Kynsien lakkaus

  • Ketjun aloittaja Kynnet
  • Aloituspäivämäärä
Oon kyllä lakannut, mutta käytän sellasia jotka ei paljoa tuoksu ja koitan olla hengittelemättä lakkahöyryjä. :)
 
Mä en lakannut ekan kolmannen aikaan ollenkaan ja nyt lakkaan muutaman kerran kuussa ja menen takapihalle etten hengittäisi pahemmin lakkaa.
 
Lakkasin harvakseltaan. Uskoisin ettei hirveästi imeydy myrkyt kynnen läpi ja maalaamisessa lienee isommat hengityksen kautta tulevat haitat. Eikä sitäkään ole kokonaan kielletty.
 
En tainnut lakata montaa kertaa. Mutta en myöskään muista että olisi jyrkästi kielletty erikseen.
 
En ole lakannut, kun en muutenkaan lakkaa kynsiä. Nykyiset, uudistuneet suositukset tosin painottaa vielä enemmän sitä, ettei mitään hajusteita ole hyvä käyttää raskaus/imetysaikana, joten tämänkin tiedon varjolla välttelisin itse kosmetiikan "turhaa" käyttöä.
 
Ei mulle ollut tullut mieleenkään ettei saisi lakata! Ei missään ole sanottu ettei saisi. Neuvolassakin on ollut lakkaa kynsissä, eikä neuvolan täti ole sanonut mitään. Oivoi, toivottavasti en ole tehnyt hallaa pallerolle. 😥 Kai se olisi selvästi kielletty jos ois kovin haitallista.
 
Lakkasin muutamia kertoja juhliin tms ihan hyvällä omalla tunnolla, sään salliessa kävin parvekkeella lakkaamissa, niin ei tarvinnut niin paljoa haistella aineita.

Tuo tuskin on lopulta vielä kovin vaarallista, toki kaikkien yhteisvaikutukset kertaantuu, pienistä puroista syntyy isoja jokia jne. Itse joudun työssäni käyttämään jonkin verran liimoja&liuottimia, ei ollut ihan pävittäistä, mutta viikottaista kyllä. Tästä kyselin neuvolassa omalta terkkarilta joka yritti selvitellä myös lääkärin kautta ja muiltakin tahoilta. Lopputulos oli ympäripyöreää lätinää "Ei ole terveellistä eikä suositella, mutta ei ole mitään tarkkoja tutkimuksia määristä ja haitoista, koita vältellä jos mahdollista." 🙄 Niin, että jos meinasin tehdä työtäni ja saada rahaa, niin niitä aineita oli vain pakko käyttää toisinaan. Vai olisko pitänyt kieltäytyä töistä ja olla rahattomana? 😳 Ei myöskään täyttänyt erityisäitiyspäivärahan kriteereitä, vissiin joku kokopäiväinen maalari tms olis saanut jäädä luvallisesti aiemmin äitiysvapaalle. Kyllä vähän meinas stressata ja huolestuttaa. 😞
 
Takaisin
Top