Kynsien leikkuusta

morkai

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kuinka usein leikkaatte muksuilta kynnet? Kun musta tuntuu et sais olla joka pv leikkaamassa pojuilta kynsiä. Luka on raapinu ottansa ihan auki ja Leevi oli sörkkässy silmäänsä niin, että punen laikku vaan näky.

Tota Lukan raapimista mietin kyllä muutenkin, kun sillä on toinen puoli naamasta ihan punasen laikukas ja kuiva. Mietin vaan ettei sillä oo maitoallergiaa?? Sitä kyllä vähän epäilen kun mitään vatsavaivoja ei ole. Toinen mikä kävi mielessä niin atooppinen iho.. Mun veljellä on atooppinen iho, itellä ei oo eikä miehellä. Mutta voihan se Lukalla silti olla.. Meil on 23pv neuvolalääkäri joka saa kattoo sen.. Onko muilla moisesta kokemusta/tietoa?
 
Ei ole tietoa eikä kokemusta mut niinpä vaan kommentoin. :D Aika monilla on mun käsityksen mukaan pienenä atooppista ihottumaa, ainakin mun kaveripiirin perusteella... Mut varmaan hyvä jos lekuri kattoo. Me leikataan kans aika usein, kun itsensä raapimisen (nytkin on nekussa verinaarmuja) lisäksi aiheuttaa mulle ikäviä tuntemuksia kun tarttuu rintaan pikku kynsillään. Varmaan ehkä joka toinen - kolmas päivä?
 
Mä leikkaan kerran-kaks viikossa, mut tarttis kyl melkeen leikata vähintään se 2 kertaa viikossa. Kyllä ne kynnet vaan niin älyttömän nopeesti näyttää kasvavan. Varpaankynnet ei luojan kiitos kasva yhtä nopeesti. Niitä on ihan hirvee leikata!!
 
Meillä on kanssa pojalla atooppista ihottumaa molemmissa jaloissa. Sellasta kuivaa ja punasia läikkiä, jotka saattaa hilseillä vähän. Neuvolassa sanottiin, että tuskin on mitään allergiaa, kun on vaan tietyllä alueella. Allergian aiheuttamaa ongelmaa ois sit joka puolella. Meilläkään ei oo kummallakaan atoopista ihoa miehen kanssa, eli pojalla on varmaan vaan jotain vauva-ajalle tyypillistä kuivuutta. Saatiin hyvät hoito-ohjeet neuvolasta ja niillä pysyy iho hyvänä. Kynsiä leikkaan noin kerran viikossa, silti välillä on kunnon rapsut naamassa.
 
mä leikkaan suunnilleen joka toinen päivä ainakin jonkun kynnen jos tuntuu terävältä. Kauheen nopeesti kasvaa munkin mielestä. Mut helppo musta leikata kun on niin pehmeät... hmm paitsi sillon kun viuhtoo joka suuntaan :)
 
Meillä leikataan aina kun on jotain mitä leikata. Ida on alkanut ottaa kiinni kaikesta mihin vaan ylettyy niin sen kyllä huomaa, kun on aika leikata :D
 
Meillä leikataan aina kun on jotain mitä leikata. Ida on alkanut ottaa kiinni kaikesta mihin vaan ylettyy niin sen kyllä huomaa, kun on aika leikata :D
 
Hattiainen: Millaset ohjeet saitte ihon hoitoon neuvolasta? Meidän vauvalla on tosi kuiva iho ja neuvolassa sanoivat vaan että rasvaukset siihen... Oon nyt saanu sit joka pv lätkiä sitä rasvaa toisen ihoon muuten menee pahaks, joten jos on jotain vinkkejä niin kerro!!

Ja kynnet tuntuu kasvavan yhdessä yössä taas samaan mittaan mitä ne oli ennen ku leikkas edellisenä päivänä!
 
Takaisin
Top