Lääkäriinkö?

rasmus

Silmät suurina ihmettelijä
Heipparallaa!
Onko muilla ollu rinnanpisto kipuja? Kyselen vaan kun en oikeen tiedä pitäskö tässä lekuriin lähtee vaiko ei.. Tosin olin kolme viikkoo flunssassa, nyt jäljellä vain pienimuotoinen yskä. Yskiessä ja sisään hengittäessä sattuu vasemalle rintaan/keuhkoon ihan pirusti. Välillä kipua on myös liikkuessa tai jotakin tehdessä. Kipua on nyt ollut jotain viikon verran. Lueskelin netistä kaikenlaista ja vastaan tuli myös keuhkoveritulppa, mutta onko kenelläkään mitään tietoa tällaisesta? Tuohon liittyen, mulla oli vasemmalla puolella alamahassa/nivusessa todella pahaa kipua jokunen aika sitten, tosin ajattelin sen olevan liitoskipuja.. Flunssan pahimmassa vaiheessa kävin lääkärissä ja ennen kuin kerkesin istuakaan kunnolla totesi tohtori olevan viruksen aiheuttamaa ja eikun kotiin... ei vaan jaksas turhaan tonne tohtoriin mennä kun sieltä kuitenkaan mitään apua saa...
 
Mä varmaan pirauttaisin neuvolantädille ja kysyisin mitä mieltä se on. Raskaus kun voi aiheuttaa vaikka millaista vaivaa, ja neuvolantädeillä on enemmän kokemusta kuin terveyskeskuslääkäreillä raskauden vaivoista.
 
Soittelinkin tossa ajanvaraukseen, sain huomiselle sairaanhoitajalle ajan... Mietinkin kyllä, että soittasinko neuvolatädille, mutta enpä sitten viittiny..oon niin huono valittelee vaivojani ja soittelemaan lääkäriin yms.. mutta jospa se huomenna sitten selviäis..
 
Mulla oli tuollasia kipuja joskus viikoilla 22-26. Neuvolalääkärissä kerroin nuista ja lääkäri meinasi että kannattaa varalta ottaa verikokeet, juuriki tuon veritulppa jutun takia. Sanoi että todennäköisesti johtuu vaan vauvan kasvusta ja et keuhkot vaan ei vielä ollu sopeutunu ahtaaseen tilaan. Tai sitten alhainen hemoglobiini. Kyseli kyllä et olinko ollut flunssassa, en ollut. Mun tapauksessa ei siis mitään vakavampaa, hemoglobiiniki oli noussu ylemmäs ku ikinä ennen... Eli siis ahtautta kai :) Mut varmasti hyvä käydä tarkistuttamassa ittensä, mulla ainaki oli sen verran kivuliaita ne tuntemukset et pisti kyllä miettimään et mikäs nyt on vialla.
 
Hyvä että menet lekuriin. Tuli mieleen vielä että jos on ollut oikein kovaa yskää joillakin "murtuu" kylkiluut siinä rykiessä, mikä aiheuttaa kipua just sit sinne missä se murtuma on - tai käytännössä kai ne on jotain hiusmurtumia tms mutta kipuilevia kuitenkin. Nehän paranee sitten itsestään.
Toivottavasti selviää!
 
Takaisin
Top