A
aop
Vieras
Olemme olleet yhdessä 8 vuotta. Meillä on ollut jo kauan ongelmia parisuhteeseemme liittyen. Mieheni ei ymmärrä jatkuvaa väsymystäni ja haluaa seksiä 2 krt viikossa. Tämä on johtanut siihen, että hän tekee aina aloitteen. Meillä on 3 ja 1 vuotiaat lapset. Olen tehnyt valitettavasti sen virheen, että olen suostunut lähes aina hänen pyyntöihinsä ja siitä on tullut tapa minulle. Tätä on jatkunut varmaan ainakin viimeiset 3 vuotta. Viimeksi kun puhuimme normaalin seksin määrästä pikkulapsiperheessä, hän oli sitä mieltä, että normaalia on harrastaa seksiä vähintään kerran viikossa. Meillä on myös paljon muitakin ongelmia ollut, jotka ovat johtaneet minun haluttomuuteen. Mies ei mm. osallistu kotitöihin juuri ollenkaan, istuu tietokoneella eri huoneessa kaikki illat ja viikonloput. Läheisyyttä meillä ei ole enään juuri ollenkaan. Lähes ainoastaan silloin, kun hän haluaa seksiä. Tästä johtuen minua aina alkaa ärsyttämään, jos sänkyyn mennessäni hän alkaa kiehnätä vieressäni. Seksin aikana, jos hän yrittää suudella, minua alkaa vain ällöttämään. En tunne mitään seksin aikana. Haluan vain, että se on nopeasti hoidettu ja pääsen nukkumaan. Välillä mietin, onko minulla enään mitään tunteita häntä kohtaan. Rakastanko ollenkaan. Hänen mielestään suhteessamme ei ole mitään ongelmaa, paitsi että en anna hänelle kuulemma läheisyyttä tarpeeksi! Viimeksi väläytin hänelle eron mahdollisuutta n. kuukausi sitten. Hän oli kovin ihmeissään ja sanoi, että ei halua eroon minusta ja lapsista. Minulla on ollut masennusta ensimmäisen lapsemme synnyttyä ja olen saanut siihen paljon kestusteluapua ja lääkitystä. Masennus alkoi tosiaan ensimmäisen lapsemme synnyttyä. Koin silloin, että pyöritin koko meidän perheen arkea yksinäni. Mieheni ei osallistunut mihinkään. En tosin osannut pyytää apuakaan häneltä. Toisen lapsen synnyttyä hän ei myöskään osannut heti olla tukenani. Kävimme parisuhdeterapiassa viime keväänä. Pidin sitä viimeisenä oljenkortena. Asiat ovat hieman parantuneet, mutta en edelleenkään tunne mitään miestäni kohtaan. Kotitöitä hän tekee edelleen nihkeästi. Ja läheisyys on edelleen aika olematonta , paitsi kun hän haluaa seksiä. Ei haleja, ei pusuja. Ainoastaan välillä hän saattaa sängyssä halata minua ihan muuten vain, ehkä muutamia kertoja viikossa. Olen pitkittänyt ongelmiamme jo mielestäni liian pitkään, mutta kun en vain tiedä mitä pitäisi tehdä? Kaksi läheisintä kaveriani ovat sitä mieltä, että meidän pitäisi erota ja tilanne on alkanut käymään aika ahdistavaksi..
Kysymykseni siis kuuluu, onko enään mitään toivoa saada lisää läheisyyttä ja parisuhde toimimaan?
Kysymykseni siis kuuluu, onko enään mitään toivoa saada lisää läheisyyttä ja parisuhde toimimaan?