"kuukautiset/"valemenkat"

Kyllästynytyrittäjä

Silmät suurina ihmettelijä
Moooi! Oon vauvakuumeileva ja yrittävä, en raskaana. Mutta kysyisin teiltä raskaana olleilta/olevilta että onko teillä joskus tullut ns. kuukautiset vaikka olette ollut raskaana.
Tiedän toki että ensimmäisiä oireita on kuukautisten poisjäänti mutta varmaan kaikki mahdollista kun yksilöllistä on.
Kunhan tässä kartoitan oireita jos joskus itsellä tärppää..
Kiitos jos vastaat te.

Ei oo kokemusta mutta kiinnitymisvuoto kyllä. Tuli jotain teelusikallisen alushousuihin. Ei muuta. Ei tietenkään jokaisessa raskaudessa mutta ainakin 1-2 krt tapahtui nii

Mulla tuli ekassa raskaudessa. Tästä syystä vauvan la siirtyikin ensimmäisessä ultrassa neljällä viikolla eteenpäin 😅 myöhemmin selvisi, että nämä "kuukautiset", vaikka olin jo raskaana, liittyivät mun lopetettuun ehkäisyyn. Meillä oli käytössä ehkäisyrengas, jonka lopettamisen jälkeen olisi pitänyt odottaa 1 kierto ennen yrittämistä, koska rengas saattoi aiheuttaa "kuukautiset" raskautumisesta huolimatta.

Tää nyt ei ehkä ole aivan just sitä mitä kysyit, mut syystä tai toisesta johtuvat "kuukautiset" raskaana ei oo aivan täysin legendaa. Vaikkakin oon ymmärtänyt et aika harvinaista. Meän kokeneen neuvolaterkan kohdallekaan ei ollut aiemmin osunut.

Mulla tuli raskaana ollessa vielä ensimmäisten (alkoi 3+5) ja toisten (7+ jotain) kuukautisvuotojen kohdilla vielä niukat veriset vuodot, vaikka raskaana tosiaan olin. Ei missään nimessä kuukautisiin verrattavissa, mutta selkeää veristä vuotia useampana peräkkäisenä päivänä kuitenkin. Hormonaalista ehkäisyä ei ollut käytössä kahteen vuoteen ennen raskautta, eli ei liittynyt sellaiseen. Säikähdin molemmilla kerroilla ihan hirveästi, että onko mennyt kesken, ja ekalla kerralla pohdin, onko kohdunulkoinen. Toisen vuodon kohdalla oli jo ehditty varhaisultrassa varmistaa, että alkio oli kohdussa. Ja siellä pysyikin 41+1 asti, ja viikonloppuna saadaan viettää 2-vuotissynttäreitä.

Aiemmin ei koskaan mitään, mutta tässä neljännessä raskaudessa tuli useamman päivän vuoto siinä kohtaa, kun menkkojen piti oikeasti alkaa. Oli selvästi niukempi kuin normaali vuoto (joka on todella runsas), vaikka ihan siis siteeseen/tampooniin tulikin, ihan kiinnitin jo sillon huomiota, että vuotoa oli sen 4 päivää sellaista ekan päivän pikkuvuotoa ja sitten se loppui. Odottelin vaan, koska alkaa oikeasti.

Pistin sen piikkiin, että menkat oli alkaneet vasta kaksi kiertoa aiemmin imetyksen jälkeen, tein raskaustestinkin vasta todella myöhään, kun vuotoa kerran oli ja sitten taas seuraavat ohi menneet menkat laitoin saman kierronsekoilun piikkiin.

Mulla on tullut kahdet valemenkat tässä raskaudessa. Vuoto oli tosi niukkaa ja outoa ja epämääräisen kestoista normi kuukautisiin verrattuna. En olisi ees tehnyt testiä ellen olisi huolestunut omituisesta vuodosta ja turvonneesta alamahasta, epäilin jo jotain kasvainta😂

Minulla nyt kuudes raskaus menossa, ja muuten ei ole ollut mitään vuotoja, mutta yhdessä oli pari päivää niukkaa vuotoa silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Luulinkin ensin että ne alkoi, mutta kun vuoto ei runsastunut niin testasinkin sitten positiivisen raskaustestin. Jälkiköteen olen miettinyt, että yrittikö keho keskeyttää sen raskauden, muttei onnistunut… nimittäin se oli ainoa lapsistani joka oli vaikeasti sairas, ja menehtyi puolivuotiaana. Toki ehkä oli vain sattumaa että juuri se raskaus alkoi vuodolla.

Tsemppiä kovasti yritykseen, toivotaan että pian tärppää ❤️

Takaisin