Kyhmy/kovettuma rinnassa?

  • Ketjun aloittaja äippäx1
  • Aloituspäivämäärä
Ä

äippäx1

Vieras
Hei!
Olen 22v nuori nainen, 3-vuotiaan pojan äiti.
Reilu viikko sitten huomasin oikean puoleisessa rinnassa (käsi ylhäällä kokeiltuna tuntuu parhaiten) kovettuman.
Kovetttuma on n 4x4 cm pyöreä läiskä jonka päällä tuntuu rykelmä patteja. Patit on n. etusormen pään kokoisia.
Pateista ja kovettumista kun menee kainaloon päin, ns kovettuman reunalle, tuntuu taas syvä monttu. joka on kovettuman ympärillä noin puoleen väliin asti. Toinen rinta on aivan normaali.

ja mainittakoon vielä, että kovettumat ja patit tuntuvat rinnassa sen pehmeän osan alla. Eli hiukan joutuu painamaan kädellä jotta patit tuntuu. Eikä ole mistään kohtaa kipeä.

Halusin ensin kysyä täältä, onko jollain ollut samanlaisia kokemuksia. Koska asutaan perähikiällä, jossa lääkäri ajan saaminen on TODELLA vaikeaa.
 
Minulla ei ole valitettavasti kokemusta tuollaisesta kovettumasta, mutta itse menisin lääkäriin varmuuden vuoksi, sillä mua itseä varmaan asia vaivaisi. Toki jos täältä löytyisi kohtalontovereita ja heiltä parempaa tietoa asiasta ja siitä miten kannattaa toimia, niin heitä kyllä kuuntelisin. :) Eli toivottavasti saat jostain infoa asian suhteen, vaikka sitten niin, että soitat lääkärille ja kyselet mitä mieltä hän on asiasta. :)
 
Lääkäriin vaan tutkittavaksi. :) itellä oli pieni, sormenpään kokoinen kyhmy rinnassa ja se kyllä tutkittiin ihan kunnolla.
 
Joo mä olen sitä mieltä, että ehdottomasti lääkäriin, koskaan ei voi tietää mitä siellä on, jos ei tutkita.. :)

Tai mä en ainakaan vastaavan tilanteen sattuessa omalle kohdalle uskaltaisi luottaa, että jos jollain ollut vastaavaa, että mullakin olisi vaaratonta, vaan ehdottomasti kävisin tutkimassa kaikki tuommoiset jutut. :)
 
Mulla on paakkuset rinnat ja niitä on kyl nyt sit tutkittu urakalla kun suvussa on ihan liikaa rintasyöpää... Vaikka mullakaan oo ikää kun "vaan" 29... Mut tosiaan koskaan ei oo turhaa käydä tutkituttamassa, ainakin saat mielenrauhan:)
Mun rinnat siis ultrattiin ja "kopeloitiin" ja on vaan rasvapaakkua, onneksi!
 
Kannattaa kuitenkin tutkituttaa, että asiasta voidaan varmistua. Minulla on itselläni toisessa rinnassa muistaakseni 7 kpl pieniä hyvälaatuisia kasvaimia nimeltä fibrio adenoma. Ensin oli yksi, mutta sitten niitä tuli monta. Ne ovat vielä kaikki suunnilleen toisella puolen rintaa ja varmaankin juuri pikkurillin pään kokoisia. Ne liikkuvat alustallaan ja ovat melko kovia/kiinteitä. Ne ultrattiin ja otettiin ohutneulanäyte. Sitten ne ovat saaneet vaan olla, kun ei niistä mitään haittaa ole.
 
Takaisin
Top