Syksyllä 2009 olin tekemässä esikoista KYS:ssa ja mun mielestä toiminta niin ennen saliin menemistä kuin salissa ja myöhemmin synnyttäneiden osastolla oli loistavaa, mielestäni hyvin kuuntelivat synnyttäjän toiveita ja esikoista tekevää kannustivat ja kertoivat, missä mennään ja miten tästä eteenpäin. Ystävällisiä hoitajia ja apua sai aina tarvittaessa, vaikka tietysti joka paikassa on aina joku, jonka kanssa ei oikein kemiat käy yhteen. Jos joku minua nyppi, niin se imetyksen tuputtaminen, kun tyttö vain karjui rinta suussa, mutta siitä selvisin pienellä huijauksella. Hain "lisämaitoa" kirpulle, vaikka en ollut rinnasta edes kokeillut. Lypsin pusseihin maitoa jo osastolla ja jatkoin vuokratulla pumpulla kotona muutaman päivän ajan. Kyllähän he osastolla apukeinojakin keksivät, mm. pullotutti rinnan päässä, josta sai paremmin kiinni, mutta vuoti maidot puserolle siitä ja lainasivat rintakumin keskolasta, kun ei osastolla ollut (lähteneet kuulemma äitien mukaan, vaikka olivat palautettavaa tavaraa), vaikkakin oli niin pieni rintakumi, ettei lapsi saanut siitä kunnon otetta. Kotona sitten opettelimme lapsen kanssa rintaruokinnan rintakumien avulla ja hyvin onnistui. Lopetin imetyksen tytön ollessa 1v3kk. Nyt olen menossa syyskulla 2012 uudelleen synnyttämään KYS:aan ja hyvillä mielin sinne olen matkalla.
En hann tiedä, joko olet KYS:ssa käynyt, mutta toivottavasti "reissusi" siellä oli kuitenkin ihan hyvä. Ja jos olet sinne menossa, niin hyvillä mielin vain sisälle. :)