Kysy neuvoa

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tässä ketjussa voit kysyä neuvoa, jos et esimerkiksi tiedä mistä löydät jonkin toiminnon tai miten jokin asia toimii - tai sinusta tuntuu ettei jokin toimi. Vaihtoehtoisesti voit laittaa yksityisviestiä adminille (siis minulle) tai moderaattorille (@Bella Swan ). Autamme aina mielellämme. 😊 Jos et pääse kirjautumaan tai rekisteröitymään, laita sähköpostia minulle (paivi.jarvinen@vau.fi).
 
Saako "vieras" käyttäjiä blokattua jostain? Tuntuu että erityisesti tänään on alkanut vilkkumaan muutamaan vierailijaa joiden kommentointia en oikeastaan välittäisi seurata.
Tähän liittyen:
Onko joku syy, miksi foorumille voi kirjoittaa vierailijana? Tänne on helppo rekisteröityä ja lähes kaikki (90%?) pilkkaavat ja ilkeät kommentit tulevat vierailijoilta. Jos nämä vierailijat kokevat niin pakottavaa tarvetta päästä sanomaan asiansa, niin eikö se olisi sama sanoa rekisteröityneenä 😊
 
Kurjaa kun vierailija on päässyt aiheuttamaan pahaa mieltä. Itsellänikin pisti silmään yhden vierailijan viestit eilen ja pidän tilannetta silmällä. (Uusimpia viestejä kyseisestä keskustelusta en ole vielä katsonut.)

Valitettavasti ei ole tapaa blokata vierailijan viestejä samalla tavalla kuin rekisteröityneen viestit voi piilottaa itseltään. Suosittelen ilmiantamaan ikäväsävyiset viestit jokaisen viestin yhteydessä olevasta "Tee ilmoitus" napista. Vaikka ylläpito lukee foorumin viestejä, kaikkea ei välttämättä huomata.

Foorumille pystyy kirjoittamaan kirjautumatta, jotta uusien käyttäjien olisi helpompi päästä mukaan. Rekisteröitymiseen on kuitenkin isompi kynnys kuin kirjoittamiseen ja monet onkin kirjoittaneet ensin hieman vieraina ja sitten rekisteröityneet. Mutta jos vierailta alkaa tulla enemmänkin ikäväsävyisiä viestejä, harkitsemme vierailijoiden kirjoittamisen estämistä.
 
Mistä oman viestin saa poistettua? Yritin sekä läppärillä, että mobiililaitteen selaimessa, mutta en saa näkyviin kuin ”Muokkaa”-painikkeen 🤔
 
Mistä oman viestin saa poistettua? Yritin sekä läppärillä, että mobiililaitteen selaimessa, mutta en saa näkyviin kuin ”Muokkaa”-painikkeen 🤔
Viestejä ei pysty itse poistamaan. Ylläpito poistaa viestejä pyynnöstä vain painavasta syystä.
Moni muokkaa viestiin itse esimerkiksi vain pisteen (.).
 
Tämä ei ole mikään ongelma vaan lähinnä utelias kysymys. 😁 Mitä on noi "pisteet" mitä profiilissa näkyy?

Screenshot_20231126_193545_Samsung Internet.jpg
 
Tämä ei ole mikään ongelma vaan lähinnä utelias kysymys. 😁 Mitä on noi "pisteet" mitä profiilissa näkyy?

View attachment 127972
Hei!
Joskus muinoin viesteistä sai pisteitä ja tietyllä pistemäärällä pystyi hakemaan VIP-jäseneksi. Se oli foorumin kulta-aikoina lähinnä käsittääkseni uusien ominaisuuksien testaajajoukko. Turhiahan ne ovat olleet jo vuosia, hyvä kun tuli puheeksi. :)
T. Bella Swan, moderaattori
 
Saako mitenkään muokattua tuota omaa Ketjut, joihin olet kirjoittanut -listaa? Jos ei esim. haluaisi enää päivityksiä vaikkapa lasketun ajan ryhmästä, johon ehti kirjoittaa ennen keskenmenoa? Vai onko ainoana vaihtoehtona käyttää Seuratut ketjut -puolta?
 
Saako mitenkään muokattua tuota omaa Ketjut, joihin olet kirjoittanut -listaa? Jos ei esim. haluaisi enää päivityksiä vaikkapa lasketun ajan ryhmästä, johon ehti kirjoittaa ennen keskenmenoa? Vai onko ainoana vaihtoehtona käyttää Seuratut ketjut -puolta?
Olen pahoillani keskenmenostasi💔

Ei valitettavasti pysty muokata! Olisin itsekin ehdottanut tuota Seuratut ketjut-osiota sinulle sen sijaan☺️

Terkuin Bella Swan, moderaattori
 
MOi! En tiedä, kuuluuko tämä kysymys tänne mutta kysynpä kuitenkin. Miten saa nykyään kätevimmin tilattua sähköpostiin vau.fi:n raskausajan uutiskirjeen (raskaus viikko viikolta)?? Aiemmin ei ole ollut tässä mitään ongelmaa, on jo kolme lasta ennestään ja kirje tullut ennenkin. Nyt neljäs raskaus ja haluaisin jälleen ko.kirjeen sähköpostiin. Kun olen kirjautuneena Vau.fi-sivustolle, en saa mistään omista tiedoistani tai lasteni tiedoista uutiskirjettä saapumaan itselleni. En, vaikka lisäsin kohdasta "uusi raskaus" uuden vauvan tiedot. Pystyn ainoastaan esim lopettamaan nykyisen sähköpostitilauksen, joka koskee 2-v lastani, tai lopettamaan yleisen uutiskirjeen.
Onko kellään tietoa tästä asiasta?
 
MOi! En tiedä, kuuluuko tämä kysymys tänne mutta kysynpä kuitenkin. Miten saa nykyään kätevimmin tilattua sähköpostiin vau.fi:n raskausajan uutiskirjeen (raskaus viikko viikolta)?? Aiemmin ei ole ollut tässä mitään ongelmaa, on jo kolme lasta ennestään ja kirje tullut ennenkin. Nyt neljäs raskaus ja haluaisin jälleen ko.kirjeen sähköpostiin. Kun olen kirjautuneena Vau.fi-sivustolle, en saa mistään omista tiedoistani tai lasteni tiedoista uutiskirjettä saapumaan itselleni. En, vaikka lisäsin kohdasta "uusi raskaus" uuden vauvan tiedot. Pystyn ainoastaan esim lopettamaan nykyisen sähköpostitilauksen, joka koskee 2-v lastani, tai lopettamaan yleisen uutiskirjeen.
Onko kellään tietoa tästä asiasta?

Moi! Valitettavasti vaikuttaisi olevan jokin bugi siinä, ettei saa tilattua. 🙁 Sen pitäisi saada sieltä samasta paikasta, mistä pystyt hallinnoimaan nykyisiä uutiskirjeitä. Valitettavasti tätä bugia ei myöskään olla nyt korjaamassa, koska uutiskirjejärjestelmä on vaihtumassa alkuvuodesta. Ainoa ratkaisu, minkä keksin on, että teet uuden tunnuksen toisella sähköpostilla. Siinä tunnusta luodessa pystyy samalla tilaamaan haluamansa uutiskirjeen. Mutta ymmärrän jos tämä tuntuu hankalalta.
 
Takaisin
Top