Löysin ratkaisun hervottomaan turvotukseeni

Minttusuklaata

Oman äänensä löytänyt
...ja ehkä se on kaikille muille ilmeinen, mutta ajattelin jakaa jos jollakulla on ollut samaa ongelmaa.

Mulla on raskauden alusta lähtien ollut aivan hirveää iltaturvotusta. Viimeiset kaksi viikkoa olen kiinnittänyt erityistä huomiota juomisiini, ja kyllä se lisääntynyt nestetankkaus on helpottanut oloa. Mutta perjantaina löytyi jotain vielä parempaa.

Apteekista saa tavaraa nimeltään magnesiumsitraatti. Sitä on pillereinä, jauheena ja sellaisina suolakiteinä. Ne suolakiteet on tarkoitettu kylpyveteen lisättäviksi ja ovat täysin turvallisia käyttää myös raskauden aikana. Vedestä magnesium imeytyy ihon läpi tehokkaammin kuin pillereistä ja toimii todella tehokkaana apuna turvotukseen. Samalla vähenevät öiset suonenvedot, jotka ovat myös olleet 'ilonani'.

Otin perjantaina tuollaisen magnesiumkylvyn, ja lauantaiaamuna mulla oli vain raskausvatsakumpu. Kaikki ylimääräiset nestekertymät olivat poissa. Nyt vielä sunnuntainakin turvotus on huomattavasti aiempaa vähäisempää.

Omaa kylpyammetta meillä ei ole, mutta olen täysin valmis loisimaan siskon ammeessa kerta viikkoon, jos sillä tavoin saan helpotettua äärimmäisen tukalaa turvonnutta oloani.

Toivottavasti tästä olisi muillekin jotain hyötyä!

Takaisin