Laihduttajalle sopivia ruokavinkkejä kaivataan!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MamaMee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MamaMee

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei!

Kaipailen vinkkejä mitä voisin syödä lounaalla ja illallisella. Välipalat oon juonut nutrilett - soppia ja sit tietysti hedelmiä.
Lounas & illallinen sisältää automaattisesti mulla kasviksia suurimman osan.. vaan uusia ideoita kaivataan :) kiitos jo etukäteen jos jollain on aikaa kirjoitella mulle vinkkejä [emoji259]
 
Mä pudotin 30 kg perus koti ruualla;) ei mitään vippas konsteja tai aterioiden korvaamista korvikkeilla, vaan ateria kokonaisuus hyväksi!
Kaiken vaalen viljan jätin pois, lisäsin vihanneksia itse ruokaankin (ehkä enemmän mun nirsoilevien lasten, ku ne ei syö kasviksia jos ne näkyy ruuassa:p)
Aamu pala oli usein joku tuhti smoothio tuoreista marjoista/hedelmistä+rahka+ruislese ja loraus mehua, välipalat hedelmiä+pähkinöitä, iltapala leipä+ rahkaa marjoilla/hedelmillä ja lounas/päivällinen koti ruokaa:) tietysti kuntoilu päälle...
Tällä yhtälöllä sain painon tippumaan 0.5-1kg/viikko, alkuun paino tippu nopeasti melkein 15 kg/2kk ja 30kg tippu semmoisessa 7-8kk aikana:) enkä nälkää nähnyt hetkeäkään...
 
Mun normaali ruokavalio on just samanlainen kun edellä mainitsit. Löysin vaan ison laatikon mun nutreja joita en aloittanut mut ne vanhenee ens kuussa niin olen lisännyt ne välkkäreiks nyt 10päiväksi :)

Mä syön aamupalaksi rahkaa mustikoita banaania ja puurohiutaleita sauvasekottimella sekotettuna kaikki yhteen = parhautta [emoji123]

Olen samaa mieltä ettei mitään vippaskonsteja , nutrilett laihdutusta en voi suositella kellekkään, mut joskus on helppo nappasta pussista keittoa ääntä kohden jos on kiire päivä eikä tuu syötyä liikaa (itselleni ehdoton helpotus)
 
Totta sekin:) itse tosiaan kun tähtään pitkä kestoiseen elämän muutokseen niin en painetta ottanut painon putoamisesta, se vaan tippu:) nyt kun tässä odotellaan viidettä vauvaa niin pyrin pitämään painon kurissa, niin ei olis mahdoton projekti saada painoa pois synnytyksen jälkeen;)
Mulla kimmoke elämän muutokseen tuli raskausajan diabeteksesta, kun mulla ja lapsilla on kohonnut riski saada diabetes ylipäätään niin ainakin on motivaatiota!

Kyllä oot saanut pudotuksen hyvin alkuun:) siitä se lähtee!

Mulla olis vielä semmonen 5kg normipainoon, mut tähtäimessä olis että max 10 kg vielä lähtis mut se saa nyt odottaa että pikkunen tulee masusta pois, sit jatkuu homma;)
 
Juu, mulla on vähän erilaista tää painon pudotus kun mulla on kilppareiden vajatoiminta. Välillä aineenvaihdunta on jumissa ja painoa ei tipu teit mitä tahansa. Mut nyt on ollut hyvä boogie ja oon saanut sitä lähtemään ja olo ollut parempi!

Nostan kyllä hattua että oot jaksanut tehdä noin hyvää työtä, se diabetes ei tosiaan ole mikään kiva sairaus :/

Kyllä sitä ehtii sit laihdutella kun saat pienokaisen ulos ensin [emoji173]️
 
Ookko käyny lääkärillä sun kilppareista? Et saisit arvot kuntoon:)
Googelin ihmeellisestä maailmasta kandee käydä katsomassa et millä sais aineenvaihduntaan lisää potkua;)
Hyvinhän se paino on jo lähtenyt rapisemaan ja varmasti saat lisääkin pois, ajan kanssa... Mulla tuli 8-10kg välein tasanto et ei paino tippunut millään pariin viikkoon ja siitä kun ei lannistu niin kyl se putoaminen jatkuu:) pointti siis et pidä hyvä boogi yllä vaikka välillä tuntuu mahdottomalta! Tsemppaan sua;)
 
Joo oon, mulle tuli diagnoosi 2015. Ja oon lääkityksellä ollu sieltä asti. Mut ne arvot hyppi 10kk niin ettei tosiaan pystynyt laihtumaan vaan lihosin samalla ruokavaliolla jolla laihduin :D

Se ei tosiaan toimi se aineenvaihdunta jos arvot on vähänkään vinossa eikä siihen oikein mikään muu auta kun annoskokojen sahaaminen kokeilun ja epäonnistumisen kautta.

Usko mua oon kokeillut vaikka mitä! Ollaan kolme vuotta yritetty vauvaa ja kaks keskenmenoa takana ton vajiksen takia..

Nyt toivon että painon pudotuksen ansiosta ja lääkeannoksen ollessa kohdallaan tärppäis [emoji173]️
 
Takaisin
Top