatella pullaan niin se onkin jo tuolla vyötäröllä. Ja sitten kun ei juurikaan ole itsekuria, niin näitä kertymiähän sitten on....

Muistetaan kuitenkin antaa myös kropalle aikaa, ettei aloiteta liian rajusti heti synnytyksestä toivuttua. Tarkoitan nyt sitä, että imetystä varten kuitenkin tarvitaan energiaa, ketkä sitä meinaa. ja muutenkin on hyvä alkuun olla hieman armollinen. Kyllä ne sieltä tippuu sitten kilot, ainakin kun oikein tsempataan toisiamme!

Mullakin jo juoksukengät ja salikassi hyvä ettei ovella jo odottamassa :D jotenkin vaan ajattelen et kahta lasta on vaikeampi saada hoitoon..en tiedä onko se sitten niin. Ainahan voi kotitreeniä tehdä..ja tuotahan ei usko kukaan :p
Esikoisesta tuli silloin 14kg lisää ja laitokselle jäi 12kg, oltiin siellä viikko. Eli pääsin takaisin lähtöpainoon aika hyvin, tosin silloin olin jo valmiiksi vähän pulskempi tapaus. Siitä pudotin sitten 4kg ja paino jäi siihen junnaamaan. Joku ahaa elämys siinä sitten kävi ja onnistuin laihduttamaan "normi mittoihin". Ainut huono puoli vaan että yksinään on niin pirun vaikee saada itseensä liikkeelle et aina tarviis sen kaverin. Ja sitä kun asuu täällä 20km päässä lapsenvahdeista. Mies nyt varmaan vahtis lapsia jos joskus tulis töistä niin aikasin. Ei pitäs tehä ite mielessään liian vaikeaksi tätä asiaa, "on niin pitkä matka ja blaa blaa blaa". No ei pidä nyt vielä stressata niin siitä laihduttamisesta kun ei kuitenkaan vielä hetkeen pääse kunnolla alottamaan.

Mä laihdutin viime kerralla oikeestaan pelkästään sillä, että työnsin vaunuja, säässä kuin säässä, joka päivä vähintään 6km. Poika nukkui sikeästi vaunuissa ja mä yritin joka reissun tehdä vähän nopeammin kuin edellisen. Sit kun poika ei enää nukkunut yhtä pitkiä aikoja putkeen mä menin kerran viikossa jumppaan. Siellä sai todeta jo ekalla kerralla, ettei virtsanpidätys ole enää entisensä... X-hyppyjen teko oli aina kauhun hetki! Onneksi meillä on nyt trampoliini, niin voi kotona pomppia vauvan nukkuessa ulkona. Viimeksi kun olin yksin niin piti ottaa poika mukaan jumppaan eikä se ollut ihan yksinkertaista.

Mulla on kans juoksutossut jo valmiina eteisessä odottamassa :grin eniten kaipaan sitä oloa mikä tulee lenkkeilyn jälkeen! En ole sali tai jumppa ihmisiä, mutta odotan innolla aikaisia aamulenkkejä metsätiellä, kera vaunujen ja koirien. Tulis vaan se talvi niin olisi vielä ihanampaa :)

Mä kaipaan salille,jumppiin ja juoksulenkeille. Nyt oon jumpannut kotona raskausjumppia dvd:n ja babyfitin tahtiin ja käynyt kävelyllä, mutta ei se oo sama kun kunnon hikitreeni. Onneksi mies on luvannut olla vauvan kanssa heti, kun pystyn lähteen tissieni kanssa kauemmaks vähänkin pidemmäks ajaks ja kun laihdutuksesta ei oo enää imetyksen kannalta haittaa :)

Jörrikkä: Täällä tuli ensimmäinen viikolla 38+1. Lapsivedet meni 37+6 :D Ei ne aina esikoiset mene yli lasketun ajan, joka pitäisi olla ensi perjantaina :D

Miulta jäi sairaalaan 5kg. Aika vähän, tosin huomaan itsekin, että jalat ovat aika turvoksissa.

Mulle tais viimeksi jäädä 10kg laitokselle, reilu 4 kg vauvaa, istukka, napanuora ja mahottomasti nesteitä! No jäi vielä se 6,5kg pudotettavaa ja kaikki sain pois parissa kuukaudessa ihan vaan katsomalla mitä suuhunsa laittaa ja vaunulenkeillä. kuuden viikon jälkeen aloin varovasti tekee vatsalihaksia ja muita lihastreenejä jotta paikat kiinteytyisi. Mä oon sellainen kotijumppari kyllä ja multa löytyy käsipainot, jumppapallo ja tasapainolauta kotoa. Kunhan tämä nyt syntyisi niin alan lenkkeillä ja lisään siihen kotijumpan ja eiköhän se siitä lähde läskit liikkeelle! Ja tietty ajattelin ylläpitää tätä radi ruokavalioo, eli hiilarit vähiin!

Mulla on jalat ihan megaturvoksissa!! Pohkeet ja nilkat on kolminkertaiset.
Vaaka pitää täältä osastolta löytää!
Sokeri pitää jättää ruokavaliosta pois, käydä vaunulenkillä päivittäin ja imettää ahkerasti. Eikä vetää jouluna herkuttelua överiksi!

Takaisin