Laajentunut maitorauhanen

bigsister86

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muita joilla todettu? Miten oot itse huomannu (ku lähteny lääkäriin)? onko oireillut?

Mulla sellasta siis epäillään, lääkäri sano et hyvin todennäkösesti sellanen, ku tuo löytämäni nännin lähellä oleva kova (tai hoitajan mielestä ei kovin kova edes, lääkäriltä en huomannu sit enää kysyä et tuntuuko siitä kovalta vai miten) patti, josta painamalla rinnasta saattaa tulla tippa maitoa. Toisesta rinnasta ei tuu maitoa vaikka miten painais. Mulla imetyksen loppumisesta 7kk aikaa. Patin huomasin n. 3 viikkoa sitte ja lääkärikäynnistä on nyt pari viikkoa. Söin e-pillereitä (joissa luki sivuvaikutuksis et voi aiheuttaa maidon tuloa vaikkei raskaana olisikaan), lopetin ne nyt viimesimpään listaan. Lääkäri sanoi et voi kyllä jatkaa, mut ite tein ton päätöksen sit ku enemmä niissä lukee haittoja oleva ku hyötyjä.
Oon menossa mammografiaan ja rintojen ultraan  (lääkäri laitto lähetteen) ens kuussa, vaikka epäili kovasti tota laajentunutta maitorauhasta vain, niin sano et täyden varmuuden saa vaan noilla kuvauksilla/tutkimuksilla.
Nii ja tuo patti on siis kivuton, ei arista puristettaessa.
Mutta haluaisin muiden kokemuksia kuulla. Ja tehdäänkö tuollaiselle laajentuneelle maitorauhaselle jotain? Vai annetaanko olla vain noin?

Takaisin