LA lähenee, mitä mukaan sairaalaan ja muita pohdintoja

Apiaani

Vauhtiin päässyt keskustelija
Pakkasin tänään (jo) vauvan hoitolaukun valmiiksi sairaalaa varten. Meillä siis viikkoja vasta 32 mutta nyt kun kassin sain, niin pitihän se pakata.

Kassi on Stokken Lila laukku ja mukaan pakkasin:
Pari pitkähihaista bodya
housut, potkarit ja ohuen potkuhaalarin
sukkia, pari pipoa ja käsiin tumput
pari harsoa, liinan ja pyyheliinan
pienen fleecehuovan
muutaman vaipan, puhdistusliinoja ja tutteja
pehmoisen nallehaalarin autoon, ja kaukalossa on jo lämpöpussi valmiina, se saa olla auki tai kiinni keleistä riippuen
Kantoliinankin aion ottaa mukaan ja toki omassa laukussa omat vaatteet ja tarvikkeet, joista en aio unohtaa mukavampia terveyssiteitä, shampoita+hoitoja yms mukavaa. Sekä evästä (mm.imetysteetä) ehdottomasti.
...JA KAMERA!

Tuli otettua kamalasti kaikkea, vauvan laukku on ihan piukeana, ja vähempikin olisi varmaan riittänyt, mutta eihän sitä vielä tiedä ihan kaikkea :D meillekin on ennustettu 2800g painavaa tyttöstä, niin pitää olla pikkuisia, mutta varmuudeksi myös isompia vaatteita :D
Kertokaahan jos tulee mieleen jotain puuttuvaa, tai mitä teidän kasseihinnne kuuluu?

Asiasta vähän toiseen, onkos jollakulla kokemusta tai kuullut silikonisista Lilypadz-liivinsuojista? tekisi mieli tilata, mutta hintaa suomessa on aika paljon, E-bayn kautta saisi halvemmalla, vaan kokemuksia löytyy aikalailla niukasti.
 
Mä en oo pakannu vielä sairaalakassai. Ja epäilen suuresti etten sitä pakkaakaan :D Luultavasti katon vaan kotiin valmiiksi kaukaloon kotiutumisvaatteet mitkä mies saa tuua ku tullee hakemaan meitä. Esikoiseltakaan ei ollut mitään matkassa, niin vauvalle kuin itellekään :D Sairaalalta saa kyllä kaiken mitä tarvii vauvalle; vaipat, tutit, puhdistus liinat yms. Ja mikään ei voita niitä sairaalan terveyssiteitä (ainakaan mun mieslestä) ensimmäisinä päivinä :D Viimeksikkin otin jopa sairaalasta mukaan niitä jättisuojia :D
 
Mä aattelin kans ottaa melkeimpä vaan ne ihan pakolliset: kotiutusvaatteet itelle ja vauvalle, lääkkeet, henk. koht. hygieniatarvikkeet, jotain pientä evästä, kamera, kännykän laturi. Kuinkahan siellä tarvii tekemistä, kun ite menossa ekaa kertaa? Kirja? Ristikkolehti? Kannattaako ottaa jotain ajankuluks?
 
Mulla oli esikoisen osastoaikana mukana kirja ja sudokulehti. Kirjaan en jaksanut keskittyä, sudokuja tuli tehtyä muutama. Voihan sitä jotain pientä tekemistä ottaa mukaan, vauva kuitenkin nukkuu aika paljon, niin välillä voi tulla luppoaikaa. Vaikka myydäänhän sairaalan kanttiinissakin lehtiä ym. Ei siellä osastolla ole pakko koko aikaa olla, vauva hoitoon sairaanhoitajille ja itse voi käydä ihan hyvin kanttiinissa

Kamera kannattaa tosiaan ottaa mukaan, ettei jää jälkeen päin harmittamaan, ettei vauvasta ole yhtään kuvia synnytyssalista. Itse ainakin tykkään hirmuisesti kuvasta, jossa vauva on juuri syntyneenä paidan sisällä lämmittelemässä.
 
Nyt pikkasen jo käyny mielessä laukun pakkaaminen. Itelle jyväpussi, imetysliivit + varalta omia siteitä, hygieniatarvikkeet ja meikit, omat sisäkengät, ehkä parit omat sukatki ja tietty vaihtovaatteet kotiinlähtöpäiväksi.  Omaksi ajankuluksi kännykkä latureineen, iPad ja kirja + vähän rahaa. Kamerasta saa mies huolehtia. :D Vauvalle pakkaan turvakaukalon päälle valmiiksi pienen kassin/pussukan, jossa bodyx2 kokoa, potkaritx2 kokoa, joista mies voi sitten ottaa sopivammat mukaan lähteissä + nallepuku, tumput, lakki. :)
 
Esikoistani odotan, eikä vielä ole pikein käsitystä mitä pukea pikkuiselle päälle. Mitä teidän mielestä sairaalasta kotiutuessa lokakuun jälkimmäisellä puoliskolla tulisi pukea? Nyt olen katsonut valmiiksi potkuhousut, tavalliset housut, pitkähihaisen bodyn, pitkähihaisen paidan, sukat, tumput, myssyn ja tämän lisäksi olin ajatellut ehkä jonkinlaista fleecehaalaria ja kaukaloon vauva peiton alle. Kuulostaako ihan järkevältä? Onkohan tuo flecehaalari turha, jos kerran laitan peiton vaivalle kaukalossa?
 
Eklu, ihan samaa oon miettiny. Ajattelin tosiaan vetäistä siihen pitkähihaisen bodyn ja potkareiden päälle (tumppujen, sukkien ja myssyn lisäksi) sellaisen nallehaalarin. Vastannee aika lailla sitä fleecehaalaria. Sitten kuitenkin lisäksi peitto kaukalon ja vauvan päälle. Pelkkä peitto silti tuntuisi liian vähäiseltä. Joka tapauksessa autolle tuskin kävellään 50 metriä pidempää matkaa (pyydän miehen ajamaan sen oven eteen) ja meillä kuitenkin pitkä kotimatka, joten lämpimässä autossa voi tulla helposti kuuma eli siksi en toisaalta pukisi myöskään enempää vaatetta. En sitten tiedä minäkään, onko tämä yhtään järkevä suunnitelma. :D
 
Itsekin tuota lämpötila-asiaa olen miettinyt...eihän sitä voi ilmoista vielä tietää vaikka tulisi lunta :D mulla on kaukalossa valmiina sellainen lämpöpussi, jonka pidän sitten kelien mukaan auki tai kiinni. Muutoin on varmaan kevyesti nallehaalarin alla vaatetta, body+potkari, pipo, hanskat ja sukat.

Ostin muuten H&M:stä sen nallehaalarin, ruskean :) on aika söpö... en yleensä haksahda kaikkeen ylisöpöön, mutta luulen että tyttöhormoneilla on joku vaikutus :D

Ensin tuli kyllä vähän masentunut olo, että olen ainoa joka pakkaa ylipäänsä mitään mukaan..mutta kiva että joku muukin sentään lähtee synnärille kassin kanssa ;) tai parin...
Tänään yritin taas opetella kantoliinan sidontoja kun meinaan senkin ottaa synnärille mukaan, mutta nalle, jolla harjoittelen on kuitenkin vähän eri kuin oikea vauva. Tuli vähän tuskastunut olo, että saankohan ollenkaan vauvaa oikeaan asentoon sinne liinan sisään, tuntuu että aina on jossain löysää ja toinen kohta varmaan kiristää keuhkoista ilmat pihalle -.-
 
Takaisin
Top