Kuukautissuojien ja vaippojen verotus ja hinnat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
"Kuukautissuojien, lasten vaippojen ja inkontinenssisuojien verotus kevenee. Niiden arvonlisävero putoaa 24 prosentista 14:ään vuoden 2025 alusta."

Varsin hyvä uutinen mielestäni! Vaan pitäisikö teistä niitä saada jopa ilmaiseksi? 🤔

Vasta 2025 🙄 Ei niitä nyt ilmaseksi tarttis saada, mut onneksi vaippoja ei meillä enää tarvita. Vähävaraisille olis kiva, jos sais jostain ilmaseksi. Itsellä mennyt todella paljon rahaa terevyssiteisiin, kun reilu 2v. sitten laitettiin kierukka ja kerran vaihdettiinkin, mutta ei vaan sovi niin ei sovi ja muutama päivä sitten otettiin pois. Jatkuvaa vuotoa, kun on ollut. Terveyssiteitä ja vaippoja tarvitseville erittäin hyvä, että verotus kevenee ja olis kiva edes joku tuloraja, että sais ilmaiseksi hakea jostain.

Älkää syyllistykö, jokaisella on oma parhaiten sopiva tapa, mutta sanon suoraan, että olen tyytyväinen, ettei kertakäyttöisiä suojia saa ilmaiseksi. Sen sijaan olisi tavallaan ihanaa, jos voisi hakea ensimmäisen kuukuppinsa lahjakortilla tai saisi halutessaan setin kestositeitä ilmaiseksi. Ehkä jopa molemmat. Ja miehille sitten vaikka se parranajokone. 😉

Lisään, että kestositeet toki pieniin lirahduksiin sopivat yhtä lailla. Mutta vaipat vanhuksille? Ne pitäisi kyllä saada verorahoista.

Ai niin, nythän on tullut kuukautispikkuhousut, lisään sen pakettiini, joista tarjottaisiin ensimmäiset ilmaiseksi vaikka jollain koodilla.

Totta, ekologiset suojat on tosi jees! En ole pitkään aikaan käyttänyt yhtään mitään muita suojia, kuin kuukautispikkuhousuja. Pois en vaihtaisi!

No eipä ole tullut siteitä käytettyä, kuukuppi on niin paljon näppärämpi. Se ei edes kulu! Vaippojen verotuksen alennus on ihan jees, kaikki vauvat kun niitä käyttävät ekat pari-kolme vuotta ainakin. Toivottavasti veronalennus osuu myös kestovaippoihin, ja muihin kestotuotteisiin.

Siteet ja tamppoonit ovat kyllä erittäin epäekologinen ja kallis valinta. Kuukuppia käytän itsekin. Luonto ja lompakko kiittää. Toki jos jostain syystä ei kykene kuukuppia käyttämään niin nuo kuukautispikkuhousut varmasti myös hyvä vaihtoehto. Itsellä ei toki niistä kokemusta. Vaippojen verokevennys todella hyvä juttu👍🏼

Muokattu viimeksi:
Hyvä että tulee veronkevennystä. Kertakäyttösuojia ei minustakaan ole pakko saada ilmaiseksi, mutta omalla kohdalla olen kyllä vannoutunut team tamponin jäsen 😅 siteet niin kestona, kertona kuin alushousuina ällöttää käyttää. En pidä siitä tunteesta kun koko ajan tuntee sitä kuukautisvalumaa alapäässä. Kuukuppia voisin kuvitella kokeilevani, niitä vain pitäisi saada s-marketin hyllystä että sen oikeasti joskus muistaisi ostaa kokeiluun.

Hyvä että tulee veronkevennystä. Kertakäyttösuojia ei minustakaan ole pakko saada ilmaiseksi, mutta omalla kohdalla olen kyllä vannoutunut team tamponin jäsen 😅 siteet niin kestona, kertona kuin alushousuina ällöttää käyttää. En pidä siitä tunteesta kun koko ajan tuntee sitä kuukautisvalumaa alapäässä. Kuukuppia voisin kuvitella kokeilevani, niitä vain pitäisi saada s-marketin hyllystä että sen oikeasti joskus muistaisi ostaa kokeiluun.
Mun mielestä jossain S-marketissa oon nähny 🤔 vai sekotanko vaan, kun prismasta siis saa.

Ihan hyvä, että alennusta tulee. Tarpeellisia tuotteita.
Omalta kohdalta mieluusti käyttäisin ekologista vaihtoehtoa, mutta en pysty nykyään kuukuppia (tai edes tamponia) käyttämään, joten menen siteillä. Koen kestositeet itselle epämiellyttävinä ja epäkäytännöllisinä hyvin runsaan vuotoni takia, mutta kuukautispikkuhousuja olen ajatellut testata, josko ne pitäisivät vuotoa. Pelkään hieman ettei, niin kertainvestointina sekin on aika iso raha, jos eivät käytössä kuitenkaan ole toimivat.
Aina se, että ekologinen vaihtoehto ei ole käytössä, ei ole omasta halusta kiinni.

Ihan hyvä, että alennusta tulee. Tarpeellisia tuotteita.
Omalta kohdalta mieluusti käyttäisin ekologista vaihtoehtoa, mutta en pysty nykyään kuukuppia (tai edes tamponia) käyttämään, joten menen siteillä. Koen kestositeet itselle epämiellyttävinä ja epäkäytännöllisinä hyvin runsaan vuotoni takia, mutta kuukautispikkuhousuja olen ajatellut testata, josko ne pitäisivät vuotoa. Pelkään hieman ettei, niin kertainvestointina sekin on aika iso raha, jos eivät käytössä kuitenkaan ole toimivat.
Aina se, että ekologinen vaihtoehto ei ole käytössä, ei ole omasta halusta kiinni.
Lasten jälkeen en ole pystynyt käyttämään tamponeita, eikä tulisi mieleenkään tunkea mitään kuppeja minnekään. Kuukautishoisut tuntuvat ällöltä ajatukselta - varsinkin kun en usko, että puhdistuisi 40-asteessa, ja tässä huushollissa tulee niin paljon pyykkiä , että ”turhia” 60–asteisia ei kyllä haluta.

Lapset ovat vaippaiän jo ohittaneet, joten ”uusi vaippaikä” alkaa tyttärillä sitten joskus.

Takaisin