"Kuukautiskivut" raskauden aikana

Carmen

Vasta-alkaja
Oon RV 20+ ja oireena menkkakipumaiset vihlaisut, säryt, paineentunne ja kolotukset alavatsalla, enimmäkseen oikealla puolella. Alkuraskauteenhan liittyy jos jonkinlaista venymiskipua yms., mutta onko muilla kokemusta näistä myöhäisemmistä kivuista? Yritin netistäkin hakea tietoa, mutta siellä puhutaan kokoajan vain alkuraskauden oireista. Ylösnoustessa on myös äkillisiä nivuskipuja, mutta ne lukemani mukaan kuuluvat asiaa, enkä ole niistä niinkään huolissani. 
 
Samanlaisia kipuja oon tuntenut läpi koko raskauden, mutta ne ei oo olleet jatkuvia, vaan selkeästi oon ne voinut liittää esim. liikaan rasitukseen ja painottuneet iltaan/yöhön ja nimenomaan oikealle puolelle. Oletin ennen rv 30, että kyseessä on liitoskivut, kun kaikki paikat alapäässä löystyy synnytystä varten+ vatsanahka/ vatsalihakset ym. muut sisäelimet antaa tilaa vaaville.

Nyt kun aletaan olla loppusuoralla, niin on välillä alavatsa ihan tulessa+ häpyluusta häntäluuhun asti tuntuu repeävän. Neuvolassa maanantaina kyselin, niin sanoi, että on todennäköisesti harjoittelusuppareita, mutta jos kestää pitempään, kun pari tuntia, niin pitää soittaa synnärille ja kysellä lisäohjeita, tähän mennessä nuo olot on mennyt ohitse levolla eivätkä ole kestäneet muutamaa tuntia pitempään.

Neuvolassa sanoi viimeksi myös, että jos on itse huolestunut, niin herkästi ja kyselee. 
 
Harjoitussupistuksista ei ehkä ole kyse, koska mulla ei vatsa kovetu millään lailla... tai mistäs noista tietää, vaikka oliskin =) Voiko noita suppareita sitten tulla jo näin aikasessa vaiheessa (ja niin että kaikki kuitenkin ok)? Jo synnyttäneet kaverini ovat kertoneet kokeneensa noita harjoitussuppareita vasta muutamia viikkoja ennen laskettua aikaa... Oon myöskin kärsinyt ummetuksesta koko raskauden ajan, eli toki noi kourasut voi liittyä osittain siihenkin... Nooh, parin päivän päästä on rak. ultra, niin saa taas mielensä rauhalliseks, kun näkee ja kuulee, että kaikki ok. 
 
Takaisin
Top