kuumeessa imetys?

tuikkumer

Vasta-alkaja
ajattelin vain että jos itsellä on hieman kuumetta niin saakohan rintamaitoa antaa lapselle?
onko kellään tietoa moisesta. ja milloin ei suositella rintamaitoa antamaan yleensä?
 
Jos on kuumetta voit silti imettää. Lähinnä vaan silloin ei pitäis imettää jos joutuu ottamaan sellaista lääkettä mikä estää imetyksen. Panadol on sallittua imettäjälle [:)].
 
Niin, eikös ne jotkut vasta-aineet siirry sairastavalta äidiltä jossain määrin myös lapselle, vai muistelenko ihan päin honkia?? Että äidin sairastaessa ois jopa niinku enempikin kuin suotavaa, että äiti yrittäisi jaksaa imettää...?
 
Mulla ei ole sen tarkempaa tutkittua tietoa asiasta, mutta en ainakaan ole ikinä törmännyt missään sellaiseen, että kuumeista äitiä kehotettaisiin olemaan imettämättä.

Itse sairastin melko ärhäkän poskiontelotulehduksen, kun meidän poika oli n. 5kk. Piti syödä kaksi antibioottikuuria melkein peräkkäin, kun se ensimmäinen ei jostain syystä tehonnut kunnolla. Kyllä mulla silloin kuumettakin oli ja muutenkin ihan karsea olo mutta kumpikaan lääkäri ei sanonut ettenkö voisi imettää. Päinvastoin, mulle kirjoitettiin sellaisia antibiootteja, jotka sopivat imettäjälle ja lääkärit vielä varmistivat minulta, että eihän poika ole allerginen kyseisille lääkeaineille. Eli että ei haittaa vaikka osa imeytyykin maitoon. No, tämä nyt ei tietysti suoranaisesti kuumeeseen liity, mutta en usko että äidin kuumeesta on imetykselle haittaa. Pitää vaan muistaa juoda todella runsaasti, että oma nestetasapaino pysyy hyvänä ja maitoakin riittää!
 
Takaisin
Top