Kuuloherkkyys raskausaikana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pirkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pirkku

Oman äänensä löytänyt
Itsellä nyt siis rv 24+1 ja ihan normaalitki äänet jotka ei oo ennen ottanu korviin saa nyt pään tyyliin räjähtään! etenki radio ja telkkari on pahimmat! Onko muilla ollut raskausaikana kuuloherkkyyttä?

Ei oo kokemusta ihan tuollaisesta mutta esikoisen huutaminen kyllä ärsyttää ja käy korviin. Enemmänkin reagointia oli hajuille.

Mulla oli! Tuntui, et kuulee kaiken ja kaikki oli hirveän kovalla.. just tv tai radio ja muut huoneessa olijat eivät meinanneet kuulla mitään ja itse kuulin mainiosti.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

No joskus häiritsevää.. siihe lisäksi huikean hyvä hajuaisti. :D

Joo mullaki nokka on ku ajokoiralla. Sen lisäksi oksentanu alusta asti ja nyt vielä hervottomat liitoskivut. Ei oo hermoromahus kaukana.

Huh... muistan hyvin tuon oksentelun... niin moni tuttu haju, vaiks kahvi kävi nii pahasti nokkaan, et yrppä tuli. Sit oksetti muuten vaan lisäksi. Liitoskipui ei ollu mut ihan lopussa särki lonkkia nukkuessa hieman. Ja pissatti Iiiihan kokoajan. Pöntöltä ehtiny nousta ku jo tuntu et pissattaa. :D

Oliko sulla paljo pahoinvointia? Mulla oli 18 viikolle asti niin pahasti et piti olla saikulla ja päivittäin monta kertaa oksentaa. Kahesti tipasa piti käyvä. Nyt ei oo tarvinu ku ehkä kerra viikos oksentaa mut kokoaja kuvottava olo :/

Täällä ilmottautuu kans yks äiti, joka kärsi noista äänistä raskausaikana. En oo varma, mutta tais mun kohdalla laukasta välillä jopa mikreenin. Tosi vaikee sitten sanoa laukesko muuten vaan vai just noiden äänien takia. No onneks siitä ei tarvii enää kärsiä, mut toi hajusteyliherkkyys jäi päälle ja pahasti! En raskausaikana oksentanu kertaakaan, paitsi synnärillä, mut nykyään voisin välillä kyllä oksentaa noista hajuista. Siis miten voi oma tyyny tai vessan peili haista niin järkyttävältä? Samoin ihan puhtaat juomalasit, lautaset jne. Ei oo kiva vaiva ollenkaan, eikä tunnu helpottavan ikinä, vaikka synnytyksestä kohta jo vuosi aikaa. o_O Liitoskivut oli jotain niin järkyttäviä jostain rv 20 asti, että hyvä, kun käveleen pysty. Tukivyö oli pakko hommata, että pääsi tuolista edes ylös. Luojan kiitos ne hävis sitten synnytyksen jälkeen heti! :wink

Mutta onhan siinä raskaudessa onneks niin paljon hyvääkin ettei tarvii jälkikäteen miettiä pelkkiä vaivoja! :love7

Voi Pirkku! Sulla on tosiaan ollu paha toi pahoinvointi. Mua etoi usein ja yleensä oksensin kolmisen kertaa vuorokaudessa.. joskus enemmän, joskus vähemmän. Mulla helpotti se oksentelu vasta kun viimeinen kolmannes koitti. Sit oli hyvä olla mut mul oli sit rd päällä ja sekös ihmistä söi. :(

Joo kauppareissun jälkeen monesti päätäsärkee ku siel o nii kauhee hälinä. Ja tuo hajuherkkyys on kauhia. Koko raskauden ajan mies on haissu mun mielestä ihan kauhialle. :D etenki sen deodorantit. Alkaa isäntäki olehen jo tympääntyny :D

Mulla olis keskiviikkona taas sokerirasitus ja ei vois yhtään kiinnostaa :/ viimeksikkää ei ollu oksennus kaukana.

Hah.. ihan tuttua. Äijä haisi, koira haisi, kahvi, kaukosäädin, oma hiusharja.. huhhuh. Se kuulo- ja hajuherkkyys on vieläkin mun mielestä olemassa, mut ei haittaa.. paitsi hajut. :D

Sokerirasitus... argh! Se eka oli ihan kamala mut toisella kertaa sain litkun vaivatta alas mut sit huippas päässä.. Toivottavasti sulle ei iske se rd! Pidän peukkuja! :)

Mä haistan kaiken moninkertasena. Varsinkin jos mies on hikinen niin huh mikä aromi. Usein kysyn mikä haisee mutta muut ei tietenkään haista mitään. :)

Mulla oli raskausaikana ekan kolmanneksen aikana aika herkkä kuulo- ja hajuaisti. Kovat äänet tai joku tietty haju laukas migreenin. Ja mulla oli myös aika voimakas raskauspahoinvointi, oksentelin useamman kerran päivässä. Mut se yliherkkyys äänille ja hajuille meni ohi jossain vaiheessa raskauden keskikolmanneksella, kun pahoinvointikin alkoi helpottaa.

Takaisin