Kuvien teettäminen

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Teetättekö te paljon kuvia tai kuvakirjoja / muita kuvatuotteita?

Meillä on tämän vuoden projektina vihdoinkin teettää kuvia/kuvakirjoja, mutta se on aikamoinen savotta, kun kuvia on kertynyt niin paljon. Meillä on neljä lasta, joten jokaisesta on paaaaljon kuvia. Tähän mennessä ollaan tosi laiskasti teetetty, mutta nyt viimein haluaisin niitä ihan käsinkosketeltavia kuvia.

Mietin, että mikä olisi järkevintä: Teettää lapsikohtaisia kuvakirjoja vai vuosikohtaisia? Eli niin että yhdessä kirjassa olisi aina yhden lapsen kuvia vai niin, että joka vuodesta olisi omat kirjansa, joissa sitten olisi meistä kaikista kuvia. Jos jollain on asiaan näkemystä tai muita vinkkejä, olen kuulolla. :) Parhaimmista teetetään ehkä canvas-tauluja, joita meillä jokunen onkin jo.

Minä olen tehnyt nuorimmaisesta kuvakirjoja ja lisäksi sukulaisille olen tilannut kuvia.

Kirjan tekeminen on aika työlästä. Ehkä jos lapsia olisi neljä tekisin aikajärjestyksessä koko perheelle yhteistä kirjaa. Toki isompana lapset ehkä tykkäisivät että heillä olisi omat.

Minulla miehen äiti on ollut innokas. Miehellä ja hänen veljillään on jokaisella oma albumi jokaisesta vuodesta. Se on kyllä tosi mukavaa ja usein tulee katsottua miehen lapsuuskuvia, erityisesti niitä, missä mies on meidän lapsen ikäinen (ja näköinen)
Itsestäni on hyvin vähän kuvia ja nekin kaikki irrallaan, ilman tekstejä eivätkä ole löytäneet tietään meille kotiin. Mutta sentään jotain jossain.

Mulla on nyt työn alla kuvien tilaaminen, kauhea homma. Puhelimessa on yli 6000 kuvaa, valitse nyt niistä sitten. :hilarious: Kuvakirja olisi myös kiva, luultavasti askertelen sellaisen itse.

Joka vuosi ollaan annettu isovanhemmille (ja itsellemme) joululahjaksi kuvakalenterit lapsista. Siitä on hauska katsella vuotta aiemmin otettuja kuvia lapsista ja sen jälkeen päätyvät kuva-arkistoon. Meillä on myös Flickrissä varmaan joku 10 000 kuvaa lähinnä lapsista arkistoituina kausittain tyyliin Kesä 2018 tai Talvi 17-18. Kotikoneella on myös arkisto josta hyvällä onnella löytyy lapsittain tägättynä aikajärjestyksessä kuvat. Niistä voisi jotain lapsikohtaisia kuvakirjoja jossain vaiheessa tehdä, toistaiseksi noi seinäkalenterit on riittänyt.

Me ollaan kehitetty kuvia tosi vähän. Pitää varmaan ottaa jossain kohtaa projektiksi käydä läpi kuvia ja kehittää ees osa.

Vuosikirjoja on kiva katsella. Ja jos tilaa myös pdf- version, sitä voi myöhemmin tehdä lisätilauksen.

Jos sitä oikeasti jaksaisi, sitä voisi tehdä lapsikohtaisen kirjan jonka antaa tyyliin kun täyttää 18v tai jotain...eli joka vuosi siirtää muutaman kuvan jota haluaa laittaa sinne sitten joskus kirjaan. Mä tosin itse tyydyn tällä hetkellä perhekohtaiseen vuosikirjan.

Sain vihdoin tilattua kuvia Ifolorin sovelluksen kautta...puhelimen muisti oli aivan liian täynnä ja sovellus tökki sen takia pahasti (taitaa se olla muutenkin aika tönkkö). Lisäksi sieltä sai tilattua vain 300 kuvaa kerralla, nyt on pari erää tulossa ja lisää pitää tilata. Taisi mennä lievästi liioittelun puolelle. :smiley-ashamed004

Kuvakalenterit lasten kuvilla olen tilannut pari kertaa. Kuukausiin olen valinnut edelliseltä vuodelta samaan aikaan otettuja kuvia ja yrittänyt niihin laittaa mukaan tärkeitä tapahtumia tai muita mukavia hetkiä. :) mukava muistella niiden avulla. Lisäksi vanhasta kalenterista olen leikannut kuvat lopulta talteen. Kerho- ja päiväkotikuvia on tilattu paperikuvina, mummi teki kaikille lapsille viime ja edellisjouluna katelukuvakirjat eli kierelehtiset kuvakirjat, joihin kokosi jokaisesta lapsesta heihin liittyviä kuvia vuoden varrelta. Niitä lapset tykkäävät lukea paljon ja haluavat kuulla uudestaan ja uudestaan, mitä kuvissa tapahtuu. :)

Oon unohtanut tilata kuvia! Vauvakirjaa olisi päivitettävä, samoin albumia. Kuvia on niin paljon että kännykkä on tukossa, ehkä tänään vielä hoidan asian.. tykkään kaikista kuvatuotteista, meillä on mm. kalenteria, rasiaa ja kaulakorua vauvakuvista teetettynä <3

Pitäisi teettää kuvia, albumit on ostettuna. Ei vaan ole koskaan aikaa istua koneella kahta tuntia tilaamassa, saati vielä kauempaa lajitella kuvat albumeihin. Kuvakirjoja, tauluja tms meillä ei ole. Sellanen palvelus olis tosi mieluinen lahja, kun itse inhoan kaikkea koneella tekemistä. Ei vaan ole ketään, keneltä sellaista pyytäisi.

Teetätin perhekalenterin lapsen kuvilla :) :Heartred nyt on sarake joka päivälle niin lapselle, isille, äidille kuin mummollekin, joka hoitaa lasta omina vapaapäivinään vaikka onkin kokopäivätyössä vielä.

3 albumia täynnä, niihin menee 200 kuvaa. Pitää uus albumi käyä ostamassa kun ois 200 kuvaa vielä laittamatta kun tuli tänään postissa. Ja ikää tytöllä siis 7kk :'D kuvakirjoja en tykkää tehä ku haluun ite näpertää kuvat albumiin ja rauhassa kirjotella tekstit. :)

3 albumia täynnä, niihin menee 200 kuvaa. Pitää uus albumi käyä ostamassa kun ois 200 kuvaa vielä laittamatta kun tuli tänään postissa. Ja ikää tytöllä siis 7kk :'D kuvakirjoja en tykkää tehä ku haluun ite näpertää kuvat albumiin ja rauhassa kirjotella tekstit. :)
Kuvakirjojen tekeminen on kyllä aika samanlaista kuin albumin täyttäminen. Tekstit saa kirjoittaa yhälailla rauhassa, se vain tehdään ennen tilaamista. Kuvakirjaohjelmalla kirjan ei tarvitse olla kerralla valmis.

Mäkin tykkään kirjoitella itse albumeihin ja liimailla sinne muitakin muistoja. :) Nyt on melkein 800 kuvaa teetettynä, joten ei tarvitse miettiä, mitä iltasella tekisi. :hilarious:

Takaisin