Löytyykö sinulta aina käteistä lompakosta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Kuinka monelta löytyy lompakosta aina käteistä? Minulta itseltäni nimittäin löytyy aika harvoin enää käteistä lompakosta siis ainakaan isoja summia, sillä melkein aina maksan ostokseni kortilla. Ja mitä olen ystäviä ja muita samanikäisiä seurannut, niin harva maksaa enää käteisellä ostoksiansa. Mutta taas esim. minun isä ja anoppi maksaa melkein kaikki ostokset käteisellä. Toki en kiellä, etteikö sitä rahaa ois hyvä olla aina lompakossa varuilta, kun on niitäkin kertoja ollut, kun kortti ei olekaan toiminut vaikkapa huonojen yhteyksien takia ollenkaan.

Mulla ei ole käteistä juuri koskaan, ainakaan muutamaa kolikkoa enempää. Välillä tosiaan tulee tilanteita, jolloin sitä olisi hyvä olla.

Tällä hetkellä siellä on vaan hammaskeiju rahaa(useammalta tippuu maitohampaat) ja parkki kolikoita... harvoin siellä on tuotakaan! Enkä oo kyllä tarvinnutkaan. Ainut mihin tarvinnut käteistä jos menee käymään kirpparilla, muuten pärjään kortilla;)

Kyllä on. Työni puolesta olen joutunut selvittelemään korttimaksujen virhetilanteita, ja kyllä niitä tilanteita on aika paljon, milloin kortti ei toimi. Harvinaisia toki yksittäisen ihmisen näkökulmasta, mutta kyllä se sotkee asiat sillä hetkellä kun kortti lakkaa toimimasta.

Mä olen ottanut käteisen takaisin käyttöön. Tulee elettyä säästeliäämmin, kun näkee konkreettisesti, minkä verran rahaa kuluu. Sitä paitsi meidän lähikaupalle tuli yllättäen pankkiautomaatti, niin onhan sitä pitänyt käydä tukemassa. :wink

Mulla ei ole enää edes lompakkoa. Ajokortti ja pankkikortti kulkevat mukana puhelimen suojakuoressa. Kätevää kun kaikki mahtuu samaan ja taskuun. En käytä myöskään käsilaukkua.

Yleensä ei ole kuin muutama kolikko hätävarana, mutta nyt näytti olevan useampi kymppi. Lompakkoon helposti unohtuu raha ja sitten sieltä tekee kivoja yllätyslöytöjä. :)

Mulla on yleensä aina vähän rahaa lompakossa. Käytettyä sitä tulee kirpparilla, torilla, perhekahvilassa ja sitten on jokakuinen käteismenoerä, bussikortin lataus. Ja vaikka tiedän että se bussikortti raha tarvitaan sitä ei silti aina ole kun tarvitsisi.

Kolikoita löytyy aina, oon oppinu niitä pitämään matkassa ku niitä tarvii aina johonki; ostoskärryt, säilytyslokerot, joku kauppakeskuksen karusellihärpäke lapselle yms

Seteleitä ei oo todellakaan aina, sais kyllä olla ihan vaan siltäki varalta ettei kortti toimi..

Melkein aina on jokunen kymppi lompakossa (tai siis puhelimen suojakotelossa) ja autossa on hiluja vaikkapa parkkimaksuja varten. Melkein aina maksan kyllä kortilla, mutta tykkään pitää lompakossa pikkuisen, jos ei kortti menekään läpi tai tulee jotain muuta yllättävää.

Kirjoita tähän...
Takaisin