Kuukautisten alkamista edeltävät oireet imettäessä

Aaria

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Syyskuunmammat 2015
Lokamammat 2017
Toukoäidit 2020
Moi!

Kyselisin kaikilta joilla on kuukautiset alkaneet imetyksen aikana, että mitä edeltäviä merkkejä hormonitoiminnan muuttumisesta ja kiertojen käynnistymisestä oli? Mielialan muutoksia, halujen muuttumista, ihossa tai hiuksissa jotain, menkkatuntemuksia, jotain muuta..? Kauanko niitä oli, ennen kuin menkat sitten alkoi?
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä on synnytyksestä vasta 4kk ja täysimetyksellä mennään. Olen kuitenkin ollut huomaavinani jotain muutosta hormonitoiminnassa viimeisen kuukauden aikana ja jokin aikaa sitten (pahoittelen, en nyt jaksa tarkistaa kalenterista tarkkaa päivämäärää, joku lauantai kesäkuussa se oli) minulla oli kahden päivän ajan tiputteluvuotoa jota edelsi hieman aristavat nännit. Lisäksi nyt on finnejä ilmestynyt enemmän kuin ennen, ei nyt onneksi paljoa, mutta silti.


Tosin minulla ei synnynnäisestä hormonitoiminnan häiriöstä johtuen ole 'luomukuukautisia' juuri koskaan ja tämä voi vaikuttaa paljonkin asiaan.
 
Huhuu :) Onko täällä ketään, jolla kuukautiset on alkaneet imettäessä? Minkälaisia tuntemuksia sun muita oli edeltävästi vai alkoiko ihan yllättäen? Onko ollut kellään esim menkkakipuja imettäessä vaikka kierto ei olisikaan käynnistymässä? Onko ollut ihomuutoksia, hiusten rasvoittumisessa muutoksia tms kiertojen käynnistymisen merkkinä? 2kk siitä kun kyselin viimeksi ja vieläkään ei kuulu menkkoja mutta erilaisia "menkkaoireita" kyllä on.. ihme hormoonit :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla nyt ei oo vielä alkanut (onneks), mutta lääkäri meinas et ois alkamassa ja mulla onkin tullu semmosta ihmeellistä tummaa ruskeeta vuotoo, en nyt tiedä onko sillä mitään tekemistä kuukautisten kanssa, kun kunnon vuotoo ei oo alkanu. Välillä kyllä on mahas tuntunu samalla tavalla kun kuukautisten aikana...mulla nyt 3,5kk synnytyksestä.
 
Mulla synnytyksen jälkeen oli jälkivuotoa vähän vajaa 3 viikkoa. Sitten oli n. viikon tauko, kunnes taas tulikin jotain punakellertävää vuotoa hyvin niukasti muutaman päivän ajan. Siis lähinnä huomasin kun vessakäynnillä pyyhin, pikkuhousunsuojaan saakka ei tullut paljon mitään. En ollut varma oliko vielä jälkivuotoa vai kuukautiset.

Noh, nyt 8 viikkoa synnytyksen jälkeen mulla sitten alkoi ihan kunnon menkat.
Mahaa juili parina päivänä kauheasti, ja vuoto oli ihan järkyttävän runsasta pari ekaa päivää!!!! Siis ikinä ennen ei ole kuukautisvuotoa tullut niin paljoa! Yölläkin mulla oli sellainen tosi paksu ja pitkä siivekkeellinen side, ja silti tulvi yli....

Ja mä siis täysimetän, joten ärsyttää että alkoi näin pian synnytyksen jälkeen :mad:
 
mulla oli ekat kuukautiset tasan 30 pvä synnytyksestä ja sitten olivat pois yli 5 kk ja nyt alkoivat taas kuten ennenkin, vajaan viikon vuoto. ennen kuukautisia runsas valkovuoto ja menkkamaisia kipuja alavatsalla. niitä menkkamaisia fiiliksiä on ollut tosin jo pidempään, ehkä parikin kk. edelleen imetän, kiinteät aloitettu ja poika miltei 7 kk

mutta tuo ihottuma kasvoissa, mullakin ilmestyi sellasta näppyläihottumaa otsaan ja decolteelle, ja punaisia läiskiä, ei oo koskaan ennen ollut.

suun ympäristöön tuli tosi kipeitä isoja ihonalaisia muhkuroita, jotka tulehtuivat.
tämä siis noin kk ennen menkkojen alkua, nyt on selkeästi rauhottunut mutta otsalla ja kaulalla edelleen jotain rohelmaa.

toivon että ovat hormoneista johtuvia ja katoavat viimeistään imetyksen lopettamisen myötä
 
Takaisin
Top