Kystat ja muut "kasvannaiset"

öttiäinen

Oman äänensä löytänyt
Mietinpä tässä, onko teillä muilla kokemuksia kystista raskausaikana? Vaikuttaako jotenkin synnytystapaan? onko jollain mahdollisesti revennyt synnytyksen/raskauden aikaana? ja kaikkea muuta, mitä tulee mieleen asiasta? vaikuttanut seuraavan lapsen saantiin?

Itselläni on 10 cm endometrioosi kohdun takana.

Minulla oli n. 10 senttinen kysta edellisessä raskaudessani. Kysta oli toisen munasarjani ymärärille kasvanut, ja puoli vuotta synnytyksen jälkeen kysta ja kyseinen munasarja poistettiin. Kysta huomattiin ensimmäisessä ultrassa ja sitä seurattiin ultraten äitipolilla n. kerran kuukaudessa. Minulla kysta ei loppujen lopuksi haitannut raskautta. Oikeastaan siitä seurasi se hyvä puoli, että sai ultrauksissa seurata vauvankin kehittymistä normaalia tiheämmin :)

jep, meilläkin tosiaan noita ultrauksia ollut tiheämmin ja nähnyt tuota pientä vähän useammin sitten. Eikä pitäisi mitenkään vaikuttaa synnytykseen minullakaan, mutta ajattelin jos joillain jo kokemusta kyseisestä asiasta, niin on kivaa tietää, eikä tarvitse olla täysin tietämättömänä asiasta =) mutta ehkä sitä tuossa muutaman viikon päästä on viisaampi ja voi tänne sitten kirjoitella kokemuksia myös muille, joilla samanmoisia ongelmia.

Mutta kiitos Jazz sinulle kommentista =) helpottaa tietää, että ei vaikuttanut sinullakaan mitenkään raskauteen =)

Mulla oli kysta joka poistettiin leikkauksella. Lisääkö raskaus uusimisen varaa? Onko tietoa?

Takaisin